איך מייצרים תוכן ויראלי שאנשים ישמחו לשתף?

תוכן ויראלי כלומר תוכן שמתפשט באופן אורגני ברשת הוא חלומו הרטוב של כל מנהל שיווק/בעל עסק
אבל מה הסוד ליצירת תוכן ויראלי אם יש כזה בכלל?

בפוסט זה נבין את העקרונות והשאלות החשובות שיש לשאול כשבאים לבנות אסטרטגיה שיווקית המבוססת על תוכן ויראלית

הרעיון הויראלי גויס לעולם השיווק מעולם הרפואה
כולנו מכירים את הפחד לשלוח את הילדים לגן שלא ידבקו באיזו מחלה ויראלית-
כלומר מחלה שמתפשטת במהירות מאדם לאדם
בכדי שהמחלה הויראלית תעבור היא צריכה איזה שהוא סוג של אמצעי: מגע, התעטשות, סקס וכדומה….

כשאנחנו מדברים על תוכן ויראלי האמצעי המועדף ביותר הוא סרט וידאו
חשבו לדוגמא מה ויראלי יותר:

סרטון מתוך התכנית ‘ארץ נהדרת’ או תמונה וטקסט מצחיק מאותה תכנית

עכשיו סרטים כו…לם עושים
מעטים מהם באמת ויראלים

אז איך עושים את זה נכון?
חשוב לשאול שתי שאלות מרכזיות:

  1. למי זה מיועד?
    בניגוד לעולם השיווק הישן שם הלקוח תמיד רצה ‘יותר’
    יותר חשיפה, מודעה גדולה יותר, יותר זמן אוויר וכדומה….
    הרעיון שתוכן נהיה ויראלי דווקא שהוא מופנה לקבוצה קטנה ומגובשת של אנשים לדוגמא:
    קבוצת השוות של זכרון יעקוב או רחפנים מעופפים נתניה
    סרט ויראלי לא מנסה לרצות את כולם הוא פונה לקבוצה הקטנה וההומגנית ביותר
    דמיינו איזה כוח יהיה לסרט שלכם אם רק 1000 איש ישתפו אותו
    לכן, אל תחשבו איך אני מרצה את כולם ומגיע למקסימום אנשים
    חשבו, איך אני נוגע במס’ קטן של אנשים עד כדי כך שהם ישתפו את הסרטון שלי
  2. למה שאנשים ישתפו את הסרט שלך?
    אנשים מתייחסים לפיד שלהם כמראה למה שהם היו רוצים להיות או לאיך שהם רוצים להיתפס בעיני חבריהם
    אל תתבלבלו, הפיד רחוק מהעולם האמיתי כמרחק מזרח למערב (כמה פעמים ראיתם הורים מעלים תמונות של הילדים שלהם כועסים/בוכים)
    הפיד בא לייצר עולם אוטופי כפי שאני הייתי רוצה שיראו אותי
    לכן, התכנים שהם ישתפו צריכים לשקף משהו בהם כפי שהם רוצים להראות
    לדוגמא אם אני ישתף את הסרט האחרון של רועי כפרי זה בכדי להראות לעולם איזה יצירתי, מצחיק ומגניב אני
    אם אני ישתף את הפוסט האחרון מהצל זה בכדי להציג את עולם הערכים והאמונות שלי ולצעוק ‘אני שייך לקבוצה הזאת!’
    בשבועות האחרונים רץ אצלי בפיד סרטון של מתופף בלי ידיים אפשר כבר לנחש מדוע שיתפו אותו ולמי הוא מיועד

ומצד שני, הפיד שלי מלא בתמונות של שקיעות מהממות וילדים מחייכים ועדיין
אף אחד לא שיתף אותם אלא אם כן אלו השקיעות שהוא צילם או הילדים שלו עצמו

סרטון ויראלי משקף משהו שאותה קבוצה של אנשים רוצה לייחד את עצמה

בסרטון הבא אני מלמד אתכם טריק קטן לאיך למצוא תכנים ויראליים לסרטונים שלכם :


עשו את התרגיל שתפו אותי איך הוא עבד עבורכם

ואם אתם מכירים משהו/י שהפוסט הזה יכול לעזור לכם את העסק
פשוט, שתפו אותו

אין דבר יותר ויראלי מפוסט על איך כותבים תוכן ויראלי

בהצלחה,
אסף