הטעויות הגדולות בהפקת סרטוני תדמית לחברות ואיך להמנע מהן
הטעויות הגדולות בהפקת סרטוני תדמית לחברות ואיך להמנע מהן
הפקת סרטון תדמית לעסק משולה לבנייה של בניין.
זה דורש עבודה מסודרת – קומה אחר קומה
במיוחד היום, שהלקוחות שלכם מוצפים בכל כך הרבה תוכן ויז’ואלי
הצמדות לתהליך עבודה נכון חיונית בהפקת סרט תדמית שיעבוד עבורך במשך שנים.
מ-2006 אנחנו בנאנוק עומדים מאחורי מאות הפקות סרטוני תדמית לחברות וסרטי שיווק
בפוסט זה אני מעונין לקחת אתכם דרך תהליך ההפקה והטעויות השכיחות שמבצעים עסקים בהפקת סרט תדמית לעסק
והכי חשוב, איך להימנע מאותן טעויות.
אלו השלבים להפקת סרט תדמית:
לפני צילום מגיע התסריט – הסטורי טלינג שלך
מה אתם אומרים בכדי שיניע את האנשים הנכונים לבצע את הפעולות הנכונות
טעות נפוצה: אל תבואו להפקת סרט תדמית עם תסריט מוכן שכתבתם תנו לבעלי המקצוע לעשות זאת
וידאו סטוריטלר מקצועי מעניק לכם מבט חיצוני ורענן ושילוב של הידע שלכם והניסיון שלו הם הנוסחה לספר סיפור שיוביל את האדם הנכון לעצור, להצטרף ולדבר עליך
לפני התסריט מגיע התחקיר
בשלב החקר אנו שואלים מס’ שאלות שנועדו להבין את ה-DNA של העסק שלך
מה הם ערכי הליבה של המיזם/העסק/השירות שלך?
מה הצורך שאתם עונים? הבעיה שאתם פותרים
מה הלמה שלך?
היה זה ניטשה שאמר: “מי שיש לו ‘למה’ שלמענו יחיה, יוכל לשאת כמעט כל ‘איך’.”
במהלך החקר אנו גם מקיימים שיחות עם העובדים והלקוחות שלך בכדי לקבל תמונה כוללת של הארגון כולו
רק אחרי שמבינים זאת ניתן לפנות למי- את מי אנחנו רוצים לשנות.
טעות נפוצה: הפקת סרט תדמית שאינו הולם את המיתוג שלך
מיתוג זה לא מה אתה חושב על המותג שלך זה מה אחרים חושבים ומדברים על המותג שלך
לכן, סרט תדמית ‘יוקרתי’ למוצר שנחשב ‘זול’ יכשל.
מתוך ניסון של הפקות סרטי שיווק לעשרות חברות גילינו שסרט תדמית אפקטיבי משתלב בשיח שמדברים עליך
מי קהל היעד
כל מי שהתעסק אי פעם בהפקות סרטי תדמית וניסה לקדם את הסרטון בפייסבוק
נתקל בשאלה הראשונה: מי קהל המטרה של הסרטון שלך?
תחשבו על קליעה למטרה
לא חשוב אם יש לכם את החץ הטוב בעולם (התסריט)
הצלף עם העין הטובה באזור (צלם)
הלקוח הוא המטרה, לפני שהבנתם את ה-מי
הסיכוי לפגוע במשהו אפסי
90% מהעסקים שאני נפגש טוענים שהשיווק שלהם לא פוגע:
שהם מוציאים המון מאמץ וכסף על שיווק והתוצאות מאכזבות
בכדי לתקן הם לוקחים צלם טוב יותר, משקיעים יותר כסף בקידום ממומן בפייסבוק,
רוכשים עוד קורס דיגיטלי באלפי שקלים עד שהם מגיעים לתחתית הבור והכסף נגמר
אם אתם לא יודעים מה המטרה שלכם אין סיכוי שתפגעו במשהו
חבל על הכסף!
במהלך הפקת סרט תדמית אנחנו משקיעים לפחות 50% מהזמן בחקר וכתיבה
שיחה עם הלקוח ושיחות עם הלקוחות של הלקוח עד לבניית קלסטרון מדויק
של השוק בו העסק פועל והבנת ה-DNA של אותו העסק.
טעות נפוצה: בחירה בקהל יעד רחב או במס’ קהלי יעד
בחירת קהל יעד מצומצם מגדילה את הסיכויים שלכם לפגוע ולהצליח.
מי הגיבור של הסרט שלך
הטעות הגדולה ביותר בהפקות סרטי שיווק
המחשבה שהסרט הוא על העסק ואנחנו הגיבורים שלו
אין דבר רחוק מזה מהמציאות
הגיבור של הסרט שלכם הוא תמיד הלקוח/ה
תוכן שיווקי אפקטיבי מצליח לשים את עצמו בנעלים של הלקוח
להזדהות עם הפחדים, הרצונות והסיםור שהוא מספר על עצמו
טעות נפוצה: למרות שאתם משלמים על הפקת סרט התדמית, על אף שהלוגו שלכם מתנוסס לכל אורכו
הסרט הוא לא עליכם אלא על הלקוח שלכם. אנחנו יונקים אנוכיים ומעדיפים לצפות בתכנים שיעזרו לנו להשתפר
סרטי ‘כמה החברה שלי גדולה ומצליחה’ לא מעניינים אותנו.
מתי נדע שסרט התדמית שלנו מוכן
הפקת סרט תדמית מגיעה לשלב הצילומים רק אחרי
שאי אפשר להוריד מילה מתוך התסריט
תמיד אפשר להוסיף, תסריט טוב יתפרק ברגע שתורידו ממנו ולו מילה אחת
כבדו את הזמן של הגיבורים שלכם (הלקוחות) ונסו לספר את הסיפור שלכם במהירות האפשרית
טעות נפוצה: ‘מה רק 2 דק’ של סרט’ – עסקים רבים טועים לחשוב שסרט תדמית איכותי הוא סרט ארוך – זאת טעות!
אין קשר בין אורך הסרט לתקציב שלו או לסיכויי ההצלחה שלכם
כבדו את הקהל שלכם וצרו סרט תדמית רזה וקצר.
למידע נוסף על הפקת סרטי תדמית – השאירו פרטים 👇🏽
פוסטים נוספים בנושא:
סרט תדמית באנימציה/וידאו מה מתאים לך?
סרטוני התדמית הגנוזים של נאנוק
הפקת סרטוני תדמית לעסקים
הפקת סרטוני תדמית לעסקים היא דרך מצוינת להעביר את המסר שלהם ללקוחות פוטנציאליים. הם יכולים לשמש לקידום מוצר, שירות או אירוע. הם יכולים לשמש גם ככלי גיוס לחברות הזקוקות לעובדים נוספים.
הפקת סרטוני תדמית לעסקים היא משימה לא פשוטה והיא דורשת הרבה זמן ומאמץ ממפיק הסרטון. זה לא נדיר שמפיקי וידאו מבלים עד 60 שעות בסרטון אחד. זה המקום שבו בינה מלאכותית נכנסת לתמונה מכיוון שהיא יכולה להפוך את התהליך לאוטומטי מבלי לוותר על איכות המוצר הסופי.
הפקת סרטון תדמית לעסק היא תהליך שניתן לעשות ב-house או במיקור חוץ.
ייצור עצמי: ייצור עצמי הוא האפשרות החסכונית ביותר עבור עסקים קטנים עד בינוניים. תהליך זה אינו מצריך צוות גדול והוא יכול להתבצע על ידי אדם אחד.
הפקה במיקור חוץ: מיקור חוץ של תהליך הייצור לחברת צד שלישי יעלה יותר, אך היא תספק יתרונות רבים כגון צוות גדול יותר, מפיקי וידאו מנוסים וגישה לתוכנות וציוד מתקדמים.
ההחלטה אם להפיק סרטוני תדמית לעסקים בתוך הבית או למיקור חוץ של התהליך צריכה להיות תלויה בגודל העסק שלך ובמגבלות התקציב שלך.
הפקת סרטונים לחברות
הפקת סרטונים לחברות היא אחד מכלי השיווק הפופולריים ביותר. זה יכול לשמש לקידום מוצרים, שירותים או מותגים. זה יכול לשמש כדי ליצור מודעות לגבי המשימה והחזון של החברה. זה יכול לשמש גם כדי להציג את התרבות והערכים של החברה לעובדים פוטנציאליים.
חברת הפקת וידאו תצטרך להיות בעלת מגוון רחב של כישורים על מנת להפיק סרטונים באיכות גבוהה. הם יצטרכו לדעת באיזה ציוד הם משתמשים, איך הוא עובד ואיך הם הולכים להשתמש בו לצרכי הלקוח שלהם. הם גם צריכים הבנה של התעשייה של הלקוח כדי שהם ידעו איזה סוג של סרטון יתאים ביותר לצרכים שלהם. הם חייבים להיות בעלי יכולת לכתוב תסריטים מרתקים ואינפורמטיביים בו זמנית. ולבסוף, הם צריכים
—
הפקת סרטונים לחברות היא דרך מצוינת לקדם את המוצרים והשירותים שלהן.
שיווק וידאו הופך פופולרי יותר כתוצאה מהעלייה בזמינות הגישה לאינטרנט. רוב האנשים מבלים יותר זמן במדיה חברתית, מה שאומר שיש צורך גדול יותר בתוכן וידאו.
—
הפקת וידאו היא דרך מצוינת ליצור חיבור רגשי בין הלקוח לחברה. סרטונים הם דרך מצוינת לספר סיפור, להעביר מסר או להדגים מוצר. הפקת וידאו לחברות היא לא רק יצירת סרטונים אלא כוללת גם עריכה, גרפיקה, אנימציה ועיצוב סאונד.