איפה הבשר? על הפרסומת שהפכה למטבע לשון
דמיינו שאתם רשת המבורגרים קטנה שמנסה להצליח באומת ההמבורגרים הגדולה – ארה”ב
מסביבכם אימפריות כמו מקדונלדס ובורגר קינג -שתי רשתות ענק עם תקציבים בהתאם ועוד עשרות רשתות מתחרות אחרות
מה הייתם עושים בכדי לבלוט מעל אוקיינוס התחרות?
מול אותה שאלה עמדו אנשי הקריאייטיב של רשת ההמבורגרים Wendys
השאלה הראשונה ששאלו את עצמם היא מה הבידול שלנו?
זאת גם השאלה הראשונה שאנחנו בנאנוק שואלים את הלקוחות בתחילת כל פרויקט חדש
התשובות שלרוב אנחנו מקבלים הן:
השירות שלנו מצוין, יש לנו ניסיון רב שנים, אנחנו מוכשרים יותר ומבינים בתחום
אלה לא התשובות הנכונות
ויש לי תחושה שאם אשאל את המתחרים שלכם בדיוק את אותה שאלה אקבל בדיוק את אותה תשובה
בידול ומיתוג מתקבלים ע”י עובדות ורגשות מצד הלקוח
כלומר כיצד הלקוח תופס אתכם.
בוונדיס הבינו שאחד ההבדלים הבולטים הוא שבמנת ההמבורגר שלהם יש הרבה יותר בשר
בניגוד לאחרות שמעניקות מעט בשר ומנסות להסוות את זה בעזרת לחמניה גדולה.
אך כאן לא מסתיימת הגאונות בפרסומת של וונדיז
בעוד בפרסומות של המתחרות הגדולות (מקדונלדס ובורגר קינג) הכוכבים הם בדרך כלל ילדים/בני נוער או משפחות (קהל היעד העיקרי של הרשתות)
כאן החליטו בהברקה של הרגע האחרון לשים שלישית זקנות שיעמדו בראש הפרסומת
(מתי בפעם האחרונה ראיתם זקנות שמככבות בפרסומות?)
“וואו, איזו לחמניה גדולה” מתפעלות הזקנות בפרסומת
“לחמניה גדולה ומרשימה” מסכימות כולן
“כן! אבל איפה הבשר?”
פשוט, ממוקד וגאוני!
התוצאה: מעבר לבידול של וונדיז משאר רשתות ההמבורגרים
פרסומת “Where is the Beef?” הפכה לפרסומת קאלט שרצה שנים עד כדי כך ששיר קאנטרי נכתב עליה
עם הזמן המשפט “איפה הבשר” (where is the beef) הפכה למטבע לשון
ובפעם הבאה שאתם מדברים עם לקוח, כותבים פוסט, יוצרים סרטון או מעלים פרזנטציה
חשבו מעבר לעיצוב ולאפקטים מסביב
חשבו איפה הבשר שלכם.
תעשו, תעשו, תעשו
אסף
למידע נוסף על שירותי הליווי שלנו והפקת הסרטים השאירו פרטים
פוסטים נוספים בנושא:
הסרט הטוב ביותר בנטפליקס עכשיו
לא מבינים אותך זאת כנראה הסיבה