שיווק באמצעות סרטונים

The Kiss principle- החוק היחיד באינטרנט

    “Simplicity is the ultimate sophisticationin” (Leonardo de Vinci)

פעם….. חברות ומותגים היו מייצרות סרטי תדמית והסברה שהתמקדו ב- Wow- תראו איזה גדולים וטכנולוגיים אנחנו :

צילומי אוויר מרהיבים נחתכים למכונות ענק עליהן שטים אין ספור בקבוקי טמפו ריקים,
הבקבוקים  מתמלאים ביד קסם נעלמה ללא מגע אדם והכול נחתך לנאום 20 דקות של מנכ”ל החברה.

ההתמקדות ב- wow  הגיע לשיאה היי שם בשנות השמונים עד כדי כך שאנחנו הצופים נותרנו מבועתים מפחד שמא הרובוטים עומדים להחליף אותנו
ואז נולד האינטרנט.

ריבוי התכנים והשינוי המתמיד הציב את בעלי האתרים בפני אתגר עצום- איך ניתן לדחוס כל כך הרבה בכל כך מעט.

הברק היכה בנו ביום בעיר כשגוגל השיקה מנוע חיפוש המורכב כולו מדף לבן ריק ותיבת חיפוש במרכזו.

גוגל  דרסו את מנועי החיפוש הוותיקים Yahoo, Alta vista שהיו עמוסים במידע ופרסומות ובן לילה
עיקרון הפשטות (Kiss principle) הפך מעוד כלל לחוק העליון של הרשת.

חוק הפשטות טוען דבר אחד “שלמות לא מושגת כשאי אפשר להוסיף דבר אלא כשאי אפשר שאי אפשר להשמיט דבר”

במילים פשוטות: Keep it simple stupid.

זמן קצר אחר כך חוק הפשטות  כבש את עולם שיווק באמצעות סרטונים.

1.Common craft- ההתחלה 2009

בעוד שסרטי Kiss היו קיימים מאז ומעולם בתולדות האנימציה את כיבוש הרשת ניתן לייחס לזוג צעיר מסיאטל בעלי חב’ האנימציה Common craft.

Common craft  החלו את דרכם בתחרות של גוגל (איך לא) כשהציגו לעולם סרטי אנימציה פשוטים המורכבים מגזרי נייר מונפשים בשיטת סטופ מושן.

הפורמט הפשוט להפליא  זכה למס’ צפיות ומעורבות גולשים רבה הרבה יותר מכל סרטי האנימציה המושקעים והמורכבים והפך לתופעה ויראלית שכבשה את הרשת.

בני הזוג החלו בהפקת עשרות סרטי  Kiss שהסבירו כמעט כל דבר ברשת ולמעשה ייסדו ז’אנר חדש. תוך זמן קצר קמו ברחבי הגלובס חברות אנימציה ואנשים פרטיים  דוגמת    Grey, Grumomedia, Epipheo  ששמו לעצמם כמטרה להסביר דברים סבוכים בעזרת סרטוני Kiss.

עד כדי כך היום כבר לא תמצאו סטארט אפ או אתר אינטרנט שלא מתהדר בסרט אנימציה Kiss שמסביר את המוצר.

אנימציית Kiss לסרטון הסבר של Dropbox (הפקה: common craft)

אבל לא רק בתחום ההסברה עסקינן.

2.Asdf-

Thomas Ridgewell)  Tom Ska) הוא אמן אנימציה בריטי גאון המייצר סרטי Kiss הומוריסטים.
כל  סרט מורכב מאנימציה בסיסית והמון קטעים מצחיקים ומהירים מאוד.

כל סרט נהנה מעשרות מיליוני צפיות וטומס מחזיק את אחד הערוצים הנצפים ביו טיוב עם 550,000 רשומים וקהילת מעריצים הולכת וגדלה.

על שאלת מיליון הדולר מה סוד ההצלחה של סרטי Kiss לעומת סרטי אנימציה מורכבים ומושקעים הרבה יותר מנסים לענות חבורה של ילדים מתוך סדרת האינטרנט Kids react to… :

לצפייה בסרטוני ה-Kiss שלנו לחצו כאן

רוצים לדעת עוד על שיווק באמצעות סרטונים

דברו אתנו:

0773219090