פרסומת של אפל למשוגעים שבינינו, ללא מתאימים, למורדים

09 באוגוסט, 2021
פרסומת של אפל

הסיפור מאחורי הפרסומת המצליחה בעולם

‘זה עבור  המשוגעים שבינינו, הלא מתאימים, המורדים’

ב-1997 הוציאה אפל פרסומת בת שלושים שניות שהפכה אותה למותג שהיא היום
פרסומת ששינתה את עולם הפרסום מקצה לקצה
ובכלל את הדרך שאנחנו מבינים שיווק.

לא היה בה התפארות על התכונות המופלאות של מחשבי אפל
לא היה בה צילומים של המוצר
לא היה בה הכרזה על מבצע גדול לקראת החג
גיבורי הפרסומת לא היה מלקוחות החברה
אפילו הלוגו הופיע רק לשניה אחת בתום הסרטון.

אז מה הופך את הפרסומת של אפל לטובה כל כך
עד כדי כך, שסטיב ג’ובס המייסד והמנכ”ל המיתולוגי החליט לקריין אותה בעצמו
(בסופו של דבר נבחרה הקריינות של ריצ’רד דרייפוס)

אז מה יש בה שהוא כל כך חזק ואפקטיבי

הפרסומת של אפל מודיעה לנו
שהיא לא בשביל כולם

היא לא באה לרצות את כולם
מרבית הסיכויים שהיא לא בשבילך

למי היא כן מיועדת:

לבעייתיים, למוזרים, לאלה שרואים דברים אחרת ורוצים לשנות את העולם
הם לא מחבבים את החוקים במיוחד ואין להם שום כבוד לסטאטוס קוו
אתה יכול לצטט אותם, לצחוק עליהם או להאדיר אותם
אבל הדבר היחיד שאתה לא יכול לעשות זה להתעלם מהם.

הפרסומת של אפל עונה על 5 כללים מרכזיים שמגדירים את הוידאו סטוריטליג ואת השיווק בעולם החדש:

  1.  “טכנולוגיה לא משנה את העולם – סיפורים כן!” עוד  ציטוט מסטיב ג’ובס סטוריטלר מחונן והמייסד הגאה של חב’ הטכנולוגיה המצליחה בעולם. ג’ובס הבין שהטכנולוגיה לא רלוונטית סיפור אפקטיבי כן.
    וכאן הוא כתב סיפור אפקטיבי מכונן
  2. זה לא בשביל כולם. בעולם השיווק החדש החוכמה הגדולה היא להתמקד בקהל יעד מצומצם ולא בכו…לם
    הפרסומת של אפל וגם המוצרים של אפל פונים לקהל מאוד ספציפי וקטן יחסית
    רק אנשים ‘שחושבים אחרת’
  3. פנייה לרגש-  לרכוש מוצר של מחשב של אפל בניגוד למחשב של כל חברה אחרת משנה אותך כאדם
    ומשנה את הסיפור שאתה מספר על עצמך.
    לרכוש מוצר של אפל אומר שאתה ‘חושב אחרת’ – אתה שייך לקבוצה קטנה של גאונים
    הסלוגן של החברה ‘Think Diffrent’ לא מגיע רק כסלוגן ריק מתוכן
    אלא מופיע בכל מוצר ומוצר שהחברה מוציאה לאור.

ההבנה שלקוח אולי קונה מחשב אבל מחפש משהו הרבה יותר עמוק – הוא מחפש להרגיש משהו

ובמקרה של אפל להרגיש מיוחד, חלק מקבוצה קטנה ואיכותית של גאונים.

זה סוד הקסם של הפרסומת שעזרה לאפל לבנות קהילה של מאמינים (Mac Heads)

שמוכנים לעמוד בתור אינסופי בקור ובגשם רק בכדי להיות הראשונים ששמים את היד על המוצר החדש של החברה.

או אם תרצו רק כדי להרגיש שהם מיוחדים.

אנקדוטה אחרונה:

כששאלו את ג’ובס איך הכניס דמויות כמו גנדי, איינשטין ושאר גאונים

שברור שאינם לקוחות החברה?

ג’ובס ענה בצחוק: ‘אם הם היו חיים בזמן של אפל אני בטוח שהם היו לקוחות שלנו’

רוצים לבנות וידאו סטוריטלינג סוחף- השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא:

איך ליצור מוצר ממכר?

השילוש הקדוש ליצירת שינוי בוידאו