שיווק ויראלי הוא  תוכן (פוסט, תמונה, סרט) שעובר כמו אש בשדה קוצים ומדליק את הרשת כולה בזמן קצר ובעלויות מגוחכות יחסית לקמפיין רגיל. מדובר ביהלום הנדיר שכולם חושקים בו וקשה כל כך להגיע אליו.

בארץ ,כשמדברים על קמפיין ויראלי בדרך כלל מדובר על פעילות שהארגון לא יכול/לא מעוניין להשקיע בה כסף גדול כמו בהשקעה הנדרשת בקמפיין מסורתי וכשהדגש הוא על ‘הזול’ ברוב המקרים סמנכ”ל השיווק מקבל רגליים קרות וחוזר ליקר והמוכר או שהפעילות נראת כחלטורה ונכשלת בסופו של דבר.

אז איך בכל זאת עושים את זה נכון?

Content is King Distribution is Queen

בפעילות ויראלית הדבר החשוב ביותר (כמו תמיד) הוא התוכן- רק תוכן מצחיק, מפתיע, מעורר, חדשני, נוגע בצורה בלתי רגילה ינוע בצורה ויראלית.

נכון, עולם הרשתות החברתיות מאפשר היום לגולש להפיץ תוכן בצורה קלה ומהירה מאי פעם  אבל תחשבו לרגע על כמות התכנים שאתם נחשפים אליה מידי יום וכמה מתוכם אתם באמת מעבירים הלאה.

לכן, בשלב הפיצוח הקריאטיבי צריך להשקיע את מרב המחשבה על התוכן שיגרום לגולש ללחוץ על כפתור ה-share  הנחשק.

אך לא על התוכן לבדו. לחשוב שפעילות ויראלית תצליח מעצמה זו שגיאה נפוצה, גם התוכן הטוב בעולם יתקשה להתרומם ללא תוכנית הפצה מסודרת שהיא לא פחות קריטית מהתוכן עצמו.

בלוגים, פורטלים, פורומים, מובילי דעת קהל, חשיפה בכל הרשתות חברתיות המרכזיות- כולם צריכים להיות חלק מתמהיל המדיה של הפעילות.

בפעילות ויראלית הסתמכות רק על החברים שלי בפייסבוק או על פרסום מסורתי בבנארים נידון לכישלון גם כאן דרושה חשיבה מחוץ לקופסה.

ההיסטוגרמה הבאה ממחישה בצורה הטובה ביותר את הדרך לויראלי מנצח, נשמח אם תשתפו אותנו בניסיון שלכם בעולם הויראלי

אה…ותעשו Share

אסף

asaf.tv@gmail.com