One Dollar Shave Club ניתוח הסרטון השיווקי המצליח בכל הזמנים
Our Blades are F***ing Great
במרץ 2012, במחסן עלוב בפלורידה ותקציב של כמה אלפי דולרים בודדים
נוצר הסרטון שעתיד לשנות את עולם הקמעונאות (Retail)
לשנות את הדרך שבא אנחנו צורכים ומשתמשים בסכיני גילוח
(ממוצר שאנחנו רוכשים ברשת פארמה לתוכנית מנויים חודשית)
לשנות את חייהם של מרק ומיכאל מיזמים כושלים לבעלי הגאים של חברת One Dollar Shave CLub
שנמכרה ליוניליוור במיליארד דולר.
סרטון אחד בן 94 שניות שהגיע ל-80,000,000 צפיות ושינה את העולם
בפוסט זה ננתח את הסרטון שאומנם עלה כמה אלפי דולרים בודדים
אבל כל מילה, משפט וג’סטה של גיבור הסרט (מרק המייסד) נכתבה ונבדקה במשך חודשים ארוכים.
סרטון אחד עם משפט מפתח אחד : Our Blades are F****ing Great
תקציר הפרקים הקודמים
עולם סכיני הגילוח מתחלק לשתיים. עד 2012 ומ-2012
עד 2012 עולם סכיני הגילוח (תעשייה שמגלגלת מיליארדי דולרים בשנה) נשלט באופן בלעדי ומונופוליסטי ע”י Gillette
חברת ענק שהמציאה את עולם סכיני הגילוח ונהנת מתקציבי פרסום אינוספיים
ומיתוג ספורטיבי (רוג’ר פדרר, כריסטיאנו רונלדו ולאון מסי הם רק חלק מהטאלנטים שנבחרו לייצר את המותג)
אנחנו (הצרכנים), שילמנו עשרות שקלים עבור סכין גילוח עם 5 להבים, מנוע רטט ופנס .
ועוד עשרות דולרים בכל פעם שנאלצנו לרכוש סכינים חדשים.
באותה תקופה התקדמות הטכנולוגיה, פלטפורמות כמו Ebay ו-Amazon ושיפור יכולות השילוח
הובילה אותנו (הלקוחות) למסע קניות אינטרנטי לדברים שעד רגע זה לא דמיינו שנרכוש אונליין:
מזרנים (Casper), נעליים (Zappos שנרכשה ע”י אמזון), משקפי ראיה, מכשירי שמיעה
מארק לוין ומיכאל דאבין נפגשו במסיבה (כמו כל אגדת סטארטאפ טיפוסית)
ומיד פצחו בשיחה על המחיר המופרז של סכיני גילוח
כך נולדה: One Dollar Shave
כמועדון מינויים למשלוח חודשי של סכיני גילוח פשוטים בדולר אחד בלבד (עם משלוח זה יוצא קצת יותר מדולר)
הרבה אנשים הרימו גבה.
האם ניתן למכור סכיני גילוח איכותיים במחיר הנמוך במאות אחוזים ממחיר השוק
האם הסכינים הזול בכלל שווים משהו?
התשובה שלהם היא משפט המפתח בסרט כולו
Our Bladed are F****ing Great
ללכת אחרי הכסף
מהרגע שהיסודות לסיפור של One Dollar Shave הונחו כבר בשניות הראשונות של הסרט.
התסריט מתפנה לפרק את שאר כיני ההתנגדות
שורה אחרי שורה בצורה משעשעת ומדויקת
כמו מהנדס שמפרק פצצה בחניון מגדל מגורים,
מרק מפרק התנגדות התנגדות בסרטון של פחות מ-90 שניות
ונכנס לקרב אגרופי עם המונופול השולט (בלי להזכיר את השם ז’ילט)
התנגדות: האם הסכין קל לשימוש (פחד טבעי מחתכים, זיהום וחוסר נוחות)?
תשובה: הסכין כל כך פשוט שכל תינוק יכול להשתמש בו
התנגדות: אם הסכין כל כך טוב מדוע הוא כל כך זול?
תשובה: על כל 20$ שאתם משלמים על סכין גילוח 19$ הולכים לרוג’ר פדרר
(בדיחה על חשבון ג’ילט שהטניסאי הוא אחד מהפרזנטורים הבולטים שלה)
התנגדות: האם אתם באמת צריכים 9 להבים, מנוע, פנס? (בדיחה על Over תחכום בפרסומות של ז’ילט)
תשובה: סבא שלי התגלח עם סכין אחד והיה לו פוליו!
לא פראיירים
בפוסט ‘איך להניע את הגולש לפעול’ דיברנו על 3 יסודות בסיס
שמניעים את הגולש לצאת מאזור הנוחות ולפעול:
פחד, סקס ותאוות בצע.
One Dollar Shave פונה על תאוות בצע
אותו רצון אנושי לא לצאת פראיירים
“אז אל תשכחו לרכוש את סכיני הגילוח שלכם מידי חודש וחשבו היכן לאחסן את כל הכסף שאנחנו חוסכים לכם‘
קורא מרק מהשלוחן, דגל ארה”ב מתוח מאחוריו
‘אנחנו One Dollar Shave CLub והמסיבה התחילה!’
מוזיקה דיסקו עולה ברקע, שטרות כסף עפים באוויר
כתובת האתר עולה על מסך שחור כהנעה לפעולה פשוטה ומדויקת.
מאוד ברור מה הצעד הבא שאנחנו צריכים לעשות בכדי להפסיק להיות פראיירים.
התוצאות
אם יציאתו, הסרטון שרף את הרשת
הסרט זכה לסרטון השיווקי הטוב ביותר מטעם Ad Age, Webby awards והגיע ל-80,000,000 צפיות ביוטיוב.
בשלב הראשון אנשי ג’ילט התעלמו מהסרטון והחברה והתיחסו אליו בזלזול כעוד סרטון ויראלי ילדותי
אבל כש-One Dollar Shave התחיל לנגוס אט אט בשוק
ג’ילט יצאו עם גרסה משלהם, זה היה מעט מידי ומאוחר מידי
One Dollar Shave נרכשה ע”י Uniliver במיליארד דולר בכל בזכות מוצר מהפכני ולא חשוב מזה – סיפור מדבק!
אסף