אשטון האיש בעל מליוני העוקבים בטוויטר, גורו ה-web 2:0 נחת בישראל בהזמנת בזק אקספו. סבבה.

אבל מה אנחנו יודעים עליו מלבד העובדה שהוא בעלה של דמי מור, דוגמן לשעבר, ושחקן קולנוע. איך הוא מנתב את כל הקשרים החברתיים והרזומה המרשים לעשייה  או בקיצור  איך אשטון קוצר גומר את  החודש?

אז ככה, בשנת 2000 אשטון ביחד עם שותפו ג’ייסון גולדברג פתחו את חב’ ההפקות Katalyst (קליק לעמוד הפייסבוק) . בראשית דרכה עסקה Katalyst בהפקות טלוויזיוניות דוגמת Punk’d המצויינת ב-MTV ותוכנית הריאליטי Beauty and the Geek ולאט לאט תוך כדי התפתחות ה-web 2:0 החלה להתרכז החברה בהפקת סדרות לניו מדיה (אינטרנט וסלולר) ב-2006 חתמו השניים הסכם הפקה של 5 סדרות (webisodes) עם ענקית האינטרנט AOL. לסדרה הראשונה בסדרה עם קראו The :Blah Blah Girls

httpv://www.youtube.com/watch?v=6KMtHqBY7LY

כך למעשה מצא קוצ’ר את הנישה המושלמת עבורו, יצירת סדרות תוכן שיווקי (במקרה של blah blah girls מדובר בפפסי) תוך כדי ניצול מס’ העוקבים העצום שלו כמדיה לכל דבר מחד ומאידך כערוץ שיחה עם מיליוני עוקבים/חברים מרחבי העולם.

אט אט התחיל קוצ’ר להשתמש ברשת החברתית כמעט לכל מטרה – מגיוס כספים לסרטו האחרון דרך שיתוף הגולשים בבחירת השם החדש למותג הבשמים של אשתו ועד השקעה בפרוייקטים חברתיים דוגמת הירתמות בני הזוג לקמפיין הנשיאות של אובמה בסרטון I PLEDGE (קליק) והשתתפות וזכייה בפרויקט  Pepsi Refresh האחרון:

httpv://www.youtube.com/watch?v=pY6VeWtRgxw

אבל יותר מכל, החיים ברשת הפכו את קוצ’ר מדוגמן לשעבר, בן זוגה של השחקנית המפורסמת מיתוג שלרוב מוביל לסוף אכזרי בהוליווד לפרסונה אינטרנטית ואחד האנשים המשפיעים בעולם הרשתות החברתיות היום.