איך עושים סרטון ויראלי ?

אז מה הנוסחה ליצירת סרטון ויראלי? אם יש נוסחה שכזאת בכלל?

שאלה זו, שמעסיקה בחמש השנים האחרונות כל יוצר/משרד פרסום/מותג שחי את האינטרנט,
הופנתה לג’יימי וויקינסון (Jamie Wilkinson)- אחד ממחונני הווידאו ברשת, המדען הראשי בתוכנית ‘know your Meme’ וחבר בצוות ה-Rocketboom (קליק).

בגדול, התשובה לשאלה איך עושים סרטון ויראלי היא כמובן אם נדע זה לא יהיה ויראלי.
אך וויקינסון העניק מס’ אבחנות ששווה להתעקב עליהם:

א. היופי שבפשטות

חוט שמקשר בין אין ספור סרטונים ויראלים מצליחים הוא התוצאה שנראת פשוטה למראה (בניגוד לפרסומת המסורתית).
העובדה שאתה מסתכל על הסרטון  ואתה אומר לעצמך: ‘וואלה גם אני יכול לעשות את זה’ מייצרת בך את הרצון לקחת ולשתף את כולם בסרט שזה עכשיו ראית.
(לדוגמה-קוקה קולה ומנטוס,רייבנד,הגורילה של קדבורי)

זה לא אומר שההפקה זולה (כמו שרבים בטעות חושבים)
זה אומר שכבר משלב בניית הקריאייטיב צריך לחשוב את תוצר שידבר לכולם ויראה ריאליסטי לחלוטין.

ב. הנבואה

אמנם קשה לקבוע נוסחה אחת ליצירת סרטון ויראלי אבל כשאתה נתקל באחד טוען וויקינסון אתה קולט שיש פוטנציאל להתפשטות מהירה

ג. ויראלי- זן בהכחדה?

אבחנה נוספת שמתבצעת במהלך הראיון הוא ההבדל בין: INTERNET FAME ל-INTERNET FURTUNE: מעטים הצליחו לתרגם הצלחה ויראלית שהגיע למיליוני אנשים לכסף אמיתי מלבד מכירת Tshirts ושאר מוצרים נלווים.

הדוגמאות היחידות להצלחה של העומדים מאחורי הסרטים שכולנו ראינו הם אלה שהשתלבו בסופו של יום במדיה המסורתית הרגילה-קרי טלוויזיה.

כל עוד גוגל לא תמצא דרך לתגמל את יוצרי הסרטים בכסף הז’אנר נמצא בסכנה אמיתית כי למה להשקיע וליצור כשאי אפשר לחיות מי זה באמת.

אותו תוכן גולשים הוא למעשה מנוע הצמיחה העיקרי של יו טיוב כולו- אותם סרטים ויראלים פשוטים למראה הפכו אותו לאימפריה שהוא היום. בקיצור- גוגל צריכה להתעורר ומהר

 

רוצים לעשות סרט ויראלי לעסק שלכם?

אנחנו כאן בנאנוק נהנים מלמעלה מ-10 שנות ניסיון ביצירת תכנים ויראלים באינטרנט
ללקוחות כגון: אוסם, תנובה, איסתא וכדומה…
הסרטונים שלנו זכו ללמעלה מ-8,000,000 צפיות ומאות שיתופים

רוצה לומר,

נשמח לעזור, דבר אתנו

אסף חמץ והנאנוקים

0773219090