איך לנצח שוק תחרותי – תאוריית האפס

תהרגו אותי אבל אני מכור של פודקאסטים לשיווק
לפני מס’ ימים נפלתי די במקרה על הרצאה מרתקת של מייסד סקייפ ז’אנוס פריס
בה הוא הסביר את תאוריית האפס לניצחון בשוק תחרותי

ז’אנוס הוא יזם סדרתי שנחל לא מעט כשלונות והצלחות גדולים בינהם

סקייפ שנמכרה בסופו של יום למייקרסופט , I cloud של אפל ועוד….
המיוחד במיזמים המצליחים שלו היא שבכולם הוא התמודד בשוק תחרותי
והצליח לרסק מונופולים מסורתיים ששלטו בשוק במשך שנים

‘אני קם בבוקר, רואה מי עושה המון כסף ושואל את עצמי איך אפשר להרוס לו את החגיגה’ אומר ז’אנוס

הדרך לעשות זאת היא דרך תאוריית האפס 
‘אני שואל את עצמי כיצד אפשר להוריד/להוסיף אפסים למוצר שלי’

ואני יסביר:

הורדת אפס:

בוא ניקח לדוגמא את עולם ההוראה : שוק הלימודים המסורתי מול עולם הקורסים הדיגיטליים

קורס הלימודים המסורתי סובל ממס’ בעיות:

  1. השכרת מקום – עלות יקרה של כיתות וציוד נדרש.
    קורסים דיגיטליים חוסכים לך את זה כלומר הורדת 0
  2. זמינות – לימודיים מסורתיים מקבעים אותך לזמן ומקום קבוע של שיעורים
    לפני מס’ שנים לימדתי במכללת סומו ושם אחת הבעיות הגדולות הייתה
    מימוש ההבטחה שלהם לתלמידים להשלים את החומר גם אם לא יופיעו  בשיעור.
    כך, המכללה נאלצה לשלם שוב ושוב למורים שכמותי שיגיעו לשיעורים פרטיים לכל מי שהחסיר

גם כאן הקורסים הדיגיטליים עוקפים את הבעיה הזאת – אתה רואה את הקורס בזמן ובמקום שנוח לך והנה הורדת עוד אפס

3.  תשלום למרצים  – מרבית ההשקעה בלימודים המסורתיים היא תשלום המרצים
קורסים דיגיטליים מדובר בתשלום חד פעמי לשימוש אינסופי – וכאן שוב הורדת עוד 0

והנה בעזרת הורדת מס’ אפסים הקורסים הדיגיטליים הפכו ל- Game changer של עולם ההוראה
אם אפשרות להעניק את אותו השירות (לימוד) למס’ אינסופי של אנשים ובמחירים נמוכים בהרבה מהלימודים המסורתיים.
לא בכדי אתרים לימודיים כמו Lynda (שנרכשה ע”י לינקדין), Udemy ו-Skill share שמנהלות קהילות של מיליונים
טלטלו את שוק ההוראה לתמיד

אותו עקרון עובד גם בשווקים אחרים דוגמת:

עולם התקשורת: סקייפ מול הטלפוניה הקווית
עולם הטלוויזיה : נטפליקס מול תחנות הכבלים המסורתיות
תנועה: Uber מול תחנות המוניות וכדומה…

הוספת אפס:

הוספת ה-0 מגיעה בדיוק מהצד השני
שאלו את עצמכם איזה מוצר אני יכול לייצר
שיהיה כל כך יוצא דופן ומיוחד
שגם אם אני יוסיף 0 למחיר שלו, הרוכשים ירוצו בהמוניהם וירכשו אותו

דוגמא מצוינת לכך היא המוצרים של אפל
שבמקום לחשוב איך אני יכול להילחם בייצור המונים של מחשבים
חשבו איך לבנות מוצר לקהילה מסוימת של אנשים שיהיה כל כך טוב
שאנשים יעמוד בתור בגשם ע”מ לרכוש אותו גם אם הוא יקר בהרבה מהמחיר הממוצע בשוק.

אז איך מנצחים שוק תחרותי?
אל תחשבו על Copy&Paste למוצרים קיימים בשינויים קוסמטים
חשבו שינוי הסטאטוס קוו
חשבו על תאוריית האפס
היכן אתם יכולים לשנות את התרבות באופן כל כך דרמטי שיעורר מהפכה בתחום

לקורסים הדיגיטליים שלנו לחצו כאן

בוא נעשה משהו ששווה לעצור ולדבר עליו,

אסף