מסרטי חתולים לתוכן פרימיום

מתוך כתבה שלנו בדה מרקר

httpv://youtu.be/W-ajXnrpkio

קשה היה להתעלם בחודש האחרון מהעיצוב החדש  של יו טיוב.

לאחר תקופת בטא ממושכת עבר האתר את השינוי  הדרמטי ביותר מאז לידתו ב-2005, מדובר באובר- רול  כללי גם בעמוד הבית (youtube.com) ,בעמודי הערוצים ושדרוג משמעותי של כלי ה-analitycs.

אז מה יו טיוב מנסים להגיד בעיצוב החדש ומה זה אומר לגבינו?

העיצוב החדש של יו טיוב

לא רק סרטי חתולים:

o.k ה-thumbnail (התמונה שמייצגת את הסרט) גדולה יותר, הצבעים השתנו וגם הלוגו המסורתי קיבל טיפול קטן. אך עם אפשר למצות את השינוי במהלך אחד הייתי מצביע על הכפתור הקטן הכחול בצדו השמאלי העליון של המסך : “add channels”.

לחיצה על הכפתור שולחת אותך לתפריט אין סופי של ערוצים בכל נושא,שפה ועניין, לחיצה על ערוץ מסוים מציעה לך preview של הסרטים האחרונים שלו וכמובן מזמינה אותך להירשם לערוץ.

מלבד זאת ועל מנת שלא נלך לאיבוד בתוך ים הערוצים , יו טיוב מאפשרת לך לסמן את 9 הערוצים המועדפים עליך ולהצמידם לצד השמאלי של המסך כך שבכל כניסה לאתר תוכל להתעדכן ישירות בערוצים שהכי מדברים אליך  ולא לטבוע בתוך ים הסרטים החדשים שהועלו ע”י כל הערוצים להם אתה רשום אליהם.

 עמוד הערוצים ביו טיוב

העיצוב הוא חלק ממהלך רחב ביותר שמתרחש ביו טיוב בשנה האחרונה וכולל עידוד שותפי התוכן  ויצירת עוד עשרות אתרי תוכן פרימיום של יו טיוב .

יו טיוב החדש שם את התוכן במרכז ומדובר בלא פחות ממהפך  מדימוי של אתר שזוהה בעיקר עם סרטי  גולשים, חתולים ופורנו רך  לאתר של תוכן פרמיום איכותי לכל דבר והרבה. מותג שיזהה את ההזדמנות הענקית שמונחת כאן לפניו, במיוחד בימים אלה של משבר, ויתחיל לייצר תוכן איכותי באופן סדיר יהנה מיתרון משמעותי ע”פ כל אלה שנשארו מאחור ועדיין משקיעים את מירב מרצם ב-seo ועוד תחרות לייקים בפייסבוק.

טלוויזיה חברתית יותר:

עוד פיצ’ר חדש בעמוד הבית הוא האפשרות לצפות בסרטים ששיתפו החברים שלי בפייסבוק ובגוגל + מבלי לעזוב את האתר.

כך מקווים ביו טיוב לפגוע בשתי ציפורים במכה אחת:

מן הצד האחד למנוע נטישה של גולשים לטובת פייסבוק האויבת הגדולה ומן הצד השני קידום הרשת החברתית  של גוגל הלא היא גוגל+.

גוגל+ נשענת על שתי היתרונות הגדולות ביותר של ענקית החיפוש אחד היא הקידום במנועי החיפוש לכל מי שפועל ברשת החברתית והשני הוא שימוש הולך ומתגבר בכלי הקריאטיבי של גוגל- יו טיוב.

בהמשך 2012 אנחנו צפויים לראות המשך של הידוק הקשר בין יו טיוב לגוגל +.

Youtube analitcs:

עוד שיפור משמעותי בגרסה החדשה של יו טיוב הוא כלי ה-youtube analytics. שמאפשר לנו היוצרים לעקוב אחר ביצועי הסרטים שלנו.

ב-analitics החדש שנשען על מע’ google analytics ניתן לעקוב אחר התנהגות הגולשים בכל שנייה במהלך הצפייה בסרטים, לדעת כמה יוניקים צפו בסרט ומהיכן בדיוק הגיעו.

הכלי החדש עולה על השיטה הקודמת (insight) בכמה מונים ומאפשר לך כיוצר או סמנכ”ל שיווק להתקדם ולהשתפר מסרט לסרט בצורה משמעותית וכבר אמרנו כאן לא פעם שמדברים על תוכן ברשת מדובר בכמות ולא רק באיכות.

אימא, הערוץ שלי התכווץ

ערוצי התוכן היו  ללא ספק הדובדבן שבקצפת היוטיובית. האפשרות של מותג/יוצר לייצר ערוץ שמדבר בשפה הגראפית הייחודית שלו בתוך יו טיוב. ערוץ שמהווה הרחבה של המותג ומאפשר לך עוד מקום לתקשר עם הגולש היה אחד הדברים שהזרימו מותגים לתוך עשיית סרטים.

 לא בכדי כל פורטל ברחבי הרשת דוגמת – ynet, walla, mako חיקו את סגנון הערוצים ביו טיוב בכל פעילות מבוססת וידאו שביצעו.

כל זה נדרס ברגל גסה בעיצוב הערוצים החדש- החופש המוחלט בעיצוב הערוץ צומצם למס’ תבניות בלבד, התגובות שהיוו חלק בלתי נפרד מהערוץ הפכו ללא רלוונטיות והכי חשוב כל לחיצה על סרטון בערוץ מוציאה את הגולש לעמודי הצפייה (watch page) בכך יו טיוב מחלישים את כוחם של הערוצים הממותגים ומחזיקים את דף הבית ודפי הצפייה וע”פ כמות התגובות הזועמות בקהילה היו טיובית  הערוצים החדשים הם ללא ספק החיסרון הבולט בגרסה החדשה.

לסיכום יו טיוב החדש מעמיד את התוכן וערוצי התוכן במרכז, מאפשר לך אפשרויות לעקוב ולפקח על הסרטים שלך בצורה טובה הרבה יותר ומחזק את הקשר עם הרשתות החברתיות. כל מי שרוצה לקפוץ על העגלה ולהנות מ-2.500,000 מיליון הישראלים שמבקרים באתר מידי שבוע יצטרך לבנות ערוץ ולהשקיע בו באופן עקבי ולא להסתמך על פעילות ויראלית אחת ל…

אבל יותר מכל בשינוי החדש הופך יו טיוב , 6 שנה אחרי רכישתו,  לחלק בלתי נפרד מאימפריית החיפוש – גוגל.

    . נשמח לשמוע מה דעתכם על יו טיוב החדש

אסף חמץ

נאנוק

 asaf.tv@gmail.com