למה שידור לייב בפייסבוק לא יעזור לך בשיט?
ומה דווקא כן

זרקת את הקטן בגן, את הגדול בבית הספר
את אצה רצה לרכב, פותחת את הוויז רק בכדי לגלות שהדרך לתל אביב
עומדת לקחת לך נצח ופתאום פווופ
עולה לך רעיון שאת פשוט חייבת לשתף אותנו

איזה כיף שיש פייסבוק לייב, פשוט לוחצת על כפתור ואת משדרת לכל החברים ועל הדרך מצאת תעסוקה לפקקים המעיקים בדרך לעבודה

אז זהו, ששידור לייב בפייסבוק לא ממש עובד ! 
צר לי לבשר לך שמה שאת חייבת לשתף ככל הנראה לא יעניין אף אחד
גם אם יש לך המון תגובות, לייקים וכל מיני סימני סמיילי
אל תאמיני להם  אף אחד ממש לא צופה

ושלא תביני אותי לא נכון

פייסבוק לייב זאת מהפכה פסיכית

אני שבאתי מעולם הטלוויזיה זוכר את ניידות הלווין הגדולות שנשלחו לסקר ארועים באופן חי
צלחות ענק שלחו אותות לגרמי השמיים ומשם חזרה לטלוויזיה שלך באורך פלא
ועכשיו, כל הקסם הזה מונח בטלפון הנייד שלך בלחיצת כפתור – זה לא פחות ממטורף !

אבל אחרי שהתרגשנו מהקדמה
עדיין, לאף אחד לא ממש אכפת משידור הלייב שלך ואת לא התקדמת במטר

שידור חי בפייסבוקלואי סי קיי אמר פעם:
‘תעשו ניסוי, צלמו בלייב 10 שנ’ את הילדה רוקדת בלט
ואז סובבו את המצלמה וצלמו את ה-XXXX שלכם
תראו כמה לייקים ותגובות מדהימות תקבלו – אז מה זה אומר על הלייב שלכם?’

אז למה שידורי הלייב לא מקדמים אותך לשום מקום למרות שהם כלכך קלים להכנה?

מה אנחנו יודעים עד עכשיו:

  1. אנשים לא נכנסים לפייסבוק בכדי לצפות בשידורי לייב : 
    אנשים נכנסים לפייסבוק להעביר את הזמן, לחלק לייקים לחברים, לכתוב משהו שייצג אותם בפיד
    לא בכדי לצפות בתובנה שנחתה עלייך בצומת רעננה בפקקים
    זמן הצפייה הממוצע בפייסבוק הוא 3 שנ’ – למה שיצפו בך חצי שעה?

2.      אנשים לא נכנסים לפייסבוק בכדי לשמוע אותך. הם נכנסים בכדי להשמיע את עצמם

מתוך כל הצפיות שנרשמו לשידור הלייב שלך בממוצע רק 3% בודדים גם לחצו ושמעו את מה שאת אומרת
כלומר אם 100 אנשים צפו בלייב רק 3 מתוכם גם הקשיבו לו

בעולם הוידאו אנחנו רואים יותר ויותר סרטונים עם כתוביות ענק שעוזרים להבין את המסר
גם מבלי להקשיב למה שאומרים
בלייב עצמו אין לך אפשרות לזה
כך שאם את באמת חייבת לשתף משהו עדיף שתפתחי את החלון ופשוט תצעקי אותו
הסיכוי שיקשיבו לך גדול הרבה יותר

3.     כי זה לייב

הכח של שידור חי הוא עצם זה שהוא קורה כאן ועכשיו
בשניה שהוא יורד הערך יורד דרמטית

4.     כי צוקרברג אמר
גם צוקי עצמו הבין ששידורי לייב בפייסבוק הם דבר מעולה
אבל עדיין לא פוצחו נכון והחליט להוריד את החשיפה שלהם אחרי שהשתלטו לנו על הפיד

5.     תראו לי משהו שבנה עסק בזכות שידורי לייב?
אני מכיר הרבה יוטיוברים שבנו עסק על סרטוני וידאו, כוכבי אינסטוש שבנו על תמונות נועזות
ואפילו בלוגרים שבנו עסק מצליח מכתיבת פוסטים
אשמח לפגוש אחד שבנה עסק מצליח בזכות שידורי לייב

יחד עם זאת, לפעמים הם כן
לפעמים שידורי לייב אפקטיבים במיוחד בפייסבוק הנה מס’ דוגמאות:

שידור לייב בפייס

 

1. כשיש אירוע גדול : 
פתיחת האולימפיאדה, המונדיאל, כנס גדול שאתה עושה, ההכרזה על האייפון החדש
משהו שיש משמעות לעצם העובדה שהוא קורא כאן ועכשיו ומעניק לגולש את התחושה שהוא חלק מכך

2. כשזה מגיע באופן יומיומי
כל בוקר אני פותח טלוויזיה ורואה את אותה תכנית בוקר בלייב
כל ערב רואה חדשות בלייב
כשזה חלק מרוטינה, מפרוגרמינג מסודר יש כוח גדול לסרטוני לייב
כלומר, אם את מחליטה עכשיו כל בוקר לעלות לייב
לאט לאט תרגילי את הקהילה שלך לצפות לשידור (אם התוכן איכותי כמובן)

3. כששידור לייב בא לתת מענה ספציפי בתוך הקהילה
לייב יכול להיות דרך נפלא לתקשר עם הקהילה שלי
ולענות להם על בעיות ספציפיות שעלו במהלך השבוע

אז הנה את תקועה בפקק
אם משהו שאת פשוט חייבת לשתף
אז מה בכל זאת אפשר לעשות:

פשוט, את לוקחת את המשהו הזה כותבת אותו
ומתרגמת אותו לסרטון וידאו קצר של דקה, דקה וחצי
משהו שמתאים לצורה שבה אנחנו אוהבים לעכל את התוכן שלנו בפייסבוק.

משהו שיחיה הרבה אחרי שתעלי לאוויר
משהו שיקדם אותך באמת !

לא יודעת מאיפה להתחיל 🙁
ניסית ולא עבד 🙁

אל חשש, אנחנו כאן בכדי לעזור
הצטרפי אלי למפגש אחד על אחד
שבו נלמד איך מתחילים לייצר סרטונים שיגדילו לך את העסק
לחצי כאן לפרטים נוספים 

https://www.nanook.co.il/oneonone
או פשוט דברי אתנו ב: 0773219090