20 שניות הוכיחו – אייל שני סטוריטלינג מחונן

28 במרץ, 2022
אייל שני

“אני מכניס אותך לאחד הקרובות הגדולים בחייך”

כך אומר השף אייל שני לשותפו העסקי ובמאי הפרסומות שחר סגל

“אתה נכנס לקרב הזה בלי דעת” ממשיך שני

“יש לך שתי אפשרויות כמו בכל קרב להפסיד/לנצח”

“זה אחד הקרבות הנוראים כי הוא אורך 35 שניות

35 שניות שאין בהם חרטה, אין בהם חרטה זה רק אתה והאינסטינקטים שלך”

דיברנו על חביתה!!” עונה לו סגל “על זה אני מדבר אתך” אומר שני

כך נפתח סרטון היוטיוב ‘חביתה’ של השניים. מה הופך את שני לסטוריטלר מחונן (על כך אחרי מיד אחרי הסרטון)

הקרב הגדול בחייך

3 נקודות שהופכות את שני למספר מחונן:

  • להתחיל חזק ואז לאט לאט להגביר את הקצב
    האקספוזיציה היא התחלת הסרט
    המערכה הראשונה בא אנחנו מכניסים את הצופה לעולם של הסרט
    האקספוזיציה היא החלק החשוב ביותר כי זאת הנקודה בה הצופה מחליט להישאר או להמשיך לגלול בפיד
    קחו לדוגמא את סיפור החביתה
    יש המון דרכים להתחיל סרטון ‘איך להכין חביתה’
    טבח אחר יכל אולי להתחיל ב-‘לוקחים שני ביצים ושוברים אותם…’
    התחלה נכונה, הגיונית אבל מי ימשיך לראות אחר כך
    שני בונה לנו בראש עולם ויז’ואלי של קרב איום ונורא
    מלחמה עיקשת של הגיבור (אנחנו) מול עצמנו

    והכל עם עשרות החלטות לקבל ובפחות מ-40 שניות (אימלה…)
  • הוא צודק ולא רק אני אומר את זה
    שכנה שלי, מדי היא שפית מחוננת
    היא מכינה אוכל כל כך טעים שמבחינתי כל מה שהיא אומרת על אוכל הם דברי אלוהים חיים
    ואם היא אומרת ששני הוא השף היחיד שבאמת מבין את הסיפור של האוכל
    וכן, חביתה טובה היא אחד המאכלים הקשים ביותר לעשייה
    ולראייה היא שולחת אותי לצפות בתוכנית של גורדון רמזי שבא נותנים לשפים שונים מרחבי ארצות הברית
    לטגן חביתה על מחבט אלומניום פשוט והתוצאה: כולם נכשלים!

המומחיות של שני לקחת את המאכל הכי בסיסי ולפרק אותו ל-40 ביטים קטנים של החלטות גורליות
היא לא פחות משירה.
היכולת למצוא את המילים שירתקו אותנו גם לעשייה הכי שגרתית שרובנו
מכינים בסנדוויץ של הילדים – חביתה

3. שני מבין משהו שמרבית העסקים לא מבינים

כמו השף אסף גרניט (לחצו לצפייה בפוסט אסף גרניט עושה את העבודה הקשה)

גם שני מבין שאוכל יכול להיות טעים או לא טעים
שף יכול מאכל מסוים טוב יותר או פחות

הדבר היחיד שחשוב הוא הסיפור שהוא מספר ואיך הוא מספר אותו

גרניט יודע לספר סיפור במסעדות שהוא מקים

שני יודע לספר את הסיפור של האוכל כמו היה זה קרב עקוב מידם

זאת הסיבה ששניהם יודעים לרתק מידי שבוע מיליוני ישראלים למרקע

זאת הסיבה שבאבן גבירול אנשים עומדים לטעום את השווארמה של שני שעולה 60 שקלים

בעוד השווארמה ממול עולה חצי אך אין קונים בכלל

“אנשים לא קונים מאתנו שווארמה” אמר באחד הראיונות שחר סגל

“אנשים קונים אייל שני בפיתה”

למידע נוסף על סדנאות ה-Data Storytelling שלנו 👇🏽 השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא:

איך להפוך מידע יבש לסיפור ויז’ואלי?

הסרטון השיווקי המצליח בכל הזמנים