טיפים לניהול זמן לעסקים היפראקטיבים

09 באוגוסט, 2021
ניהול זמן

מרגישים שהזמן מנהל אתכם ולא אתם מנהלים את העסק?

סובלים מהיפראקטיביות (Adhd)?

הפוסט הזה הוא עבורכם

גילוי נאות: אני לא יועץ לניהול זמן אלא בעל עסק (כמותכם) שסובל מ- ADHD קיצוני

ניהול זמן הוא אחד מהאתגרים הגדולים בעולם העסקים הדיגיטלי, הרועש והצפוף של ימינו

אנחנו נסחבים מטאב לטאב, מצפצוף בוואטסאפ לתמונה שמשהו תייג אותנו לשיחת טלפון

ואווופס, עוד יום נשרף

רובנו חיים באשליה שאנחנו מנהלים עסק אבל העובדות

מצביעות אחרת : בזבוז הזמן מנהל אותנו

בפוסט זה אני עומד להעניק לך 5 טיפים לניהול זמן לעסקים

ברגע שתגשימו אותם 3 דברים עלולים לקרות לכם:

  • תחזרו לשלוט ולנהל את העסק שלכם
  • תרוויחו יותר זמן עם הילדים שלכם ומה שבאמת חשוב
  • תרוויחו יותר

אלה העקרונות שלנו לניהול זמן אפקטיבי

  1. עקרון פראטו 80:20
    עקרון פראטו או בשמן הנפוץ חוק 80-20
    טוען ש-80% מהתוצאות מתקבלות מ-20% מהפעולות שאנחנו עושים
    כך 80% מההכנסות שלנו מתקבלות מ-20% מהלקוחות.
    בדקו מה-20% שלכם
    מי הם 20% מהלקוחות שמביאים לכם את מקסימום ההכנסות
    מה הם 20% מהפעולות השיווקיות שמביאות לכם את 80% מהתשואה
    זנחו את שאר הדברים והתמקדו אך ורק ב-20% הנכונים לכם.

    לכלים נוספים כיצד להתמקד דרך עקרון פראטו ממליץ לקרוא את הספר 80/20 של ריצארד קוק (יש גם גרסה נהדרת בעברית)

2. התחילו כל בוקר עם רשימה
התחילו כל בוקר עם רשימה של לא יותר מ-5 דברים שאתם עומדים לעשות במשך היום

וכל שבוע עם רשימה של לא יותר מ-5 דברים שאתם עומד לסיים במהלך השבוע

מעבר לכך הסיכוי שתשלימו את המשימות קטן

אני משתמש לצורך כך בתוכנות חיצוניות לניהול זמן דוגמת Trello הנהדרת בגרסתה החינמית

אם אתם מנהלים צוות גדול של עובדים מומלץ לבדוק גם את Monday הישראלית או Slack

ברגע שאנחנו רושמים את המטלות הדברים נחקקים ומובילים אותנו לכיוון היעד

3. בדקו כמה זמן אתם משקיעים בכל דבר בעסק שלכם

כמה זמן אתם עובדים על פרויקט?

כמה זמן אתם משקיעים בשיחות מכירה?

וכמה זמן אתם משקיעים בפעולות שיווק דוגמת כתיבת פוסטים/קידום ממומן?

אם אתם לא יודעים את התשובות בעל פה

סימן שהגיע הזמן לעקוב אחר הפעילות שלכם ע”י שעון נוכחות.

אני משתמש באפליקציה חינמית בשם Toggl (אבל יש עוד המון תוכנות לניהול זמן)

האפליקציה מעניקה לי מבט על על ניהול הזמן שלי

כך אני יכול לבדוק את רמת האפקטיביות והכדאיות של כל דקה שאני משקיע בעסק,

לתמחר במדויק פרויקטים ולהבין בדיוק מה אחוז הרווח מכל הפרויקט ופרויקט

וכפועל יוצא אילו פרויקטים נכונים עבורי.

4. העריכו את הזמן של הלקוחות שלכם

צ’רציל על חשיבות ישיבות

היה זה וינסטון צ’רצ’יל שטען שאין טעם בישיבות ארוכות

” כל דבר אפשר להחליט ב-20 דק’ אני החלטתי לצאת למלחמה בישיבה של פחות מ-20 דק'”

אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו היא ‘חוסר הנחיצות בישיבות ארוכות’

ההמלצה שלנו היא נסו להימנע מהן

יחד עם זאת, ברור לנו שאי אפשר להמנע מכל הישיבות כולן

לכן העריכו את הזמן של הלקוחות שלכם

אם קבעתם פגישת ייעוץ ללא עלות של 15 דקות – ודאו שהיא מסתיימת אחרי 15 דקות

אם קבעתם ישיבה של חצי שעה – הודיעו לנוכחים אחרי 25 דק’ שזמן הישיבה עומד להסתיים

ברגע שתעשו זאת, לא רק שאתם תבזבזו הרבה פחות זמן

אלא תזכו להערכה מצד הלקוחות והשותפים שלכם.

בנוסף לכך הגדירו ללקוח בתחילת הפרויקט את לוחות הזמנים הצפויים לפרויקט

הדגישו שעמידה בלוחות הזמנים מחייבת את שני הצדדים ולכן חשוב לכם לקבל פידבקים במהירות האפשרית

אם אתם מזהים שהדברים מתמהמהים מעבר לזמן שנכתב, הזכירו ללקוח שאי קבלת פידבקים תדחה את הדד ליין של הפרויקט

(אין משהו שלקוחות שונאים יותר מלדחות דד ליינים)

5. צרו סרטוני וידאו

יצירת תוכן ויז’ואלי בעל ערך ובאופן קבוע יחסוך לכם המון זמן כמעט בכל שלב ושלב בחיי העסק.

  • סרטוני וידאו יובילו לידים חמים ומוכנים יותר ובכך יחסכו זמן על הכרות והסברים מיותרים
  • סרטוני הסברה בוידאו יקצרו שיחות של שירות לקוחות, ולרוב סרטון וידאו יכול להבהיר ולפתור בעיה טוב הרבה יותר משיחה טלפונית
  • סרטוני וידאו יצרו נוכחות דיגיטלית ולמעשה ‘ישכפלו’ את המסר שלכם כך שכל אחד ואחת יכלו לצפות בו בכל זמן ובכל מקום בעולם.

נאנוק מסבירה רעיונות גדולים בסרטים קצרים מ-2006

מאות סרטוני התדמית וההסברה עוזרים ללקוחות לספר את הסיפור שלהם בצורה פשוטה ולחסוך המון זמן

בנוסף במסגרת בי”ס לוידאו סטוריטלינג אנחנו מלווים בעלי עסקים קטנים ובינוניים כיצד ליצור נוכחות דיגיטלית בעצמם.

ולנהל עסקים בצורה יעילה ואפקטיבית.

למידע נוסף על שירותי ההפקה שלנו ותוכניות הליווי השאירו פרטים

אסף