4 טרנדים שישנו את עולם הווידאו השיווקי ב-2025
שנייה לפני שאנחנו בועטים ב-2024 הכי חזק שאפשר,
בואו ניקח נשימה עמוקה, ונכין את עצמנו להתחיל את 2025 עם חיוך.
הנה התחזית שלי לכל מה שיקרה בעולמות הווידאו השיווקי – עם ארבעת הטרנדים החזקים שאני צופה לשנה הקרובה.
ממליץ בחום להישאר עד לסעיף הרביעי – זה הולך לשנות לכם את כל המשחק!
למה אתם קוראים את זה?
כי…. אני אסף חמץ, יוצר סרטים שיווקיים לרשת מאז שפתחה את העיניים לראשונה
הסרטונים שלי כבר עזרו לעשרות מותגים לפרוץ גבולות, להגדיל מכירות, ובעיקר להפוך לאייקונים בתחומם
ווידאו זה הדבר שבסופו של יום מוכר הכי הרבה
מוכנים? נתחיל.
1. AI – כשהעתיד כבר כאן
עולם הבינה המלאכותית שמתקדם בצעדי ענק מפחידים גם ובעיקר בתחום הוידאו
ימשיך להדהים אותנו עם יכולות הוליוודיות מרשימות על ידי כתיבת פרומט קצרצר
ויהפוך את העבודה שלנו כיוצרים למאתגרת הרבה יותר.
כבר היום סקרים מדברים על יותר מ-50% Ai בעבודות קריאייטיב של משרדי פרסום
ב-2025 נתחיל לראות יותר סרטוני טסטמוניאלס מהונדסים ב-Ai
יותר סרטונים מהונדסים בשפות שונות שיפתחו אותנו לשווקים חדשים
פחות קטעים מספריות ויותר כאלה שנוצרו בעזרת ה-AI
אך השינוי הגדול שאני צופה בתחום הוא מצד אחד כניסה גדולה יותר של כלי בינה לתוך הפלטפורמות הקיימות דוגמת טיקטוק שכבר היום מאפשרת ליצור סרטוני טסטמוניאלס מבוססי דמויות AI
ומן הצד השני במקום עשרות חברות ומיזמים שעוסקים בתחום אני צופה התכנסות ל-2-3 חברות שישלטו בשוק
הניחוש שלי: Adobe, Canva, Open AI
2. תופעת המשפיענים: האם רואים את תחילת הסוף?
תור הזהב של המשפיענים מתחיל להראות סימני דעיכה.
למה?
כי הבינה המלאכותית מציעה פתרונות זולים יותר, מדויקים יותר – ובעיקר, ניתנים לשליטה מלאה.
אז מה יהיה במקום?
חזרה למותגים מבוססי קהילה – מותגים שיידעו לנהל דיאלוג אותנטי עם הקהל שלהם יצליחו יותר.
3. מותו של ה- One Size Fits All
2025 היא השנה שבה נפסיק לירות חצים באוויר בתקווה שמשהו יפגע.
שיווק אחיד לכולם? זה נגמר.
מה במקום?
פירוק המסרים והתאמה אישית לכל קהל.
- לא רק לפי גיל, מין ומעמד, אלא לפי:
- רגשות.
- בעיות.
- תחביבים.
מותגים שיידעו לפצח מסר מדויק לכל קהל יעד יזכו להיות רלוונטיים באמת ולבדל את עצמם
מותגים שימשיכו לדברר את אותו המסר ורק ליצור נגזרות שונות ממנו לפלטפורמות השונות יבזבזו
הון על קידום ממומן שיוביל לתוצאות מאכזבות.
4. הסטוריטלינג חוזר ובענק!
בשנתיים האחרונות אני מזהה בינוניות בכל הנוגע לסרטונים שיווקיים ותוכן שיווקי ברשת בכלל
מצד אחד, זה מובן לגמרי
עודף הפלטפורמות ומס’ סוגי התכנים השונה לכל פלטפורמה (רילס, סטוריז וכדומה…)
מחייבים אותנו ‘לרסס’ לכל הכיוונים ולהתפלל שמשהו יפגע
אבל האמת העצובה היא שזה לא עובד וזה לא פוגע
אם השיווק מוביל בני אדם לרכוש מוצר שהם לא צריכים
סיפור (סטוריטלינג) היא האמצעי לעשות זאת!
מותגים שיחזרו/יתמידו באיכות הסטוריטלינג שלהם
לא רק שיצליחו לבדל את עצמם מאינספור המתחרים הנאבקים על המחיר
אלא ובעיקר יהפכו למותג ויפרחו תחת כל מזג אוויר
כן, גם ב-2025