העברת מסרים תחת אש

16 באוקטובר, 2023
לשווק עם דמעות בעיניים

איך לדאוג שהמסר שלך יעבור גם בתנאי קיצון – סטוריטלינג במלחמה

הלב נקרע, אין מילה אחרת

מיום שבת אומה שלמה, האומה שלי שקעה באבל עמוק

ואני האזרח הקטן עטוף בחרדות ממש כמו כולם – משותק!

הדבר שהיה הכי קשה לי לראות (נמנע מסרטוני הזוועות בטלגראם וכל השיט הזה)

היה לראות אבות ואימהות שילדיהם נחטפו לעזה והם לא מצליחים להעביר את המסר

זה לא שהם לא מצליחים לדבר- הם מדברים
לא שהם לא מצליחים לצעוק- הם צועקים

אך צעקתם אינה נשמעת.
כמי שיוצר סרטונים שיווקיים מ-2006 ומתמחה בכתיבה והעברת מסרים

החלטתי להתנדב ולהעניק את שירותי ככותב, סטוריטלר ויוצר תוכן ויז’ואלי

לכל חייל/תושב העוטף שזקוק לעזרה ומרגיש שהמסר שלו לא עובר.

בפוסט זה הציע מס’ כללי אצבע להעברת מסר תחת אש
לכל מי שחשוב לו שיקשיבו לו גם כשהרעש וכמות המידע בחוץ עולה גדותיה ובלתי נסבלת.

חשוב להבין, אומנות הסטוריטלינג כשמה כן היא – אומנות
שלא מסתכמת לכדי כמה שורות כך שאם תרצו יותר מהמתוק מתוק הזה הגיבו ואשמח לשתף

כללים להעברת מסר תחת אש:

מהסוף להתחלה, כי תמיד ברגעי הישרדות וטראומה אנחנו חושבים מהסוף.
ובכלל בכל פרויקט נכון יותר לחשוב על התוצאה הסופית ומשם לגזור את המהלכים אחורה

שלב ג’ ואחרון – מה?

מה תרצו שהצופה/הגולש יעשה בסוף הסרטון

ככל שתהיו מובנים יותר, פשוטים יותר וקלים לביצוע

כך סיכויי ההצלחה שלכם גדלים. בשפה השיווקית קוראים לזה Baby Steps
כלומר, ברור לנו שבעקבות הפוסט/הסרטון שלנו לא נתקן את העולם אבל צעד אחד לכיוון ניתן לעשות

לדוגמא:

אם אתם נסיך ניגרי שרוצה שנעביר לו לחשבון עכשיו מיליון דולר לא הייתי בונה על זה
אבל אם אתם רק רוצים שישתפו, או ירשמו, או יכתבו הסיכויים לכך גדולים בהרבה

לכן התמקדו במטרה אחת שניתנת למדידה וכוונו את כל הסרט אל אותה מטרה
פיזור המטרות יוביל לפיזור הקשב.

הסיפור של ענבר:

ספיר השכנה שלנו הייתה עם חברתה ענבר במסיבה בבארי בשבת
בעוד ספיר ניצלה בנס ענבר נחטפה לעזה
במשך ימים המשפחה המודאגת הוציאה סרטונים, פוסטים, פתחה חמ”ל בבית ועדיין המסר לא הצליח לעבור
אף אחד לא דיבר עם המשפחה שמצבה הנפשי הלך והתדרדר

לאחר שנכנסתי לארוע והבנתי שהדבר הראשון שהמשפחה רוצה זה שגורם צבאי ידבר איתם
כתבתי את זה בצורה פשוטה בסרטון.

@asafchemetz

נא לשתף. ענבר נחטפה לעזה ועד לרגע זה אף גורם רשמי לא דיבר עם המשפחה @idfofficial #gaza #hamas

♬ original sound – TheVideoStoryteller – TheVideoStoryteller

התוצאה: כמה שעות לאחר פרסום הסרטון כבר נחת בביתם צוות מראש אכ”א.

שלב ב’: איך

איך מה שאנחנו רוצים שיעשה עכשיו יקדם אותנו לעבר המטרה הסופית – המטרה הגדולה

חשוב מאוד שהמסר שלנו יהיה רזה וברור ולכן בשלב השני של הסיפור חשוב לנו לגייס אותו למטרה הכוללת

ולהראות לו כיצד תרומתו הצנועה יכולה להביא לשינוי גדול.
לדוגמא (סליחה שזה מה שעולה לי בראש): אם הפוסט הזה יגיע ל-20000 שיתופים
אני מבטיח לצלם את עצמי רץ ערום ברחוב
(תאמינו לי,זה לא משהו שתרצו לראות קצת כמו הנסיך הניגרי אבל הבנתם את הרעיון)

שלב א’ : למה

לנין אמר בזמנו: כל האומנויות חשובות אך אומנות הקולנוע חשובה מכולן
כך גם כאן – כל השלבים חשובים אבל השלב הראשון חשוב מכולם

אנחנו מתמודדים פה עם קהל עייף, מוצף באינפורמציה ועצלן

לכן בשורות הראשונות של המסר שלנו אנחנו פשוט חייבים לגייס אותו לשורותינו

את זה נעשה נעשה ע”י הסברת הלמה הגדול.

אז באמת למה? כי משהו קרה
משהו קרה והכריח אותנו לצאת מהשגרה כדי לרשום/לצלם לך את המסר הזה
משהו קרה ולא רק שאנחנו הוכרחנו לצאת מהשגרה אלא גם אני מצפה ממך הצופה שחיינו ומטרתנו חשובות לך להתגייס למען המטרה הצודקת שלנו.

הלמה הוא החלק הקריטי בלעדיו שום מסר לא יעבור
לכן, דלגו על הנימוסין, על הצגות עצמיות וכל דבר אחר שהורגלתם אליו
אלא תתחילו בת’כלס, תגעו בזעזוע בכאב, בפצע הפתוח רק כך תתפסו את תשומת ליבו של הגולש ותגייסו אותו אליכם.

כל פעולה אחרת תבלע בתוך ים המידע שם בחוץ.

עד כאן 3 כללי אצבע להעברת מסר בשעת מלחמה

אם אתם תושבי העוטף/חיילים אשמח להתנדב לעזרתכם
אם אתם מעונינים בחומר נוסף על סטוריטלינג והעברת מסרים – השאירו תגובה
ולכל דבר נוסף השאירו פרטים 👇

שנדע ימים יפים יותר,

אסף

נ.ב- הכותב הנו סטוריטלר המתמחה בהעברת מסרים והנעת קהל לפעולה