איזו מודעה עבדה טוב יותר? כתיבת תוכן שיווקי שעובד
איזו מודעה עבדה טוב יותר? כתיבת תוכן שיווקי
יש לי סטיה. אני מאוד אוהב את המגבות במלון
הידיעה שאפשר להשתכשך בבריכה, להתנגב, לזרוק את המגבת ואופס לקבל עוד סט מגבות רכות וחדשות ליד
עושה לי את זה.
לפי מה שהבנתי, אני לא לבד בסטיה הזאת יש עוד רבים כמוני.
למעשה, זאת אחת מהבעיות הגדולות של כל בית מלון
לא גניבת המגבות אלא זריקת המגבות
זה דורש המון כביסות, בזבוז מים, חשמל ומגבות
זה יקר וזה גם מאוד פוגע בסביבה.
אחת מרשת בתי המלון הגדולות בעולם החליטו להילחם בתופעה ותלו מדבקות
במקלחות, בבריכה, בספא ובשאר המקומות המיועדים לפורענות.
שני סוגים של מדבקות, שתי מודעות שונות
איזו מודעה הצליחה לעשות את הבלתי יאמן ולגרום לאורח לתלות את המגבת?
שנייה לפני שקופצים לפתרון חשוב להבין דבר בסיסי
אנחנו מספרים לעצמנו סיפור כל הזמן ובכל דבר ועניין
כאשר המסר השיווקי תואם את הסיפור שאנו מספרים אז נוצר הקסם – שינוי מתחיל לקרות
לפנינו שני סיפורים שאורח המלון מספר לעצמנו:
1. אנחנו אנשים טובים. ככאלה אנחנו דואגים לכדור הארץ
2. אנחנו אנשים נורמטיבים שעושים את מה שמצופה מאורחים כמונו לעשות
מסתבר, שהדאגה לכדור הארץ מעניינת את אורחי המלון פחות מהרצון לעשות את מה שכולם עושים
החשש להיות שונים, ברברים, לא מתאימים למקום גוברת והובילה יותר אנשים לעשות את הבלתי יאומן – לתלות את המגבת
ובכך לעזור למלון ולשמור על כדור הארץ.
במהלך עבודתי, אני נפגש עם לא מעט בעלי עסקים שמדברים על ‘לחנך את השוק’
על כך ‘שאם רק הלקוחות הפוטנציאליים שלהם היו מבינים משהו שרק הם מבינים המצב היה הרבה יותר טוב’
חשוב להבין שאם אין התאמה בין הסיפור שהלקוח הפוטנציאלי מספר לעצמו
לסיפור שאתם מנסים להשריש – הסיכוי לחולל שינוי ולגרום לו לקחת את הצעד הבא אפסי
לכן, כל תהליך חשיבה שיווקית או כתיבת תוכן שיווקי צריך להתחיל בשאלה
‘מה הסיפור שהלקוח הפוטנציאלי מספר לעצמו ואיך הפתרון שאני מציע משתלב בסיפור הזה?’
בסופו של יום, מה שמניע את העולם זאת לא הטכנולוגיה גם לא רעיונות חדשים
מה שמניע את העולם משחר האנושות אלה הסיפורים.
למדו לספר את הסיפור הנכון לאדם הנכון!
אסף חמץ