כך תשתמש במדיה החברתית ותנצח בבחירות

קמפיין בחירות

 

חדר עפוף עשן באחד ממשרדי האינטראקטיב הגדולים (דאז), השנה 2008 , תקופה של תעמולת בחירות גם כאן וגם מעבר לים, ערוץ היו טיוב של אובמה (אז בלי שיער אפור)
פתוח במחשב ועבדכם הנאמן מהנהן בהסכמה כאשר כבוד הפרסומאי
מפרט באוזננו איך כובשים את השלטון עבור אחת מהמפלגות הגדולות בארץ:
” הבחירות האלה אנחנו נקיים, בלי 
לכלוך  בלי טינופת , מסר ברור ופשוט אם זה אנחנו הולכים לבוחר ”
נדמה כי אפילו אובמה מחייך  כשאני יוצא מהמשרד בקומה ה-38 וכבר בדרך למעלית מקבל צלצול :
” שכח הכל, מחר בבוקר מצלמים סרט סודי שיטנף על ***  הם לא ידעו מאיפה זה בא להם החולירות”.

 4 שנים אחר כך ושוב קרקס הבחירות בדרך העירה.

מי שסופר את כמות הלייקים של מנהיגינו וחושב שזה מייצג משהו שכח את הקיץ שעבר,
מי שחושב לעבור את זה עם קבוצה של טוקבקיסטים בתשלום וסיסמאות נדושות לא מבין את גודל האירוע  ומי שחושב שזה סתם לפרוטוקול והכול סגור- טועה.

אנחנו בפתחה של אחת ממערכות הבחירות המרתקות שהיו כאן בשנים האחרונות ואין לדעת איך תראה המדינה ביום שאחרי.

מה שבטוח הוא שהכפפות כבר הורדו ועוד מעט הרשת הישראלית תהפוך לשדה קרב מדמם שלא הכרנו באף מערכת בחירות קודם לכן.

במקום בו כל ילד יכול לכתוב על ה- wall של ראש הממשלה ולעורר סערה וכל נערה יכולה  לפתוח Event
ולשטוף את המדינה באוהלים ירוויח אותו אחד שידע להשתמש במדיה החדשה בצורה נכונה.

 כי מערכת הבחירות הנוכחית אם ירצו הפוליטיקאים או לא תוכרע ברשת.

 כמי שלקח חלק פעיל ב-3 מסעות הבחירות האחרונות ואחראי לסרט הנצפה  ביותר בערוץ של ראש הממשלה ושל שרת התרבות
החלטתי לרכז כמה עצות שלמדתי בדרך עבור המפלגה המבולבלת:

 

א.  אנחנו לא אידיוטים אנחנו הדיוטות
אנחנו יודעים שהמצב רע והולך להיות רע הרבה יותר- אנחנו פשוט לא מבינים למה?
מה הקשר בין תשובה לביטוח הפנסיוני שלנו ,מה מוטט את יוון ואת ספרד? ואיך זה שמחירי הדירות רק ממשיך לעלות כאן?

המפלגה  שתשכיל להסביר לנו מה המצב ואיך היא מתכוונת לשפר אותו בצורה פשוטה וקלה להבנה תזכה לגייס לשורותיה המון חיילים.

וכשאתה יוצא לקרב הבחירות זה בדיוק מה שאתה זקוק לו המון חיילים.

דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בסרט שהפיק אובמה עם צוות האנימטורים של הסימפסונס לא פחות:


ב.      האינטרנט הוא הכלי הוא לא המטרה-
באסקימו לימון כשיהודלה בוחן בשירותים למי יש את הכי גדול זוכה בתואר ההוא שנראה שמעולם לא יזכה להנות מי זה.

כך גם הקרב הפאטתי של למי יש יותר חברים בפייסבוק – זה כל כך 2011 וזה לא אומר שום דבר.

המטרה היא שהמסר שלך יגיע לכמה שיותר אוזניים קשובות,
במדיה הישנה היינו עושים את זה ברכישת המון מדיה יקרה והמון שטחי פרסום. במדיה החדשה אנחנו רוצים שהמסר יעבור מפה לאוזן בצורה ויראלית ע”י המאמינים/חיילים שלך .

 איך עושים את זה? בעזרת הכרת קהל היעד שלך ויצירת תוכן טוב עבורו והרבה.

וכאן המשוואה היא פשוטה מאוד תמונה עדיפה על טקסט וסרט עדיף על שניהם גם יחד- הוא יעבור מהר יותר בין הגולשים ויבלוט בתוך אוקיינוס התוכן לאורך זמן.

ג.    תקשיב– המדיה החברתית היא קודם כל יצירת דו שיח. מי שלא יקשיב לגולשים לא רק ייענש ביום הבחירות אלא באופן מיידי על ה- wall שלו בפייסבוק

ד.       תהיה ברור וחד– טיפ כמעט אבסורדי שמדובר בפוליטיקאים שיכולים להעביר חיים שלמים בלי להוציא מש’ קוהרנטי אחד מהפה. אבל כללי המשחק השתנו- הרשת מחייבת אותך לייצר תוכן פשוט וברור אם אתה רוצה באמת להניע אנשים.

ה.      אל תאיים עלינו– הפחד משתק ואתה אל תשכח רוצה להניע אנשים לכן, המטרה כאן היא להתרכז במה כן ולא במה לא.א.      

ו.     זרוק את הסיסמאות הנדושות ופטר את הטוקבקיסטים בתשלום מדובר בחרב פיפיות שתזיק לך.

ז.        השתדל להישאר אמין ועקבי לפחות עד יום הבחירות . 

ח.       תהיה יותר אלדד יניב– אפשר לתעב/לאהוב אותו אבל אי אפשר להתווכח שסדרת הרשת של אלדד יניב ורני בלייר השיטה היא הסדרה המרתקת ביותר שנוצרה פה בשנים האחרונות.

מרגע לידתה הסדרה עוררה גלים והפכה לשיחת הברזייה הרשמית בחודש האחרון.

 נכון, אין כאן מיליוני צפיות ומאות אלפי חברים בפייסבוק אבל יש כאן אמת שמוטחת לגולש בפנים ומכריחה אותו להגיב/לפעול/להתגייס לטובת אלדד יניב וחבריו למפלגה.

ההבטחה לעשרות פרקים מעוררת ציפייה הולכת וגוברת לפרק הבא ומגייסת עוד אנשים מפרק לפרק.

 אנחנו בפתחה של אחת ממערכות הבחירות המרתקות שהיו באזורנו

מי שחושב שהכול סגור- טועה ובגדול.

 בהצלחה,

אסף חמץ

נאנוק