מה המקום המושלם לשתף את הסרטונים שלך?

2020 בפתח והעולם הדיגיטלי כולו וידאו.
אם גם את/ה (ברוטוס) משווקים בעזרת סרטוני וידאו

ודאי שאלתם את עצמכם מה המקום הטוב ביותר לשתף את הסרטונים שלך?
המקום שיביא לך את התשואה הטובה ביותר עבור ההשקעה בסרטונים שלך.

התשובה הקצרה לכך היא כמובן:
המקום האידיאלי עבור הסרטונים שלך הוא המקום בו הקהל שלך נמצא

אבל האם באמת אתה שם את הקלפים בפלטפורמה הנכונה?

אולי שמעת את השמועות לכך שאינסטגרם נהייתה מכונה של סרטוני וידאו
או שיוטיוב זה גן העדן האבוד לוידאו שאתה יוצר.

בפוסט זה אסקור בקצרה את ארבעת הפלטפורמות העיקריות לשיתוף וידאו (יוטיוב, פייסבוק, אינסטגראם, לינקדין) נכון להיום
מה היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה ולאלו קהל כל אחת מהפלטפורמות מתאימה.

מן הסתם, יש לא מעט חריגים ויוצאים מהכלל
אבל הפוסט הזה יעניק לך קריאת כיוון לאסטרטגיה השיווקית שלך ב-2020.

1. יוטיוב Youtube
המדריך ליוטיובר המתחיל

 

הוידאו אמנם שטף כל פינה ברשת אבל עדיין כשאנחנו רוצים לראות סרטונים לאן אתם פונים?
תנו לי לנחש  -יוטיוב
זאת הסיבה שזמן הצפייה הממוצע ביוטיוב גבוה הרבה יותר מזמן הצפייה הממוצע לסרטון בפייסבוק ובאינסטגרם
ובמרבית המקרים גם המעורבות לסרטונים שלך גבוהה מפלטפורמות אחרות.

מלבד היותו ביתם של ה-‘יוטיוברים’ שמנהלים קהילות של עשרות ומאות אלפי מעריצים
יוטיוב כחלק מגוגל הוא מנוע חיפוש לכל דבר
למעשה יו-טיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו וציבור ענק נכנס אליו בכדי ללמוד ולקבל מידע.
כך שאם יש לך תוכן לימודי/הסברתי יוטיוב הוא ללא ספק המקום שלך
סרטונים שמועלים ביוטיוב מקודמים גם בגוגל שזה עוד יתרון ענק לפלטפורמה.

למי הוא מתאים: עולמות הילדים, הנוער, המוזיקה וה- How to’s
אופציות פרסום: באופן אורגני וכפרסומות Trueview שמופיעות לפני כל סרטון שתבחר, ניתן לדלג אחרי 5 שנ’

הפרסום ביוטיוב נעשה דרך מערכת הפרסום של גוגל ומאפשר לך לפרסם תחת כל מילת חיפוש/נושא שתרצה
מומלץ למיתוג, Re marketing, חשיפה למוצר חדש ו-‘חינוך’ והסברה

2. אינסטגרם (Instagram)

וידאו באינסטגרם

זה רק אני או שפרסומות/וידאו באינסטגרם הם הדרך המהירה ביותר להוביל למכירה
אין דבר עוצמתי יותר מאפליקציה ויזואלית בכף ידך הנמצאת במרחק נגיע מהצטרפות ורכישה.

למי הוא מתאים: עולמות הביוטי, אוכל, אופנה וכל מדיום ויזואלי אחר
אופציות פרסום: בפיד או כסרטונים קצרים ב-Story.

הפרסום באינסטגרם מתבצעת דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ומיועד לפורמטים קצרים 15-30 שנ’
הקהל באינסטגרם הוא קהל צעיר ברובו ושם המשחק כאן זה ויזואליה (דברים שמצטלמים יפה) קצר ומהיר ואם אפשר מוצר זול
שמחסום המחיר לא מפריע.
חשוב לדעת ש-97% מהסרטונים מהנייד נצפים בשקט מוחלט כך שהסרטון שלך צריך להיות מובן לצופה
גם מבלי לשמוע אותו.

3. פייסבוק Facebook

אם כל הרשתות החברתיות.
למרות שפייסבוק הוא המקום שבו מרבית ‘הקהל’ והקולגות שלי נמצאים או אולי בגלל זה
אני מוצא שפייסבוק הוא מקום קשוח וקשה במיוחד להצליח בעזרת סרטונים
סוד ההצלחה של סרטונים בפלטפורמה הוא סרטונים שמתאימים לקהילה כלומר סרטונים שמייצרים שיח, מעוררים דיון ושיתוף
קליפים קצרים דוגמת אינטסגרם או סרטוני How to’s שאנחנו רגילים לראות מיוטיוב פחות יעבדו כאן.

גם כאן (כמו באינסטגרם) חשוב שיבינו את הסרטון גם מבלי לשמוע אותו
פרסום סרטונים בפייסבוק זאת דרך נהדרת לצבוע קהל ואז למכור לאלה שצפו בסרטון
יתרון נוסף בפייסבוק הוא הגדרת קהל לפי הזמן שצפו בסרטון שלך (יותר מ-3 שנ’, יותר מ-10 שנ’ וכדומה…)

למי  מתאימ/ה: קהל בוגר, קהילות

4. לינקדאין  Linkedin 

לינקדין וידאו

ככל הנראה לינקדאין היא המסיבה המגניבה שאתם מפספסים ברגע זה

בשנים האחרונות גם לינקדאין נכנסה לעולם הוידאו ומקדמת סרטונים יותר מכל תוכן אחר בפיד
ונכון להיום היא מזכירה את יוטיוב של 2006.
אותה תקופה שכל מי שהעלאה קצת סרטונים והתמיד הפך מהר מאוד לסנסציה
למעשה, וזה מפתיע אותי בכל פעם מחדש, הסרטונים שאני מעלה בלינקדאין מצליחים הרבה יותר מאותם סרטונים בפייסבוק

אז אם אתם פועלים בעולמות עסקיים בעיקר בעולמות ה-B2B – לינקדאין היא המקום המושלם עבורך

למי היא מתאימה: בעלי עסקים, B2B, גיוס עובדים חדשים

4. Tik Tok 

טיק טוק

ומילה על הכוכבת העולה  TikTok שכובשת את העולם בסערה עם למעלה ממיליארד עוקבים פעילים

אפליקצית הסרטונים הקצרים הסינית שהתחילה בעולם הילדים סחפה את בני הנוער ומטפסת למעלה במהירות

מצטיירת כדור הבא של עולם הוידאו – סקצ’ים קצרים של 15 שנ’

ועומדת לנגוס בדומיננטיות של פייסבוק/אינסטגרים מצד אחד וגוגל מצד שני

למי היא מתאימה? קהל מטרה בני 18 ומטה

נדמה שב-2020 אנחנו עומדים לרקוד והרבה

 

לשיחת ייעוץ חינם בנוגע לאסטרטגית הוידאו שלך ב-2020 התקשר 077-3219090

מה את/ה חושב/ת שתפו בתגובות

תעשו, תעשו, תעשו

אסף