למה אתה כל כך קיצוני? טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית

27 ביולי, 2022
כתיבה שיווקית אפקטיבית

איך צולחים את 10 השניות הראשונות – טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית

לפני מס’ שבועות העברתי סדנאות וידאו סטוריטלינג ותסריטאות לאנשי השיווק בחברת SOLAR EDGE

מטרת המפגשים הייתה לאמן ולגלות לאנשי שיווק המוצר בחברה

כיצד להפוך מסרים שיווקיים קרים לסיפורים ויז’ואליים (תסריטים) חמים

כך שמחלקת הוידאו בארגון תוכל לקחת את התסריטים שיכתבו ומיד להמיר אותם לסרטון שיווקי שיעבוד עבורם.

אחרי המעבר על ‘חוקי’/תבנית הוידאו סטוריטלינג , הגענו לשלב הת’כלס של כתיבת התסריטים

ואז עלתה השאלה: “חמץ, למה אתה חייב להיות קיצוני? ולמה אצלך הכל שחור או לבן”

לאחר חשיבה קצרה הבנתי כך

זה לא שאני קיצוני פשוט אני מבין את גודל האתגר שניצב מולי

יש לי 10 שניות של חסד להשאיר את הצופה המנומנם עד סוף הסרטון

ושישים עד תשעים שניות לשכנע אותו להקליק להשאיר פרטים ולהצטרף אלי.

כל זה כשאני יודע שהגולש/צופה שלי נמצא תחת מתקפה של אינספור תכנים חלקם מעניינים/ויראליים ממני

הודעות וואטסאפ, מיילים ושאר הפרעות שמפריעות לי לקדם אותו לשלב הזה.

בתנאים כאלה חדות היא שם המשחק

כל מילה, כל תמונה, כל משפט שנאמר בתסריט חייבים להיות מדויקים!

אם אני משתמש בדימוי מסוים – הגולש צריך להבין את הסיפור מאחורי הדימוי תוך שנייה

אין לי את הפריוילגיה לרדת לעומקים של דברים או לתאר דברים בתחום האפור.

(את זה תמיד אפשר לעשות בשיחות זום/טלפון/וובינרים)

כתיבה שיווקית אפקטיבית היא רזה מאוד

דבר נוסף שאני יודע הוא

שהמח של הצופה שלי משתעמם מהר מאוד ואצבעו קלה על המסך

הוא עובד כמו תינוק עם רעב מתמיד לגיוריים

לכן, אני דואג שהסיפור שאני מספר ינוע תמיד בכיוון אחד – קדימה

כל משפט צריך לגלות לו משהו חדש (המח שלנו מתעורר כשיש דברים חדשים)

ליצר לו רגש או להפתיע.

אני מכבד את הזמן של הצופה שלי

ודואג לספק לו בדיוק את המידע שהוא צריך בכדי לקבל החלטה נבונה (לא יותר ולא פחות)

אומרים שכתיבה שיווקית היא אפקטיבית כאשר לא ניתן להוריד ממנה אות אחת (תמיד יש מה להוסיף)

לכן, אני לא קיצוני, אני מדויק

זה טוב לי, טוב לגולש וטוב לסיפור אותו אני מקדם

וטוב למדינה

פוסטים נוספים בנושא:

על שיווק ופוליטיקה

לחנך את השוק