תאוריית המספרים הגדולים

ומדוע העסקים הקטנים שוב נותרו מחוץ למשחק

לשקר זו מילה חזקה,
נקרא לזה לבחור איזה חלק של האמת נחשוף

אם יש משהו שלמדתי בעבודה עם משרדי הפרסום
והלקוחות הגדולים במשק זה משחק שקר המספרים הגדולים. 

נאמר שיצאנו בקמפיין גדול שלא הביא לעלייה במכירות
אבל היי… תראו כמה צפיות יש לנו על הסרטונים (אז מה אם אחרי 5 שנ’ כולם בורחים מהמסך)
לא מקליקים על הבאנר?
‘מי סופר הקלקות בימינו תראו איזה יופי של חשיפות’

שיטת שקר המספרים הגדולים אומרת שתמיד יש באזור איזה  מס’ גדול
שבעזרתו אנחנו יכולים לסנוור את עיני הלקוח ובכך להסתיר את התמונה העגומה

ובמקרה הנדיר שאין מס’ כזה (לא ממש הגיוני) ניתן לדבר בראשי תיבות באנגלית
‘ תראו איזה יופי של מספרים קיבלנו ב-CPC לעומת ה-CPL במיוחד עכשיו לפני החגים כשהכול מתייקר ב-PPV הצלחה כבירה! ‘

והיופי הוא, אצל הלקוחות הגדולים זה תמיד עובד !
אני זוכר את עצמי יושב נדהם בכל פעם מחדש בישיבות עם הלקוח
לא מבין איך הם בולעים את הקשקוש הזה.
עד שהבנתי את הקטע (אני לא כזה חכם כמו שאני נראה)
הסמנכ”ל שיווק זקוק לשקר הזה יותר ממשרד הפרסום כי בשנייה שהישיבה נגמרת הוא הולך להאכיל את הבוס שלו את הלוקש הזה- שקר המספרים הגדולים.

בפייסבוק (ארגון חכם ממני בכמה דרגות) הבינו את שקר המספרים הגדולים כבר בתחילת הדרך והצליחו לארוז אותו יפה יותר ממשרדי הפרסום.

כך היה ברדיפה חסרת תכלית אחרי כמויות לייקים לפני שש שנים (רדיפה חסרת תכלית)
ועכשיו הרדיפה אחרי מס’ צפיות.

זאת הסיבה שפייסבוק מגדירים צפייה לאחר 3 שניות בלבד 
פיהקת מול המסך= צפייה
הפלצת ולא הספקת להזיז את האצבע= צפייה
פתחת טאב אחר = צפייה

המצב נהיה כל כך מגוחך שמגזין GLOBES היוקרתי מפרסם מידי שבוע את רשימת הפרסומות המצליחות
שהסיבה היחידה שהן מצליחות היא כי תקציב הפרסום שלהם גדול מהאחרות.
וכו…ל שרשרת המזון משרד פרסום- לקוח- פייסבוק מבסוטים אז מה הבעיה?

הבעיה שאצלנו העסקים הקטנים שקר המספרים הגדולים לא יכול לעבוד ! 
מהסיבה הפשוטה שאין לנו תקציבים גדולים שכל תפקידם ללטף לנו את האגו
אנחנו חייבים לבדוק איפה אנחנו מקבלים את התשואה הגבוהה ביותר על ההשקעה שלנו.

ואם 90% מהצופים נוטשים את הסרט שלנו תוך 5 שנ’ (בשנייה שסיימו לפהק)
אנחנו צריכים לחפש מקום בו אנשים רוצים לראות ווידאו ויותר נכון רוצים לראות את הסרטים שלנו.
מקום שבו נמצא את החזר ההשקעה הטוב ביותר עבור הכסף שלנו (ROI)

בתמונה מטה אנחנו רואים 2 טבלאות צפייה של בדיוק אותו סרט
אחת בפייסבוק והשנייה ביו טיוב
ועכשיו שאלה? היכן אתם הייתם משקיעים את הכסף שלכם?

פייס

בסדרת סרטונים חדשה וחינמית אני מלמד אתכם
כיצד ניתן לבנות נכס דיגיטלי מניב בטלוויזיה הגדולה בעולם
המקום שאליו מגיעים הלקוחות שלכם בשביל אשכרה לצפות בסרטונים
להורדת הסדרה במתנה לחצו כאן 

ותעשו לעצמכם טובה, אל תתפתו לשקר המספרים הגדולים
אסף

נ.ב- שתפו אותי האם הפוסט עזר לכם