מימון המונים: איך משחק קלפים גייס כמעט 4,000,000$ בשבוע ב- KickStarter?

09 באוגוסט, 2021
קמפיין מימון המונים

קמפיין מימון המונים בעזרת סרטון אנימציה

הכירו את משחק הקלפים ששבר את KickStarter

 

לא אפליקציה מגניבה, לא מוצר חדש מעולם האינטרנט של הדברים ואפילו לא כלי שימושי למטבח,

ההצלחה הגדולה ביותר

של קמפיין מימון המונים שייכת למשחק קלפים שגייס את התקציב שביקש (10,000$) תוך 20 דקות מרגע עלייתו ל- KickStarter,

ותוך שבוע כבר עומד על גיוס של קרוב ל-4,000,000$.

אז מה ניתן ללמוד על משחק החתולים מתפוצצים (Exploding Kittens) והצלחתו המטאורית:

 

 

א. דע את הקהל שלך

משחק הקלפים פונה לקהל נישתי וספציפי מאוד- גיקים גיימרים.

אבות הפרויקט  אלן לי, שיין סמאל (XBox) והאנימטור  מתיהו אינמן (The Oatmeal)  מכירים את קהל היעד .

מתיו לדוגמא מנהל ערוץ אנימציה מצליח ביו טיוב עם מיליוני צפיות לסרטון ואלפי עוקבים.

ומה גיקים גיימרים אוהבים יותר מחתולים מתפוצצים, עזה מצוברחת וכדו”א הארץ מתפוצץ.

ב. הפרומו

חדי העין ישימו לב שהסרט שמקדם את הפרויקט מחולק ל-2 חלקים עיקריים:

הפרומו וסרטון הסבר פשוט יותר.

הפרומו (14 שני’ הראשונות של הסרט) פשוט בגאוניותו ערוך כקריצה לפרומואים של סרטי אקשן הוליוודים עם מוזיקה מתאימה וחיתוכים קונטרסטים בין שחור ולבן .

כשכל שוט זורק אותך למקום אחר.

8 שנ’ זה הזמן שדרוש לגולש להחליט אם הוא נשאר בתוך הסרט או ממשיך לגלוש הלאה, 

14 השנ’ הראשונות של הסרט לא נותנות לך למצמץ שלא נאמר ללחוץ על העכבר.

 

ג. סרטון ההסבר

לאחר שהפרומו ריתק אותנו לסרטון והעלה המון שאלון הגיע הזמן להבין בדיוק על מה מדובר

סרטן ההסבר שאורכו דקה וחצי (זה הזמן הממוצע שלוקח לגולש להבין את המוצר שלך) הוא רגוע ואיטי יותר.

מתחילים בהצגה של מייסדי הפרויקט – חיבור מוצלח של גיימרים ואנימטור שמדגישים לקהל היעד ‘אנחנו יודעים מה אנחנו עושים בכל זאת אנחנו עובדים כמעצבים  ב- X box’ 

מי כאן ממשיכים להסבר המשחק בשפה קופצנית משוט לשוט, שינוי חד בצבעים, סוגי האנימציה השונים ובעיקר איורים פשוטים, משעשעים ומגניבים.

כ- ADHD טיפוסי הקופצנות, האנימציה המגניבה והדרך היחודית בה מסופר הסיפור גורמים לי לצעוק גם אני רוצה כזה.

הסרט מסתיים ב- Call to Action (הנעה לפעולה) פשוטה, נעימה ומזמינה בדיוק 180 מעלות מקריאות מכירתיות שאנחנו מכירים מאזורנו.

קריאה לפעולה מכירתית מידי למרות שהיא מפתה מאוד רק הייתה מרחיקה את קהל היעד

 

ד. יח”צ- מובילי הדעה

פרויקט KickStarter טוב לא יכול לחיות על מוצר טוב וסרט איכותי בלבד.

הוא חייב להתחבר למרכז הכובד של קהל היעד שלו ע”מ שיאמץ את המסר ויעביר אותו  הלאה בצורה ויראלית.

השילוש הקדוש של המייסדים, המוצר והסרט הוביל את הבלוגים המובילים בארה”ב בתחום הקומיקס והרשת בכלל לאמץ בחום את המיזם ולהוביל את המסר שלהם בדיוק לקהל היעד.

 

למידע נוסף על תהליכי הליווי שלנו והפקת סרטונים לקמפיין מימון המונים השאירו פרטים