השיווק לאן? שינויים בהרגלי הצריכה

דיברנו לא מעט בפוסטים האחרונים על המהפכה שהתחוללה בעולם הפרסום והשיווק בשנה החולפת.

בפוסט זה נרכז עבורכם את הנקודות המרכזיות שעלו במחקר שסקר מאות משרדי פרסום,
מנהלי שיווק ומנהלי מותגים: Marketing Media & Ecosystem 2010 להלן הנקודות המרכזיות:

א. השיווק כשיחה

מרכז הכח עבר לידיו של הגולש הבודד.
המסר הפרסומי שלך הוא טיפה בים של אינפורמציה שמגיע לצרכנים דרך בלוגים,
סרטים ביו טיוב ועוד אינספור ערוצים שהוא ניזון מהם מידי יום.

בשנה הקרובה יפסיקו (סוף סוף) המותגים  לצעוק עלינו ויתחילו (הגיע הזמן) להקשיב.

לא עוד דחיפת מסרים אגרסיבית אלא ייצור חוויה משותפת יחד עם הגולשים/צרכנים או כפי שסיימון פסטריז’ (Simon Pestridge)
מנהל השיווק של Nike בריטניה מגדיר זאת:

הפסקנו לייצר פרסומות עכשיו אנחנו מתמקדים בלעשות דברים מגניבים.
פרסומות מזכים
אותנו בחשיפה- אנחנו כבר לא צריכים אותה,
אנחנו צריכים להפוך לחלק מחייהם
של הצרכנים שלנו והרשת הדיגיטלית מאפשרת לנו לעשות זאת

ב. Media: The New “Creative

ריבוי ערוצי המדיה והאפשרויות להגיע לקהל שלנו דרך הערוצים הללו גדל בשנה האחרונה בצורה מסחררת.

הדגש השיווקי היום עובר מהקריא ייטיב ליצירת שיחה,
תכנון המדיה מקבל תוקף יותר מאי פעם ומתחלק בין כל ערוצי התקשורת האפשריים בהם הגולש/צרכן שלכם נמצא.

ג. שיווק ומתמטיקה

הטכנולוגיה התפתחה בצורה משמעותית בשנים האחרונות.
יש היום בידי המפרסמים ומנהלי השיווק את הכלים לנתח בזמן אמת את תוצאות הקמפיין,
לנתב ולשנות אותו online בלחיצת כפתור (כבר לא צריך לחכות לטבלאות הרייטינג של מחר בבוקר).

מידיות המידע משנה את הדרך בה משרדי הפרסום חושבים ומנהלים את הקמפיינים של היום.

ד. משרד הפרסום מאבד שליטה

השילוש הקדוש מותג-משרד פרסום-רכש מדיה מתחיל להיסדק.
זאת,  מהסיבה הפשוטה ששום משרד פרסום לא יכול לעמוד בקצב התפתחות הטכנולוגיה בעידן הדיגיטלי.

אי לכך, כל מותג מעסיק היום מלבד משרד פרסום גם משרד אינטראקטיב,
יח”צ, באזזר, מומחי web 2:0 ובקרוב גם משרדים המתמחים בפרסום ל-mobile.

בשנה הקרובה מגמת הפיזור תלך ותתרחב.

 

לפרטים נוספים ותחילת תהליך דברו אתנו

0773219090

צוות נאנוק