איך להסביר רעיון באופן פשוט – מדריך ליזם/סטארטפ/בעל עסק
איך להסביר רעיון באופן פשוט
מחקרים מראים,
הסוד לסטארטאפ או לעסק מצליח לא טמון בטכנולוגיה
אלא ביכולת להסביר את עצמו באופן ברור
בעולם רועש ורווי במידע ברגע שהגולש/המשקיע/הלקוח נתקל בתוכן ‘מסובך’
הוא עושה את הדבר המתבקש ופשוט עובר לתוכן הבא
לכן, אחת המשימות הראשונות והחשובות שלך כיזם היא להבין: איך להסביר את הרעיון שלך לעולם
היכולת לפשט רעיונות ולספר אותם באופן פשוט היא גם אחד מהיסודות לכל רעיון ויראלי מדבק/עסק מצליח
ע”פ מחקרים מדעיים וכפי שנוסחו ברבי מכר דוגמת: ‘Make it Stick’ , מדבק (מדוע רעיונות מתקיימים) וחוק פראטו 80:20
כחברה המתמחה בהסברת רעיונות גדולים בסרטים קצרים
ומתוך עבודה וליווי עם עשרות סטארטאפים ועסקים למציאת הסטוריטלינג הנכון עבורם
החלטתי להעניק לכם 5 עקרונות מנצחים שיעזרו לכם להסביר את הרעיון שלכם לעולם:
1. מה המשימה שלך
לכל חברה יש משימת על שהיא מעבר להגדרה הפשוטה של ‘מה היא עושה’
משימת העל מטרתה לאחד את עובדי ולקוחות החברה לליבת הרעיון של החברה
משימת העל היא הדלק שמצעיד את החברה קדימה ועוזר לה להתגבר על מכשולים (ואם אתם עסק/מיזם לא מעט מחשולים מחכים לכם בדרך)
היא כוכב הצפון של החברה
כך לדוגמא:
Canva – Empowering the world to design
משימת העל של Canva היא לאפשר לכל אחד לעצב ולשתף במהירות כל דבר
פלטפורמת השכרת הדירות היא לא תחלופה לחדר מלון אלא המשימה שלה
היא להעניק לך את תחושת השייכות בכל מקום שאתה נמצא.
Nike – Just Do it
משימת העל היא התחברות אל ה-‘למה’ של המיזם
משימת על מוגדרת תמגנט את העובדים, הלקוחות והמשקיעים הנכונים אליך
2. מי קהל היעד
אם יכלת להמר על האדם הבא שיכנס אליך לחנות או יצטרף אליך למיזם מי הוא יהיה?
בספרו מ-‘0 ל-1’ מגדיר פיטר טיל (מייסד פייפאל ואחד המשקיעים הראשונים בפייסבוק)
שאחת מאבני הדרך החשובות להצלחת כל מיזם היא:
התמקדות בשוק קטן שבו תוכל לשלוט ולהפוך למונופול
עצם הפיכתך למונופול תאפשר לך לקבוע את תנאי השוק, מחירי המוצרים וכדומה…
כל פנייה לקהל רחב יכניס אותך לתחרות מחירים שממנה רק תפסיד.
לכן, התמקדות בקהל יעד מצומצם ככל הניתן היא הכרחית להצלחת הרעיון שלך
טעות נפוצה של המון יזמים שאנחנו עובדים איתם היא לנסות לפגוע בקהל רחב ככל הניתן
זה מובן, במיוחד שמדובר בהפקת סרטון בתקציב של עשרות אלפי שקלים
בכדי להסביר רעיון גדול אנחנו צריכים לעשות את העבודה הקשה ולצמצם במידת האפשר את קהל היעד.
3. הטכנולוגיה לא מעניינת
היה זה סטיב גובס שאמר: ‘טכנולוגיה לא משנה את העולם, סיפורים כן’
טעות נפוצה בקרב יזמים היא להאדיר ולפאר את הטכנולוגיה
בכל זאת הושקעו בא עשרות שעות של תכנות ובדיקות יחד עם זאת יש לזכור
הטכנולוגיה שלך לא מעניינת
מה שמעניין זה השינוי שאותה טכנולוגיה תעורר באנשים -תתמקדו בזה!
אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם של פייסבוק/גוגל עובדים – זה לא ממש משנה
אנחנו מבינים את ההשפעה שלו בעולם.
4. להתחיל הכי מהר שאפשר ולאט לאט להגביר את הקצב
אימרה מפורסמת מעולם הפרסום אומרת
‘פרסום זה כמו לזרוק חומצה על האדם לפניך’
כלומר המפרסמים יעשו הכל כדי שתעצור ותקשיב
במרבית המקרים (גם אם אתה לא מפרסם) האדם מולך אם זה משקיע, לקוח או סתם גולש
יעניק לך 60 שניות זמן חסד
60 שניות (או פחות) בהם הוא יכבד אותך ולא ינדוד לוואטסאפ או הרחק ממך בפיד
חשבו היטב – מה הדבר הראשון שתגידו באותם 60 שניות
ה-10 שניות הראשונות בפיץ’, פרזנטציה, סרטון הם החשובות ביותר
הם יקבעו האם ניתן לך צ’אנס או רק יהנהן בנימוס.
אחרי שיש לך התחלה חזקה – נחשוב על האמצע והסוף
5. צייר לי תמונה
היה זה אריסטו שאמר : ‘אתם רוצים לשכנע מישהו, ציירו לו תמונה בראש’
בעולם השיווק אומרים: ‘אל תמכרו לו את המקדחה, מכרו את החור בקיר’
אתם רוצים להסביר רעיון ציירו לנו תמונה בראש מה יקרה ברגע שנשתמש בו
המח שלנו ויז’ואלי – הוא זוכר תמונות הרבה יותר מטקסט (לא בכדי, וידאו הוא הכלי הויראלי האפקטיבי ביותר להעביר מסרים)
איזו תמונה אתם יכולים לצייר בראש המאזין שלכם?
זה יכול להיות השוואה למוצר דומה בשוק
לדוגמא כשיוטיוב פרצו לשוק תארו אותם כפלטפורמה כמו פליקר (פלטפורמת תמונות ידועה בזמנו) רק לסרטים
ההשוואה לפליקר שכולם מקרים קצרה את הדרך להבין את הרעיון שעומד מאחורי יוטיוב.
6. להתאמן, להתאמן להתאמן
רשמתם את הרעיון שלכם בפחות מ-60 שניות (120 מילה)
תתאמנו על זה עד שתגידו לשלמות (Pracitse makes perfect)
תתאמנו על האישה, הילדים, המשפחה, החברים, הלקוחות
להסביר רעיון דורש עבודת אימון ושיוף עד לשלמות
פשטות דורשת עבודה!
למידע נוסף על ‘איך להסביר רעיון השאירו פרטים ונשמח לעזור
פוסטים נוספים בנושא
הטרנדים החמים בעולם לשיווק בוידאו