על שיווק ופוליטיקה

06 ביולי, 2022
שיווק ופוליטיקה

או מדוע 99% מהתכנים השיווקיים שאנחנו נתקלים בהם בינוניים ומטה.

אנחנו נתקלים בזה לאורך כל הדרך ובעיקר בחודשים האחרונים

לאחר ישיבת תסריט ראשונה עם הלקוחות אנחנו שומעים משהו כזה:

“תסריט מעולה! פגעתם בכל הדברים שביקשנו אבל צריך להכניס גם את זה ואת זה ואת זה”

כשאנחנו שואלים למה (שאלה שאנחנו אוהבים במיוחד) הם עונים:

“אתם צריכים להבין, יש כאן פוליטיקה”

והאמת, אנחנו מבינים

כל ארגון קטן או גדול טומן בחובו פוליטיקה פנימית ואת התרבות שבא הדברים מתנהלים

אי אפשר בלי זה

יחד עם זאת חשוב שגם הלקוח יבין:

פוליטיקה פנימית בתוך המסרים השיווקיים שלך פוגעת נואשות בסיכויי ההצלחה

וזאת למה,

דמיינו יורה חצים שמתבקש לפגוע בתפוח (דמיינתם יופי) עכשיו דמיינו את אותו היורה מנסה לפגוע עם אותו החץ בשני תפוחים שונים במקומות שונים.

כך בדיוק נראה תוכן שיווקי שמנסה לפגוע בכמה מטרות שונות בו זמנית בגלל ‘פוליטיקה’

התוצאה מאכזבת.

יותר מכך,

אם נבחן טקסטים שיווקיים אפקטיביים מעולם הפוליטיקה

נגלה שהדבר המשותף לכולם זאת העובדה שכולם ‘לא פוליטיים’

נאום I have a dream של מרטין לותר קינג מכוון את עצמו לקהל מאוד ספציפי

כך גם Yes we can של אובמה ואפילו ‘ביבי טוב ליהודים’

זה לא שביבי לא ידע שמחר הוא כבר לא יזדקק לאצבעות הח”כים הערבים במליאה

ביבי הבין שהוא זקוק שהבייס שלו יפעל עכשיו!

תוכן שיווקי אפקטיבי מסמן לעצמו קהל מטרה אחד שצריך לפעול עכשיו

אחרת זה עוד טקסט בינוני בלי קשר לכמה התסריטאי שעומד מולך יצירתי

כך שאם הארגון ‘חייב’ מסיבותיו הוא למעול את הסרטון השיווקי בפוליטיקה

חשוב שידע יש לכך מחיר.

למידע נוסף על כתיבה שיווקית יצירתית (Creative Writing) מלאו פרטים כאן למטה 👇

פוסטים נוספים בנושא:

הסוד של נתניהו לעמידה מול מצלמה

הבמאי של הפוליטיקאים – מתוך הצינור