הדרך החדשה לכתיבה ויראלית

22 בספטמבר, 2021
כתיבה ויראלית

יוסטון, יש לנו בעיה!

פייסבוק פשוט שונאת שגולשים מקליקים על לינקים שמוציאים את הגולש מחוץ לפייסבוק לאתר חיצוני

ועושים הכל בכדי להקשות על יוצרי התוכן בנושא (בכל זאת המטרה המוצהרת שלה היא להשאיר את הגולש דבוק ומכור לפייסבוק).

הגולשים, גם הם לא אוהבים לצאת מפייסבוק ומעדיפים לצרוך את התכנים שלהם בתוך הפלטפורמה ולהמשיך לגלול.

אם כך, איך אנחנו כיוצרי תוכן, בלוגרים, מערכות עיתון או עסקים נצליח לעשות את הבלתי אפשרי

להוביל בצורה ויראלית, כמה שיותר גולשים לצאת מפייסבוק לאתר שלנו

לאחרונה, שמתי לב לכתיבה ויראלית שונה ע”י עיתונים, בלוגרים ועסקים שמבוססים על שיווק בעזרת תוכן איכותי

אם עד היום היינו רגילים לכותרות אינפורמטיביות שמעניקות לנו תמצית של הפוסט/הכתבה לדוגמא:

‘מחר שרב בכל חלקי הארץ’ או ‘הסתדרות המורים מאיימת בשביתה’

הכתיבה הויראלית החדשה אינה מספקת לנו שום מידע חדש

בכדי להבין מהי כן עושה בכדי להיות אפקטיבית ולמשוך גולשים מחוץ לפייסבוק אל האתר שלך

צריך להבין כיצד עובד מח האדם ולחזור

לאחת מהמודעות הויראליות והמצליחות בעולם הפרסום, מודעה שפורסמה ב-1926:

הם צחקו עלי כשהתיישבתי ליד הפסנתר
הם צחקו עלי כשהתיישבתי ליד הפסנתר אבל כשהתחלתי לנגן…”

המח האנושי הוא מח סטוריטלר

אנחנו לא מסוגלים לקלוט מידע רב ויבש והדרך היחידה שלנו לעכל את המידע היא

לחבר סיפור קצר בראש שלנו.

לא בכדי סטיב ג’ובס אמר ‘הסטורי טלר הוא האיש החזק ביותר בעולם’

ואיך המודעה הזאת קשורה לסטוריטלר שמתרוצץ לנו במח?

כותרת המודעה לא מבהירה לנו שום דבר אלא פותחת סימני שאלה:

‘למה צחקו עליו? מה מצחיק כל כך בישיבה ליד פסנתר?, מה קרה כשהוא ניגן?

אותם שאלות פותחות אצל הצופה סיפור בראש שמחייבים אותו להקליק / להמשיך לקרוא בכדי להשלים את הסיפור.

כתיבה ויראלית אפקטיבית לא נותנת לנו מנוח עד שאנחנו משלימים את הסיפור בראש שלנו.

כך גם מודעות כמו: ‘האקסית של הכוכב חשפה: הוא התעלל בי (מי הכוכב? כיצד הוא התעלל בה)

או ‘כוכב הסידרה ליאור רז קיבל בשורה גדולה’ (איזו בשורה? וכמה היא באמת גדולה?)

אלא קליקבייט שעובדות ישירות המוח שלנו.

לכן, כשאתם באים לנסות כתיבה ויראלית, או שאתם מנסחים מודעה

אל תחשבו ‘איזו אינפורמציה אתם מעניקים’ אלא חשבו איזה סימני שאלה אתם פותחים לנו במח.

וטיפ נוסף וחשוב,

בשנות ה-80 במסגרת המופע ‘פליטת פה’ היתה לדודו טופז בדיחה על מגזין ‘העולם הזה’ (שניהם ז”ל) וזה הלך פחות או יותר כך (סלחו לי אם אני טועה בכל זאת עברו המון שנים מאז..)

‘אתה עובר ליד דוכן העיתונים ואז….

כותרת ענק על שער העולם הזה:

האם אריק שרון משתמש בסמים? – תשובה בעמוד 37?
מה. אריק שרון משתמש בסמים?
אתה קונה את העיתון מדפדף לעמוד 37 ואז כתוב:
האם אריק שרון משתמש בסמים? לא!’

כשאתם משתמשים בכתיבה ויראלית לכותרות שלכם דאגו שהתוכן עונה על השאלות שפתחתם בכתבה

אחרת זה סתם ספאם ואת זה אף אחד לא רוצה לקרוא.

המטרה שלנו היא לא רק להוביל את הגולש מחוץ לפייסבוק לאתר שלנו

אלא לגרום לו להישאר!

אהבתם? שתפו את הפוסט כך שגם אחרים יהנו ממנו

לתכניות הליווי שלנו לכתיבה ויראלית ווידאו סטוריטלינג השאירו פרטים

אסף

פוסטים נוספים בנושא:

3 דרכים איך להוביל את הגולש לפעול

שיטת 5 פעמים למה – איך לחדור למע’ ההפעלה של הלקוח שלך?

בדקו את עצמכם – האם אתם סובלים מקללת הידע?