הטרנדים החמים בעולם השיווק בוידאו 2021-2022

18 באוקטובר, 2021
הטרנדים החמים לשיווק בוידאו

וואו איזו שנה חלפה עלינו,

מאיפה להתחיל? כמובן הקורונה

המגפה שינתה את כללי המשחק

והובילה להתקדמות חסרת תקדים בכמות ואיכות התכנים הויז’ואלים שמועלים ע”י מותגים

שמעוניינים להישאר רלוונטים ולצמוח במרחב הוירטואלי הרועש והצפוף.

בפוסט זה אני מסביר על 8 הטרנדים החמים בעולם השיווק בוידאו

כפי שאני רואה אותם, את חלקם ניתן ומומלץ ליישם כבר עכשיו!

1. טיקטוק ומהפכת ה-For You

טרנד ה- For you

המהפכה הגדולה ביותר בתחום הוידאו התקיימה בכלל מתחת הרדאר

לא מדובר על דרך עריכה חדשה או ציוד חדיש אלא הדרך שבא הסרטונים מגיעים אלינו לפיד

בשנה האחרונה טיקטוק עשתה מהפכה בנושא.

אם עד היום הורגלנו ל- Facebook המבוססת על חשיפה מבוקרת ומינימלית של רק לחברים הקרובים

ה-For you שהוא בעצם עמוד הבית שלנו בטיקטוק

מורכב מסרטונים שהאלגוריתם חושב שתשמח לראות –

בלי קשר לכמות הקהילה/ חברים שלך במערכת

היכולת של טיקטוק לדעת בדיוק איך אתה מגיב לכל סרטון וסרטון – מאפשר להם להרכיב את הפיד שלך

אך ורק עם סרטים שיגבירו את זמן הצפייה שלך באפליקציה.

כך שכל אחד ואחת יכולים להגיע לכמות גדולה של צפיות גם מבלי להיות כוכבי רשת (למרות שזה אף פעם לא מזיק)

רעיון ה-For You לא נשאר רק בגבולות הטיקטוק אלא מועתק ע”י אינסטגרם, יו טיוב ופייסבוק

אולי האלגוריתם של האחרונים עדיין לא יעיל כמו זה של טיקטוק

אבל הכיוון ברור.

העלאת תוכן קצר ואיכותי של סרטונים קצרים באופן קבוע תחשוף אתכם לקהלים גדולים וחדשים

2. VR העולם הוירטואלי

מציאות מדומה- גם פייסבוק במשחק

שנים שהטכנולוגיה קיימת אך הפריצה לא הגיעה ואז הגיעה הקורונה

נראה שהבטחת ה-VR הולכת להגשים את עצמה

מכירות משקפי VR מרקיעות שחקים ונדמה שהפעם היא תצליח לצאת מעולם הגיימינג לתחומים נוספים כמו חינוך, רפואה ועוד…

3. סרטוני הדרכה וקורסים דיגיטליים

הקורונה הרגה את עולם הכנסים (לפחות לעת עתה),

העולם כולו נכנס לדיגיטל ואיתו גם תחום ההדרכה

עולם סרטוני ההדרכה : סרטונים קצרים מפוצצים בערך כובשים את פייסבוק/לינקדין וגם טיקטוק

ביו טיוב ערוצי ה-How To תמיד היו מהערוצים הנצפים בפלטפורמה.

הטרנד לא מדבר רק על סרטוני הדרכה ללקוחות אלא גם קורסים דיגיטליים והכשרות בתוך הארגון

ארגונים שלמים ואקדמיות החליטו (בצדק) להעביר את כל ההדרכות שלהם באופן דיגיטלי או היברידי

4: E commerce הוידאו לוקח אותך לקניות

מחקרים מוכיחים ש-80% מהרוכשים צפו בסרטון וידאו לפני שקיבלו את ההחלטה לרכוש

השנה, וידאו למכירת מוצרים הולך לקחת את הצעד הבא

הטכנולוגיה כבר קיימת

ניתן לצפות בסרטון ללחוץ על הגיבור עם החולצה האדומה ולהגיע ישירות לעמוד מכירה

בשנייה שהטכנולוגיה תהיה זמינה לכולם ותתממשק עם יוטיוב, אמזון ו- Shopify

השמיים הם הגבול.

טרנד 5: וידאו כבר מזמן לא רק למחלקת השיווק

“שיווק זה משהו חשוב מידי בכדי להשאיר למחלקת השיווק’ (דייויד פקרד, מייסד HP)

סרט וידאו הפך לכלי התקשורת המרכזי בארגון ושטף את הארגון כולו

מישיבות בזום ועד..

6: הוידאו האישי (Personalized video)

הוידאו כבר מזמן אינו רק מדיה להמונים

יותר ויותר ארגונים ואפלקיציות שמשתמשות בוידאו ככלי להעברת מסרים אישית

בעזרת מערכת המתאימה את תוכן הוידאו לנמען

הוידאו האישי מייצר מערכת יחסים קרובים עם הצופה

סוכניות ביטוח, חברות תרופות ובנקים כבר משתמשים בטכנולוגיה וידאו אישי

ברגע שהטכנולוגיה תהפוך זולה ונגישה יותר הוידאו האישי ישטוף את העולם כולו.

7: Live וסטרימינג

לכל אחד מאתנו מסתתרת בטלפון לפחות אפליקציה אחת/שתיים של שידור לייב בסטרימינג

החברות גדולות מעבירות שידורים חיים, כנסים וירטואליים וובינרים ברמה של יום בחירות בערוץ 2

ויותר ויותר ארגונים ועסקים בנו אולפן בתוך המשרד/ הבית ויוצרים משם תוכן ויז’ואלי קצר ואיכותי

שבונה נוכחות דיגיטלית ומעביר מסרים בצורה מהירה ופשוטה.

הסרטון שיצרנו ‘איך בונים אולפן ירוק’

הפך לאחד הסרטונים הנצפים שלנו עם תחילת הקורונה:

8: זה רק הולך לגדול

העלייה המתמדת בכמות הצפייה שלנו בסרטונים

הולכת להתגבר ואיתה גם התחרות שלנו העסקים לתשומת לב

עם ב-2006 כל צילום של חתולה נהפך לויראלי

הקושי היום לזכות בתשומת לב הפכה לקשה עד בלתי אפשרית.

הדרך היחידה לעשות זאת מניסיון היא:

  • לספר סיפור חד וברור ולהבין את הוידאו סטוריטליג הנכון
  • לעשות את זה באופן סדיר וקבוע
  • לבדוק תוצאות ואז לעשות את זה טוב יותר

בפשטות,

לעשות, לעשות, לעשות

למידע נוסף על שיווק בעזרת וידאו השאירו פרטים

אסף