מקסימום מעורבות באפס מאמץ

26 ביוני, 2023
מעורבות

הנה לכם אסטרטגיה כל כך פשוטה, כל כך הגיונית, כל כך ברורה מאליה

שנעלמה מעיני עד שקראתי את הספר “The Advertising Effect

לרוב, כשאנחנו באים לשווק/לפרסם מוצר אנחנו מחכים שהמוצר יהיה מושלם

שהכל יעמוד על מקומו, יעבוד במיליון אחוז ואז נצא להשקה מסודרת

זה מה שהמח ההגיוני שלנו מספר, והמח ההגיוני שלנו טועה!

אסטרטגית מקסימום מעורבות ב-0 מאמץ דואגת למקסימום מעורבות והצלחה בעזרת הקהילה שלך

וכוללת 2 סעיפים עיקריית:

א. לשחרר את המוצר מוקדם לפני שהוא מוכן בגרסת בטה

ב. לערב את הקהילה שלך ברשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק או טיקטוק)

בקשיים, לבטים ולהפוך אותם לחלק מהמסע.

האסטרטגיה בנויה ממס’ הסכמות שלנו כבני אנוש:

  • בני אדם אוהבים לעזור – כחיה חברתית אנחנו תמיד שמחים לסייע כל עוד זה לא דורש יותר מידי זמן/כסף
  • בתת מודע – בשנייה שאני עוזר לך אני הופך לסוג של שותף מה שמחייב אותי להמשיך לעקוב, להיות מעורב ולהצטרף.
    במובן הפשטני ביותר אם אדם ברחוב שואל אותי כיצד מגיעים למקום מסוים
    בשנייה שאני מתנדב ועוזר לו חשוב לי שהמידע שלי נכון, חשוב לי שאותו אדם יגיע ליעד, בלי לשים לב אותו אדם כבר מזמן לא אלמוני אנחנו שותפים בדרך.

על בסיס ההבנה האנושית הזאת מונחים אין סוף קמפיינים בסגנון ‘בחרו את טעם הביסלי החדש’
,פלטפורמות קידום ההמונים וההצלחה של עולם המשפיענים שמשתפים את חייהם 24/7.

לדוגמא:

קמפיין השמות של קוקה קולה

ב-2013 לאחר ירידה דרסטית במכירות קוקה קולה בקרב צעירים באוסטרליה

יצאו במשרד הפרסום בקמפיין ששינה את עולם הפרסום
הרעיון פשוט אך אמיץ:

בבוקר בהיר אחד במקום לוגו קוקה קולה הודפסו עשרות השמות הנפוצים ביותר באוסטרליה על בקבוקי החברה.

התוצאה: התנפלות של צעירים לרכוש פחית קולה כשהשם שלהם מודפס על הפחית
ברגע אחד קוקה קולה הפכה את הצעירים האוסטרליים לשותפים במותג הגדול בעולם

בשלב הבא, הונחו מכונות שמדפיסות כל שם שתרצה על פחיות וההצלחה רק גברה
עד כדי כך שהקמפיין שהוכתר לקמפיין השנה שוכפל למדינות נוספות (גם לישראל)

קמפיין השמות של קוקה קולה

לא על קוקה קולה לבדה, איך ליישם את אסטרטגיית מעורבות באפס

לא צריך להיות מותג בסדר גודל של קוקה קולה כדי לזכות במעורבות

כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לשתף את הקהילה שלך:

בונה עמוד נחיתה חדש? שלח כמה ורסיות עיצוב לדוגמא ושאל אותם איזה ורסיה הם מעדיפים
יש לך קורס חדש? בצע סקר בוואטסאפ על שם וסוג הקורס

פשוט, פשוט, פשוט

רק צריך דבר אחד שאינו מובל מאליו:

בכדי ליישם את אסטרטגיית מקסימום מערבות באפס מאמץ הארגון זקוק לאומץ

האומץ לשתף לפני שהכל מושלם ומתוקתק, האומץ

להקשיב ולאפשר לקהילה שלך לקחת חלק

האומץ להיות אנושי.

אני יודע, זה לא קל כמו שזה נשמע אבל העובדות מוכיחות: זה משתלם

אסף

נ.ב – הכותב הוא סטוריטלר ויז’ואלי, ומלווה ארגונים ועסקים לכבוש את היעדים השיווקיים שלהם בעזרת סיפור מדויק. למידע נוסף השאירו פרטים כאן למטה ☟