כמה רחוק הייתם הולכים בשביל להוביל להצלחה ויראלית

09 באוגוסט, 2021
הצלחה ויראלית

כמה רחוק הייתם הולכים בשביל הצלחה ויראלית של מיליוני צפיות?

בימים אלה משודרת בטלויזיה עונה חדשה של ‘חתונה ממבט ראשון’ 

זוגות של אנשים נורמטיבים מחליטים לפתוח את חדרי ליבם, חדרי השינה שלהם והחיים הפרטים

בפני זוג פסיכולוגים טלויזיונים ומדינה שלמה.

העונה הרביעית היא השיחה החמה במשרד, בחדר השינה וחדר הילדים במדינת ישראל

ואני שואל את עצמי כמה רחוק הייתם מוכנים ללכת בשביל להביא את העסק שלכם להצלחה ויראלית

מה הייתם מוכנים לעשות כדי להגיע למיליוני צפיות?

ב-2009 נעשה ניסוי כזה קראו לו – I love local commercial

מדובר במיזם פורץ דרך, מחוץ לקופסא, בועט, נדיר בסביבתנו

מיזם לשיווק עסקים קטנים באמצעות סרטונים ויראליים בארצות הברית

במסגרת המיזם צמד היוטיוברים Rhett and Link אחד הצמדים המוכשרים והמצליחים ביוטיוב אותה תקופה

שודכו לעסקים קטנים ברחבי ארצות הברית במטרה ליצור הצלחה ויראלית ולהגיע למיליוני צפיות

הרעיון לקוח מתרבות הפרסומות הזולות של העסקים הקטנים בערוצי הכבלים

פרסומות גסות, קיצוניות ואגרסיביות לעורכי דין, מוסכי מכוניות ע”פ מיטב תרבות המכירה הקפיטליסטית האמריקאית

כפי שראינו בסדרה ‘סמוך על סול’ סדרה ההמשך (Pre Sequel) ל-‘שובר שורות’ 

הנה ההסבר של הצמד ויריית הפתיחה של הניסוי (פרויקט):

הסרטונים הויראלים שיצרו הצמד במסגרת המיזם היו אחרים

רחוקים כל כך מהפרסומות המפונפנות שאנחנו מכירים מהטלויזיה

הנה מס’ דוגמאות לתוצרים:

התוצאות, הצלחה ויראלית משגשגת:

הסרטונים שברו את הרשת עם מיליוני צפיות, ביקורים בתוכניות בוקר, שיחה ערה והשיא

והשיא סרטון למפחלץ שהפכו לשיחת היום בארה”ב

מעבר למספרים המרשמיים

מעניין לגלות,  האם מיליוני הצפיות תרגמו את עצמם גם לעליה דרסטית במכירות?

אם נחזור רגע ל-‘חתונה מאוחרת’ ותרבות הריאליטי

אנחנו יודעים שההצלחה ויראלית מקדמת קודם כל את הגוף המשדר (קשת)  את צמד הפסיכולוגים של הסדרה

ואילו הזוגות (מלבד 15 דק’ תהילה בארועים ניצוצים) במקרים רבים

מוצאים שההצלחה הויראלית לא רק שלא עזרה אלא גרמה נזק בלתי הפיך מבחינה נפשית ואישית

רק לפני מס’ חודשים שמענו על מתמודדת הכוכב הבא שהתאבדה (לכאורה)

וזאת לא הפעם הראשונה שפליטי ריאליטי מדווחים על דיכאון ונטיות אובדניות לאחר שכבו אור הזרקורים.

קשה להצליח כעסק קטן ומי כמוני יודע זאת

הפרסום הממומן נעשה יקר מיום ליום תוך כדי ירידה בתוצאות

ובמרבית הבקרים נדמה ששיווק עסקים הוא משחק של ‘גדולים’ שדורש תקציבי ענק

ואנחנו מחויבים להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא.

יחד עם זאת, חשוב לדעת

הצלחה ויראלית כאשר היא מגיעה כמטרה בלבד (להיות מוזכר בסטורי של סלב/להגיע לערוץ 2)

אינה מובילה להצלחה ואינה שווה את המאמץ.

בכדי להפוך הצלחה ויראלית להצלחה עסקית היא חייבת לבוא מתוך אסטרטגיה ברורה

בהתאמה לסיפור וערכי המותג.

בתהליכי הליווי שלנו  אנחנו מלווים עסקים לצמיחה בעזרת פיצוח הסיפור הנכון שיש לספר

ועבודה עקבית.

לפעמים זה מוביל למיליוני צפיות אבל ב-99% מהמקרים זה מוביל להצלחה עסקית

למידע נוסף על תהליכי הליווי השאירו פרטים

אסף

פוסטים נוספים בנושא:

הסוד ליצירת תוכן ויראלי

3 סוגי סרטונים שיגדילו ת’עסק וקל מאוד לעשות