הערבים נוהרים לקלפיות- נתניהו גאון שיווקי או מניפולטור

09 באוגוסט, 2021
הערבים נוהרים לקלפיות

רגע לפני בחירות
הגיע הזמן שגם אני ינתח את הוידאו שעשה את הבחירות הקודמות סרטון ‘הערבים נוהרים לקלפיות’ של נתניהו

מה היה שם בסרטון הקצר ששינה את תוצאות הבחירות ומה נוכל לקחת מזה לקידום העסק שלנו?

ומה הופך את נתניהו לדמות הפוליטית היחידה בהיסטוריה הישראלית שאפשר לאהוב או לשנוא

אבל אי אפשר להתעלם ממנו.

(תאמינו או לא, פוסט לא פוליטי אלא פוסט לניהול שיווקי נכון)

הסרטון ששינה את תוצאות הבחירות
  1. לא ראש ממשלה של כו…לם

בניגוד לאהוד ברק שהכריז אני ראש הממשלה של כולם
נאום ‘הערבים נוהרים לקלפיות‘ לא בא לפנות לכו….לם – רחוק מזה

הוא לא פונה לשמלאנים, הוא בטח לא פונה לערבים, למעשה הוא לא פונה למרבית העם

הוא פונה למה שזכה לכינוי בשנים האחרונות ה- Base

אותו בסיס ליכודניקי צמוד שמבחינתו ביבי הוא מלך ישראל

ולאותו ציבור יש כמה מילות קוד, איתותים שמדליקים אותו וגורמים לא לפעול

‘ערבים’, ‘שמאלנים’, ‘תקשורת’ שלושת מילות הקסם שהוא חוזר עליהם כמו מנטרה
מילים שברגע שהבייס שומע אותם הוא קופץ כמו סיסמאות לגיוס מילואים ורץ לקלפיות

למתבונן מהצד זה יכול להיחשב כהסתה – יש בזה משהו אבל זה לא משנה כי זה לא בשבילו
זה בשביל הבייס טפשון

2. אותנטיות

הסרטון מצולם מהטלפון הנייד

לא שלראש הממשלה חסר כסף להשכיר צוות צילום מקצועי, יש לא אפילו את לע”מ לשכת העיתונות שמסקרת אותו 24/7, לא נראה לי שגם הכתבים היו מתעצלים להגיע לסינק קצר מביבי

הבחירה בצילום באיכות נמוכה דרך הסמארטפון משדרת שני דברים: אותנטיות ודחיפות

3. טיימינג

הסרטון שעלה שעות לפני סגירת הקלפיות הגיע בטיימינג מושלם והתפוצץ ברשת

ללא היכולת של התקשורת לבדוק את אמיתות הדברים כי הם במרדף אחרי עצמם ביום הבחירות

ללא היכולת של המתחרים להגיב לדברים כי הם במרדף אחרי התקשורת

ללא היכולת של משהו לחשוב, לשקול ולקחת החלטה מושכלת

הסרטון הגיע ישר לבטן של הבייס בזמן הנכון ובמקום הנכון

4. זה פייק ניוז

תוך 24 שעות הבנו שמדובר בשקר מוחלט – פייק ניוז

הערבים לא נהרו לקלפיות (ההצבעה במגזר הערבי הייתה בממוצע לכל השנים הקודמות)

שום מידע לא הגיע, ושום אוטובוסים לא גויסו להפיל את השלטון

ביבי שיקר! אז למה הוא גאון כל כך

כי נתניהו הבין שפייסבוק מאפשרת לשקר

למעשה פייסבוק זאת מכונת הזבל הגדולה בהיסטוריה

גם טראמפ הבין את זה והחל מפיץ שקרים דרך המדיה החברתית

אבל בוא לא נשכח מי היה הראשון שעשה את זה ואיפה?

+5. אפשר לרמות חלק מהאנשים חלק מהזמן לא את כל האנשים כל הזמן

הנה דבר אחד שנתניהו כנראה שכח

שיווק אפקטיבי הוא ריצה למרחקים ארוכים

וכן, אנשים לא שוכחים כל כך מהר שעובדים עליהם

סרטון ‘ערבים נוהרים לקלפיות’ אולי הביא לנתניהו את התוצאה המיידית שרצה (ניצחון הבחירות)

אבל בפרספקטיבה לאחור הסרטון יצר נזק אדיר

בסבבי הבחירות הבאים שהגיעו אלינו בקצב של חמסינים באוגוסט

השמאל הישראל ובעיקר המגזר הערבי זכרו את סרטון השקר של נתניהו והחליטו לנהור לקלפיות

כך שחרב הסרטון הפכה לחרב פפיות.

וכמו בטרגדיה יוונית קלאסית הייתה זאת המפלגה הערבית רע”מ שהצטרפה לקואליצית השינוי

והורידה את נתניהו מכס השלטון לאחר 17 שנים.

במקרים רבים גם אנחנו כבעלי עסקים נוטים לשקר/להבטיח הבטחות ללא כיסוי

מתוך לחץ ודחיפה למכירה.

מי לא מכיר את מניפולציות ‘רק היום’ או ‘נותרו 3 מקומות בלבד’ שנועדו להמריץ את הגולשים לקחת החלטה

חשוב להבין שאם מדובר במניפולציות בלבד, הלקוח שלך יזכור אותם

פוסטים נוספים בנושא:

הסוד של נתניהו בעמידה מול מצלמה

אנחנו בצינור הסרט שהפקנו עבור ראש הממשלה

אסף