היום בו סרטון שלי הפך לויראלי בטיקטוק
הבהרה: הפוסט הזה מנתח סרטון שצולם בכיכר החטופים. יחד עם זאת הכללים הרשומים מטה מתאימים לכל מסר שיווקי באשר הוא
האמת, שבועות הפוסט הזה מונח לי בראש והיד מסרבת לכתוב
המחשבה שקריאת הפוסט הזה תעזור לך לספר סיפור ויראלי יותר ואף יותר מכך
שהקריאה וההפצה של הפוסט יעזרו למסר החשוב שכל החטופים צריכים לשוב הביתה עכשיו דירבנה אותי לשבת ולכתוב.
הסיפור הוא כזה,
לפני מס’ שבועות, ימים ספורים בתוך המלחמה השתתפי ביום עיון
לקראת צילומי עדויות ניצולי הטבח בעוטף עזה
בתם יום העיון יצאתי החוצה אל תוכך כיכר החטופים וכמו פגז שנורה מתותח יש אל החזק נתקפתי הלם:
הכיסאות הצהובים, בני המשפחה עם התמונות כבר חשבתי שהרגליים שלי לא מסוגלות והנה אני מתמוטט
ואז, הפגנה קטנה עוברת ליד הקריה ואני עושה את הדבר היחיד שאני יודע לעשות שנגמרות המילים: מוציא את המצלמה ומצלם.
אני לא כוכבנית טיקטוק, אין לי יותר מ-15 סרטונים כולם מגרדים את מאות הצפיות בלבד ועדיין
הסרטון הזה התעלה מעל כולם:
הוא זכה לכ-1000 צפיות חדשות מידי יום, מאות לייקים ועשרות תגובות ושיתופים
הסיבה מדוע דווקא הסרטון הזה זכה לכזאת תהודה למרות שזה לא הסרטון היחיד בערוץ שעוסק בחטופים, אין בו תמונות אימה או נערות קטנות מקפצות בבקיני טמונה בכל המרכיבים שלו
מרכיבים שאם תדעו לשלב אותם במסר השיווקי שלכם תזכו ליותר שיח, מעורבות וויראליות
למידע על: הפקת סרטונים לטיקטוק
הסרטון ואחר כך הניתוח:
אז מה הפך את הסרטון לויראלי בטיקטוק?
- אותנטיות במובן הטוב של המילה
הורגלתי לשמוע את המילה אותנטיות כמילה נרדפת לחובבנות
אין לנו תקציב ליצור סרטון כמו שצריך אז נעשה משהו ‘אותנטי’
אותנטיות עבורי היא לספר סיפור מהלב אל הלב
סיפור שחושף רגש כל כך עצום מרתק אותנו כצופים
אין בעיה שהוא יכתב, יצולם ויערך ע”י צוות מקצועי וגם אין בעיה שיצולם (כמו כאן) מהסמארטפון - זה קורה עכשיו!
היא לא מספרת על משהו שקרה בעבר, היא לא מבטיחה הבטחות לעתיד
הסיפור מתרחש עכשיו המידיות שלו חשובה וכולי תקווה שתוך זמן קצר הסרטון יפסיק מלהיות רלוונטי
לכן, כשאתם חושבים ויראליות חשבו כאן ועכשיו ולא על סרטון שישמש אתכם במשך שנים - ברור מאוד למי הסרטון מיועד ולמה הוא מיועד
המסר שלו ברור, שחררו את האסירים עכשיו!
הוא לא מתחמק, הוא לא מתפלפל, הוא חד כמו תער וחודר ללב
ברור גם מי צריך לעשות זאת – ההפגנה מתרחשת מול הקריה
וברור גם מתי צריך לבצע את הדברים- עכשיו הפכה לקריאה המוכרת של משפחות החטופים - יש כאן שבירת מיתוס
יסוד חשוב מאוד ביצירת ויראליות סביב טקסט מסוים היא שבירת המיתוס
כלומר לקחת נתון שכולנו מכירים בו (מחבלים מקומם בכלא) ולשנות את התפיסה (שחררו את כולם עכשיו).
דוגמא נוספת מעולמות השיווקיים היא ההצלחה של ‘אבא חטוב’ (עבורם עבדתי ממש לפני המלחמה)
אבא חטוב הפך לתוכנית ההרזיה המצליחה בישראל בזכות שבירת המיתוס ש: לא צריך להתעמל כדי להרזות (אפשר להתווכח על זה כמו שאפשר להתווכח על האם צריך לשחרר את כל הרוצחים עכשיו.
שבירת מיתוס מובילה לויכוח- ויכוח מוביל למעורבות גבוהה ולויראליות)
לכן, כשאנחנו באים לנסח מסר ויראלי אנחנו לא מחפשים את ההסכמה הגורפת אלא בדיוק להפך את הויכוח, שבירתו של המיתוס. האם אתם מוכנים לזה? - הצעקה
מורה נכנס לכיתה של 40 תלמידים, כולם יושבים בשקט ורק אחד צועק למי לדעתכם הוא יתייחס?
כאן היא מהלב אבל הצעקה לשם הצעקה היא ‘טריק’ זול להוביל להקשבה.
לא סתם כל כוכבני הטיקטוק, חברי הכנסת ואנשי הטלוויזיה אוהבים לצעוק אחד על השני - המסר פשוט
“זה חייב להיות פשוט אחרת זה לא יהיה” מסרים מורכבים וקשים לעיכול מעולם לא יהפכו לויראלים
במקרה זה הנושא ברור: שחררו את כל האסירים והביאו לנו את כל החטופים- פשוט, פשוט, פשוט - זה קצר
הרבה שואלים אותי כמה זמן צריך לקחת סרט
התשובה היא המינימום שאתם זקוקים לו ע”מ להעביר את המסר שלכם
כאן אותה אימא נדירה לא מבזבזת מילה אחת מיותרת ומעבירה מסר חד כמו סכין - הקומפוזיציה ותנועות המצלמה
תצלום התקריב, המצלמה הרועדת הממחישה את סערת הרגשות, הרקע של בני המשפחה אוחזים בתמונה מרתקים אותך לסיפור.
חשוב לדעת, אין צ’קליסט מסודר ליצירת סרט ויראלי (כל מי שמבטיח לכם דבר דומה הוא נוכל)
לכן המחשבה על ‘בו נעשה משהו ויראלי’ מוטעת מיסודה
אבל יש רשימה של מרכיבים (הרשומים מעלה) שמובילים ליחידות תוכן בעלות ויראליות גבוהה.
כולי תקווה שהפוסט עזר לכם
ותפילה אמיתית להחזרת כל החטופים עכשיו!
נ.ב- הכותב הוא סטוריטלר בעל 20 שנות ניסיון ביצירת תכנים נפיצים ברשת ללקוחות
למידע נוסף על שירותי הכתיבה שלנו השאירו פרטים 👇