גרי ויינרצ’ק – הגורו של עולם המדיה החברתית
גרי ויינרצ’ק – הגורו של עולם המדיה החברתית
מי לא אוהב סיפורי סינדרלה, אז בבקשה תכירו את גרי ויינרצ’ק (Gary Vaynerchuk)
גרי הוא מיליונר,טלנט, מהפכן, גורו בתחום ה-web 2:0 ,
כוכב תרבות היין מהרגע שהאנושות התחילה לדרוך על ענבים,
סופר, ממציא ומנחה את תוכנית האינטרנט Wine Library TV’S:
עד לפני 15 שנים גרי ווינרצ’ק היה ‘עוד מהגר אוקראיני’
שמנהל חנות יין קטנה בניו ג’רסי האפרורית.
עולם היין עצר מלכת באותו הרגע שהחליט שנמאס לו ובסוף יום העבודה אחד פשוט הציב מולו מצלמה והחל במה של ימים יקרא :
THE WINE LIBRARYTV-CHANGING THE WINE WORLD (קליק לאתר).
הפורמט של התוכנית (שלא השתנה עד סגירתה) פשוט להחריד:
גרי, יושב ומבקר מידי יום 3-4 בקבוקי יין כשאת תוכנית סוף השבוע הוא מקדיש לשאלות הגולשים.
בלי תאורה מיוחדת, מוזיקת כינורות נוגע ללב או אפקטים מיוחדים.
פשוט, מנחה עם אמביציה, ידע ותשוקה מטורפת לשתי האהבות הגדולות בחייו – יין ובני אדם.
אם עד אותו ארוע מכונן תרבות היין הייתה שייכת לצרפתים מנופחים שיושבים במרתפים חשוכים גרי פרץ את תקרת הזכוכית והביא את האהבה ליין להמונים.
אט אט (שנה וחצי של עבודה יומיומית) התוכנית צברה גולשים ותאוצה.
עם ההצלחה התחיל גרי להוסיף עוד ועוד אפליקציות לאתר שלו מלבד הערוץ ביוטיוב
קישור לטוויטר (שמתדעכן עשרות פעמים ביום), itunes, מייל, טוקבקים, אפליקציה בפייסבוק שנקראת ASK GARY (קליק) שבה (אני מקווה שניחשתם)
אתם יכול לשאול כל שאלה הקשורה ליין או לשיווק בעולם הרשתות החברתיות.
הצעות מרשתות הטלוויזיה הגדולות לא אחרו לבוא אך גרי סירב בנימוס לכולן
מהסיבה הפשוטה שהוא הבין שהנכנס העיקרי שלו הוא התוכן שהוא מייצר ברגע שתוכן זה ילקח ממנו הוא יחזור לתפקיד השנוא עליו ביותר- עוד פועל
גרי הפך לכוכב, מבקר קבוע בתוכניות של קונאן אובריין, אופרה ועוד…
כך, תוך שלוש שנים הפכה ה-ה-Wine Library מחנות קטנה ואפורה בניו ג’רסי לעסק שמגלגל עשרות מיליוני דולרים בשנה.
ועדיין גרי מתעקש לענות לכל מייל ומייל באופן אישי וברצינות מרובה או כפי שהוא מגדיר זאת : “70 פעם ביום אני מסביר איזה יין הולך טוב עם דגים”.
סיפור ההצלחה של גרי אינו יוצא דופן. כמו כל יוצר תוכן ברשת הוא מונע מארבעה מוטיבציות מרכזיות:
תשוקה למקצוע, הרצון להגיע לקהל בכל מקום ברשת, היכולת להקשיב וסובלנות.
אבל אתם יודעם מה, טעיתי
זה לא סיפור סינדרלה
זה סיפור הרואי של התמדה, עבודה קשה ושוב התמדה
כי מה זה שיווק בעולם החדש עם לא לקום כל בוקר ולהופיע בפני הקהל שלך.
אז למה אתם מחכים?
תעשו !
אסף