מתוך כתבה שלנו בפורטל השיווק של דה מרקר

שיווק ביוטיוב

קוראי היקרים, אני מכיר אתכם. אנחנו הרי מגיעים  לאותם כנסים,
מתמנגלים באותם התמנגלויות, בולעים בשקיקה כל מש’ מחץ של  מנכ”ל משרד פרסום כזה או אחר:
‘גוגל מת יחי הפייסבוק’,
‘פייסבוק מת יחי האייפון’ ‘האייפון מת יחי ה….’
אצים כמו עכברים מסוממים אחרי הדבר הגדול הבא- השיטפון הגדול שעומד בפתח וכולם חייבים להיות בתוכו.

האמת העגומה היא שהריצה האינסופית שלנו חסרת תכלת והיגיון
הרי כולנו יודעים שהעתיד  לוט בערפל.

לא מאמינים? נסו להיזכר בכנס שלפני שנה שנתיים מה הבטיחו לנו אז ומה באמת קרה בפועל.

בכתבה הבאה אבקש מכולנו לעצור לרגע ולהתמקד בעבר,
אותו עבר  שאנחנו כל כך אוהבים לבוז  לו-
אוסף של עובדות ברורות, ידועות מראש שרק אם נבין ונפנים אותם
נוכל באמת ובצורה נבונה לתכנן את העתיד.

נשימה עמוקה, אנחנו מתחילים

א. פריז, בית קפה, ערב:

ב-1895 בבית קפה בפאריז הוזמנו אנשים ע”י האחים לומייר לקפה
והקרנת סרטם  ‘הרכבת’- סרטון בן 50 שנ’ שמתעד רכבת מתקרבת ומגיע לרציף.

עדויות מספרות שהמפגש של הקהל לראשונה עם התמונה הנעה הייתה כל כך עוצמתית,
מוחשית ומפחידה שהמוזמנים  נמלטו בריצה מחשש שהרכבת המתקרבת תפרוץ את המסך ותדרוס אותם.

כך, מי תוך WOW אדיר שרק סרט יכול לייצר נולדה האומנות החדשה-
אומנות הקולנוע

השמועה על המדיום החדש והשפעתו העצומה על הצופים
עשתה לה כנפיים וחצי מאה אח”כ
כל מנהיג בעולם  אחז קרוב אל ליבו
איזה במאי מחונן שישתמש בכוחו של הקולנוע
ע”מ להניע את העם ע”פ רצונותיו או יותר נכון ע”פ שיגעונותיו של הבוס:

היטלר טיפח את לני ריפנשטאהל שתיארה בפני הגרמנים את הגזע המובחר וחייו בעולם האוטופי
ויצרה את מה שלימים אנחנו קוראים לו עולם הפרסומות.

סטאלין החזיק באייזנשטיין שיצר שפה קולנועית חדשה
שפה שמטרתה להקים את העם הרוסי מבתי הקולנוע לעבר המהפכה הקומוניסטית.

ב. אימפריות נופלות לאט:

תמה המלחמה, קמה הטלוויזיה, העולם הפך קטן יותר, נגיש יותר.

המנהיגים הוחלפו בבעלי ההון ממורדוק ועד נוני מוזס ,
חשוב היה למשפחות העשירות
לשלוט בעם בעזרת המדיה האפקטיבית ביותר או כפי שלאונרד כהן הגדיר זאת:

the rich have got their channels in the bedrooms of the poor”

 

ואז, ב-20:30 ה- 23.04.05 עלה הסרטון הראשון ליוטיוב.
הסרטון ‘Me at the zoo’ אווילי לא פחות מסרט הקולנוע הראשון,
קצר ממנו (20 שנ’ של סרטון) אך גם בעל משמעות לא פחותה ממנו:

יו טיוב, ההמצאה החדשה,
מאפשרת לכל אחד לעשות סרט,
לעלות אותו לרשת ולחשוף אותו בפני העולם כולו  והכול ללא תשלום או מתווכחים.

וכך, בפעם הראשונה בתולדותיו,
110 שנה לאחר לידת הקולנוע,
יוטיוב לוקחת את הכח העצום הזה מידיהם של המנהיגים ובעלי ההון ומוסרת אותו  לעם.

והעם מבחינתו התחיל לעשות סרטים ולהפיצם ברשת,
האמריקאים השתמשו בסרטים ויראליים  ע”מ להמליך עליהם את הנשיא השחור הראשון,
העולם הערבי נעזר ביוטיוב ע”מ להתנער ממנהיגיו אחרי עשרות שנים של עריצות
(סוריה פתחה לראשונה את היו טיוב בפני אזרחיה בזמן המהומות במצריים).

מעניין לדעת האם מייסדי היוטיוב Chad Hurley, Steve Chen
שאגדה יחצנ”ית מספרת שהגו את הרעיון כשנפגשו במקרה במסיבה,
חשבו לעצמם על המשמעות של הכלי שיצרו, על ההשלכות שלו, מעניין אם הם מסוגלים להפנים זאת היום?.

אם הגעת עד לכאן את/ה בטח שואל את עצמך מה ביני לבין ההפגנות בסוריה ומצרים או אפילו המרוץ של אובמה?

אז זהו בדיוק העניין, אנחנו לא מבקשים שאנשים יצאו לכיכר תחריר באמצע החורף,
שיסכנו את חייהם, כולנו אנשי שיווק ומכירות בצורה זו או אחרת,
מה כבר ביקשנו שישתו עוד קצת קולה או דיאט קולה

כמה קשה זה כבר יכול להיות בעזרת היוטיוב?

לפרטים נוספים על הקורס יוטיובמניה

הקורס המקצועי בישראל לשיווק ביוטיוב לחצו כאן 

Http://www.nanook.co.il/google

או פשוט דברו איתנו

ב-0773219090