איך לשווק את העסק שלך בלינקדאין ב-7 שלבים – פוסט אורח

26 באפריל, 2022
שיווק בלינקדאין

יוספה (ספי) אדמן

שיווק עסקים בלינקדאין

אם אתם קוראים את המאמר הזה, משמע שהבנתם ששיווק עסקים בלינקדאין זה הדבר החם הבא ושלינקדאין היא פלטפורמה שיווקית רצינית

לעסק שלכם (עצמאיים) או לחברה שאתם עובדים בה (שכירים, משאבי אנוש, כוח אדם)  ובטח למצוא עבודה טובה (בכל תחום שתרצו). העולם נוצר בשבעה ימים, שישה ימים של עבודה קשה והיום השביעי מנוחה. גם את הפרופיל שלכם תוכלו לבנות בשבעה שלבים ואחר כך תוכלו ליהנות מעשייה רגועה.

שלב ראשוןהפרופיל: אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, לכן תמונת פרופיל חייבת להיות מקצועית. תמונה שצולמה במצלמה מקצועית. תמונת פרופיל בה רואים פנים ואפילו חיוך. חיוך ממגנט אנשים נעימים. שימו לב שהתמונה תשקף את המקצוע שלכם. בנוסף יש מקום גם לתמונת רקע. גם היא חייבת להיות חדה, נעימה, משקפת את העשייה שלכם. למשל: סופרים ישימו תמונה כשמאחוריהם ספרייה, שולחן עבודה עם ספרים, וכו’. תשימו לב לכתוב את שמכם הפרטי והמשפחה באנגלית. אפשר גם בעברית.

חשיבות התמונה בפרופיל

בכותרת (Title) – תספרו על הידע שלכם באמצעות מילות מפתח ומיקוד. תזכרו שהפרופיל שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם ולכן חשוב שהמידע שיהיה אמין, מקצועי ומרשים. למשל: אם אתם מנהלי שיווק, תכתבו מנהלי שיווק B2B, מאלפי כלבים העוסקים גם בכלבנות טיפולית, תכתבו: מאלפי כלבים כלבנות טיפולית NLP, תוסיפו מילות מפתח שיפתחו אפשרויות. תשתמשו ב- Ubersuggest כדי לראות מה אנשים מחפשים ולדייק את עצמכם.

שלב נוסף הוא:  About

תספרו  את הסיפור שלכם. מי אתם באופן יותר אישי. תאפשרו לאנשים להכיר אתכם. תשמיעו את הקול, את התשוקה את האני מאמין שלכם. אנחנו בעידן “האח הגדול”.

שלב שני: לינקדאין מעודד יצירת מערכות קשרים, לכן עליכם ליצור קשרים עם לפחות  500 אנשים ורק אז תקבלו חשיפה גדולה. ככה לינקדאין מעודדים עשייה ומעורבות. האנשים שאתם מחפשים או האנשים שמחפשים אתכם נמצאים פה. תעזרו להם למצוא אתכם או לכם למצוא אותם ע”י בקשת חברות (2nd connection) בלבד. תחפשו מכרים שלכם, מעסיקים, ספקים, קהל יעד שתרצו להגיע אליו, חברים מארגון בו אתם שותפים, ותבקשו חברות. ברגע שאישרו, תגיבו להם.

שלב שלישי: קורות חיים

קורות חיים חשובים מאוד, אבל אין טעם לכתוב על לימודי רכיבה על סוסים אם אתם מקדמים את עצמכם כמהנדסי תוכנה. תכתבו מה שבאמת חשוב, מידע רלוונטי. תוסיפו תארים, קורסים, תעודות אפילו התמונה והחיוך המרוצה. יש הרבה מקום לכתוב, תנצלו אותו עד תום. תזכרו שאנשים מחפשים את המקצוע, את היכולות ואת המומחיות. תשוויצו בטוב.

שלב רביעי: המלצות

כולנו אוהבים המלצות על מסעדות, בעלי מקצוע, סרטים וכו’… אז בטח ובטח שחשוב שתוסיפו המלצות. כותבי תוכן יכולים להוסיף קישורים של עבודות, ציירים קישורים של תמונות ובוני אתרים קישורים של אתרים שאתם מאוד גאים בהם. לינקדאין לא מגביל את מספר המלצות. תנצלו את ההזדמנות הזאת.

שלב חמישי – מדיה

תצטלמו, תקליטו, תראו אתכם בפעולה, תכתבו פוסט קצר עם תמונה או מאמר יותר ארוך עם כמה תמונות. תעלו סרטוני וידאו מצחיקים, מלמדים, מעניינים העיקר שהתוכן יהיה מרתק ומלמד. חשוב: אל תנסו למכור לאף אחד כלום. בלינקדאין לא מוכרים! תשתפו בידע שלכם, השפע ממגנט. תראו נוכחות בעצמכם, אל תחכו לפפראצי.

שלב שישי: תהיו נדיבים בלייקים

תגיבו לקולגות, לאנשי מקצוע, למשפיענים. אמרנו בהתחלה שלינקדאין מקדם מערכות קשרים. חלק מהקידום נוצר גם בזכות התגובות, הפעילות ברשת. אתם טורחים לכתוב ובטח תרצו שמישהו יכתוב, יגיב לכם על התוכן. כנ”ל הכותבים האחרים. אם זה תוכן ממש טוב, שגדלתם דרכו, תכתבו, תשתפו על ההתרשמות שלכם. אפשר ורצוי לשתף פוסטים טובים, משמעותיים. לבסוף, תכתבו באופן פרטי ליוצרי הפוסט וכך תפתחו פתח להיכרות אישית ושת”פ. תעוררו סקרנות שתגרום להיכנס לפרופיל שלכם ולהכיר אתכם. תהיו נדיבים בתגובות שלכם. הנותן מקבל, בוודאות.

שלב שביעי: תכירו את Linkedin Monday

Linkedin Monday מהווה בית חם לחברים חדשים. כל פלטפורמה חדשה דורשת מיומנות והרגלי צריכה. לכן יצרנו פה אפשרות לקליטה רכה עם “השגחה”. אנחנו יודעים שהתמדה זה שם המשחק אבל גם מקור הקושי. לכן, תתחילו מכתיבת פוסט והעלאתו מידי יום שני פעם בשבוע. תרכשו מיומנות, תצברו ביטחון, תקבלו תגובות ומשוב ומפה הדרך להנות מהיצירה הפרטית שלכם מובטחת.

להתראות ביום שני! (או לפני כן).
יוספה (ספי) אדמן

אפשר למצוא אותי בלינקדאין: https://www.linkedin.com/in/josephaedman/

וגם פה: https://josephaedman.com/

הכותבת מובילה בשיווק עסקים בלינקדאין דרך שיווק אורגני רלוונטי בפלטפורמה