מפצחים את הבריף השלב הראשון בדרך לרעיון המנצח

 

בריף הוא אבן היסוד של כל תהליך יצירתי .

בריף לא טוב יוביל לפיצוח קריאטיבי קלוקל ומי שם הדרך לפח האשפה של ההיסטוריה קצרה.

בשש השנים האחרונות שאני עובד בנאנוק עברו לי בידיים מאות אם לא אלפי בריפים ורק אחוזים בודדים מהם עשויים נכון.

בכתבה הבאה אנסה לנסח את תמצית השאלות שיובילו אותך לכתיבת בריף נכון

ומכאן לאיך מפצחים את הבריף נכון

הערה הבריף מתייחס להפקת סרטים (כי זה מה שאנחנו עושים) אך מתאים לכל פעילות שיווקית אחרת

 

  1. על מה הסרט/הפעילות/הקמפיין? נא לענות בשורה אחת

הסרט ‘נהג מונית’ מספר את סיפורו של נהג מונית בניו יורק בשנות השבעים
הסרט ‘אישה יפה’ הוא סיפור סינדרלה מודרני והנה שני סרטים באורך מלא תומצתו לכדי שורה אחת.

חשוב שכך יהיה גם בסרט שאתה צריך שאורכו (לרוב) לא יעלה על 90 שנ’

 

  1. מה המטרה העיקרית של הסרט

מכירות, חשיפה, באזז, או לידים?

כמו בכל ארגון גם הפקה של סרט נמדדת בחוזק החוליה החלשה שלה.

במקרה שלנו מדובר בתרבות ה-‘גם וגם’
כמו בחתונות שמעמיסים על הצלחת כל מה שאפשר ויותר מכך (כעובד קייטרינג בעברי אני יודע)
הצרכן הישראלי רוצה את הכול.

אז זהו, שזה לא עובד.
הגם וגם בסופו של יום ימצא את עצמו כלא זה ולא זה
אי אפשר לפגוע בכמה מטרות עם חץ אחד (סליחה על האנלוגיה המלחמתית)

הבריף הוא השלב בו הדמיון פוגש את המציאות וביחד מנסים לייצר את הכי טוב שאפשר,
חשוב למקד את עצמך למטרה עיקרית אחת כבר בשלב הזה
שבסוף הפרויקט נוכל למדוד הצלחה/חוסר הצלחה

 

  1. מי הוא קהל היעד העיקרי?

רמז- משמונה עד חמישים וחמש זה לא התשובה הנכונה

ככל שקהל היעד מפולח יותר כך הסיכוי שלך להגיע אליו  גדלים.

ככל שתכירו את קהל היעד טוב יותר, איפה הוא ברשת, מה הוא אוהב/שונא כך תדעו בדיוק איך לגשת ולדבר איתו.

  1. כיצד נגדיר את הצלחת הקמפיין

מספרים רבותי מספרים

  1. תקציב או שאלת מיליון הדולר

בדרך כלל התשובה כאן היא ‘תגידו אתם’

אז זהו, חשוב לנו שתגידו לנו אתם את התקציב שהוגדר לקראת הפרויקט

ככה נוכל לייצר פיצוח קריאטיבי אפקטיבי שתפור בדיוק עבורכם.

התקציב צריך להיות נגזרת של כל מה שנכתב עד עכשיו

6. לנקק לדברים שראית אהבת ואתה רוצה כמו

ברגע שנראה דברים שאתה אוהב נכיר ונבין אותך הרבה יותר

זה לא אומר שהתוצר הסופי יהיה חיקוי,
אנחנו רק בתחילת הדרך והמון דברים עומדים להשתנות במהלך התהליך.

מקורות השראה הן מקומות מצוינים להתחיל בהם את המסע.

  1. בדוק את עצמך, בריף טוב מחזיק שנים

הקצב הדיגיטאלי בו משחררים סרטים/קמפיינים לאוויר הוביל לבינוניות של הענף כולו
וזו אחת הסיבות בו כל הענף מצוי במשבר עמוק.

בריף מפוקס שכתוב נכון יוביל לקמפיין/מיתוג/סרט שיקדם אתכם מעבר ללייק המיידי ויחזיק שנים.

בתחילת השנה  גוגל פצחה בפעילות שנקראת Re BreifProject (קליק לערוץ היו טיוב (

בו היא לוקחת את הקמפיינים שהגדירו מחדש את עולם הפרסום לפני עשרות שנים ומשתמשת
באותו הבריף ע”מ לייצר קמפיין חדש שמתאים לעולם הדיגיטאלי של ימינו

הקמפיינים המטופלים :

Avis: try it harder

Volvo: Drive it like you hate it

Coca Cola: Give the world a coke

סרט שמסביר על הפרויקט:

סרט שמסביר את הפעילות של קוקה קולה:

 להזמנת סרט דברו איתנו- 0773219090

תגיבו, נשמח לשמוע מה דעתכם

הנאנוקים

נ.ב: רוצים לדעת עוד כיצד מייצרים סרט תדמית? לחצו כאן

להפקת סרט פשוט דברו איתנו

אסף חמץ והנאנוקים

0773219090