שבעה שלבים למסר שיווקי מנצח

01 באוגוסט, 2023

כיוצר סרטונים שיווקיים ב-16 השנים האחרונות אני מבין את הקושי של לקוחות וכותבי תוכן כאחד לחבר מסר שיווקי קולע ויותר מכך להבין עם המסר השיווקי שלנו הוא המסר הנכון ביותר עבור המותג.

במאמר זה אנסח 9 שלבים לניסוח המסר השיווקי הנכון עבורכם

התוכן יעזור לכם בין אם אתם חברת היי-טק חובקת עולם שמוכרת לעסקים (B2B) או קליניקה טיפולית שמופעלת מהבית:

  1. דע את קהל היעד שלך
    מסר שיווקי נכון מתחיל בהבנה טוטאלית של קהל היעד שלך:
    התשוקות, הבעיות, הפנטזיות והרצונות שלהם.
    במקרים רבים בשאלה: “מי קהל היעד שלכם” אני מקבל מלקוחות תשובות בסגנון:
    ‘יש לנו מס’ קהלי יעד’ או קהל היעד שלנו רחב או אנחנו מתאימים לכולם.

    דמיינו את איש השיווק כצייד יערות עם חץ וקשת, קהל היעד הוא המטרה
    ברגע שיש יותר מידי מטרות או מטרה לא ברורה הסיכוי לפגוע במסר השיווקי שלנו (כל מסר) הוא אפסי.

    לכן, חשוב לקבל החלטה מי קהל היעד האידיאלי והמצומצם שלנו (תמיד ניתן לדייק ולשנות תוך כדי תנועה)
    במקרה של מס’ קהלים יש לחבר מסר שונה לקהל אחר

    כך שאם לדוגמא אתם פותחים בית ספר לאנגלית
    הייתי בודק מי קהל היעד העיקרי שלכם: ההורים המשלמים או הילדים הלומדים
    לשניהם הפנייה שונה לחלוטין
  2. מה הצעת המכירה הייחודית שלך (USP)
    אלא אם כן אתה מנכ”ל חברת החשמל ניתן להניח שהעסק שלך פועל בשוק שיש בו מתחרים
    מה מיוחד בך? מה ההצעה שלך נותנת שהם לא נותנים
    מדובר בשאלה חשובה שדורשת חקר שוק ומתחרים ועוד טיפ חשוב –
    הצעת מכירה הייחודית שלך לא יכולה להתבסס על מחיר מאחר שברגע שהמתחרים יורידו מחירים אתה נשארת בלי הצעה ייחודית
  1. פשוט זה הדבר הקשה ביותר
    Please keep it simple, Keep it short.
    מסר שיווקי מנצח הוא מסר מתומצת שניתן להגדיר בכמה מילים
    ועונה על שתי שאלות מרכזיות: למי זה מיועד? ולמה זה מיועד? ( אם המסר שלך ארוך מכמה מילים סימן שהוא עדיין לא המסר השיווקי הסופי)

    קחו לדוגמא את הסלוגן של Airbnb: Belong Anywhere

    חברת Airbnb מציע השכרת דירות במקום מלונות כלומר במובן העמוק של הדברים
    קהל היעד של החברה הוא לא כל התיירים אלא לתיירים שרוצים להרגיש לטייל בעולם ולחוות את העולם כמקומיים, להרגיש שייכים. אחת הדרכים לעשות זאת היא להשתכן בדירה מקומית ולא מלון קר.
    לכן המסר השיווקי של החברה מבטיח לך להיות שייך בכל מקום.
    (מידע נוסף על איך שומרים על המסר שלנו פשוט תמצאו בפוסט הזה)
  2. העבר רגשות
    אנחנו רואים דרך העיניים אבל משתכנעים דרך הלב
    מסר שיווקי טוב מעביר בך צמרמורת של רגש, מסר רע משאיר אותך כמו שנכנסת כלומר מייצר רק רעש
    אני עוצם את העיניים וחושב על Airbnb וישר מדמיין איזה חדר אקסלוסיבי על הר מושלם,
    אני חושב על Just do it של נייק ונזכר באינספור הפרסומות שיצרו על הספורטאים שעושים את זה.

    ואם כבר מדברים על רגשות
  3. תרגמו את המסר למסר ויזואלי חי
    רק סרט וידאו מצליח לעורר בצופה את כל החושים: הראייה השמיעה, החשיבה
    הלקוחות שלך מעדיפים לצרוך את המסרים שלהם בסרטים קצרים
    זאת רק אחת הסיבות מדוע סרטוני וידאו הם תצורת השיווק המומלצת היום על כל פלטפורמות ברשת
    או כפי שמארק צוקרברג בעצמו הגדיר: “וידאו היא מהפכה גדולה בדיוק כמו מהפכת הטלפונים הניידים”
  4. תהיה עקבי בכל הפלטפורמות

    גם אם התכנים שונים
    המסר השיווק והסיפור הויז’ואלי שלך הוא אותו המסר ע”ג כל הפלטפורמות: טיקטוק, לינקדאין, פייסבוק וכו’…
    אחד החוקים החשובים בשיווק ברשת הוא: “אל תיתן לצופה להתבלבל”
  5. הוכחה חברתית
    תהליך מכירה מבוסס על מילה אחת “אמון” והוכחות חברתיות דוגמת עדויות לקוח מחזקים את האמון הזה
    ואחרי 16 שנים כיוצר סרטונים אני מתקשה לספור את הלקוחות שפנו אלי אחרי שראו סרט שהפקנו לחבר/מתחרה.
    לכן, חשבו איך אתם יוצרים הוכחה חברתית (גם כחברה חדשה) ודואגים לשזור במסרים שלכם גם ראיונות וצילומי לקוחות (טיפ חשוב לכל ארגון קטן כגדול)
  6. קריאה לפעולה (CTA)
    אחת הטעויות הגדולות בסרטונים שיווקים/פרסומות רשת הוא חוסר בקריאה לפעולה או לחלופין קריאה לא חדה לפעולה
    שיווק הוא מסע שכנוע, מה הצעד הבא שהלקוח צריך לקחת כדי להתקדם:
    להשאיר ליד?, להקליק על המודעה?, להשאיר פרטי אשראי?, להתקשר?
    הסיכוי שאדם ירכוש מכונית אחרי שצפה במודעה בפייסבוק קלוש מצד שני אדם לא נכנס לסוכנות מכוניות בשביל להשאיר פרטים אלא כדי לצאת עם רכב חדש
    חשבו מה הצעד הבא הנכון לסרטון הספציפי שלכם.
    (הערה: אין צורך בקריאה בפעולה בסרטונים השוטפים שלנו ברשתות)
  7. התמדה ודיוק מתמיד
    הרבה חושבים שבניית המסר השיווק שלך הוא ישיבה עם חברת מיתוג/הפקות הוצאה של עשרות אלפי שקלים וזהו- זבנג וגמרנו – זאת טעות
    הצלחה של מסר שיווקי נובעת מהתמדה מצד אחד ומצד שני בחינה ודיוק המסר ככל שאנחנו מתקדמים.

על ידי הבנה ויישום שבעת הכללים הרשומים מעלה אתם יכולים עכשיו לעצב את המסר השיווקי שלכם ובכך לשפר את התוצאות השיווקיות שלכם.

למידע נוסף על חידוד מסרים/הפקת סרטים מלאו פרטים כאן למטה