הטלוויזיה החברתית
מתוך כתבה שלנו בדה מרקר

לא, לא מדובר בעוד כתבה על דפני ליף והמחאה החברתית של הקיץ האחרון.  מדובר בדבר הגדול ביותר שקורה בעולם הטלוויזיה בשנים האחרונות. קבלו את הטלוויזיה החברתית social tv העתיד של הקופסא הגדולה אצלנו בסלון.

 

ב-1995 עם לידתה של יו טיוב היו שהתחילו לחשב את זמנה של הטלוויזיה לאחור,  אתרים כמו you tube, Holu והטלוויזיה ע”פ דרישה (vod) כבשו את הרגלי הצפיה.  מדורת השבט מתה חשבנו, מעכשיו כל אחד יכול לצפות במה שהוא רוצה, מתי ואיך שהוא רוצה. מלחמת ה-offline ב-online עלתה מדרגה ורק בשנתיים האחרונות כשעשן התותחים התחיל להתפזר כולם גילו שבמקום יריבות יש כאן הזדמנות גדולה.

ה-social tv בוחנת את התנהגותם של גולשי המסך השני (second screen) קרי I pad, ,לפ טופ ומכשירי סלולאר בזמן הצפייה בטלוויזיה. 80% מהצופים האמריקאיים נוהגים לגלוש ב-second screen בזמן הצפייה בטלוויזיה, 30% עושים את זה באופן קבוע. מדד  ה-tps (ציוצים לשנייה) מרקיע שחקים ברגע שתוכנית גדולה או ארוע חי משודרים.

מסתבר שהטלוויזיה לא השתנתה זה  אנחנו השתנינו. הפכנו מבטטות כורסא פאסיביות לחיות רשת שמעלות אין ספור ציוצים ופוסטים לפייסבוק במהלך התוכנית כי חשוב לנו לקחת חלק.

אם לפני שנה בתום התוכנית ‘עובדה’ אילנה דיין הייתה מפנה אותנו לפורום התוכנית להמשיך ולדון בכתבות ששודרו היום אנחנו יודעים שהשיחה האמיתית מתבצעת בזמן שידור התוכנית- עם נקדיש דקת מחשבה על היתרונות האדירים של החיבור בין הטלוויזיה לרשת החברתית נבין למה כולם שוברים את הראש כיצד ניתן להצטרף לשיחה הזאת ויותר חשוב, איך עושים מי זה כסף.

ה- social tv הוא תחום צעיר יחסית, רק לפני כשנה twitter נושאת הדגל עלתה מדרגה בנושא וכבר היום אנחנו מזהים עשרות מוצרים, , אפליקציות ,מחקרים ותוכניות שמנסים לקפוץ על העגלה

לדוגמא:

*   Get Glue היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בתחום ה-social tv. Get Glue מאפשרת לך לעשות check in (דוגמת ה- foursquare) לכל מה שאתה צופה/שומע/קורא

* ה– tvguide.com לקחו את ה-get glue  צעד אחד קדימה ובנו אפליקציה שמאפשרת לך לראות את התוכנית online ברשת בזמן שאתה מצ’וטט עם כל מי שצופה בתוכנית ברגע זה. האפליקציה זכתה ל-5,000,000 הורדות בארה”ב

  • בפורמט הריאליטי The Voice שופטי התחרות מצייצים במהלך התוכנית. הציוצים עולים בטוויטר ובתחתית מסך הטלוויזיה (הפעילות בחסות חב’ פפסיקו העלתה את רייטינג התוכנית).
  • בטקסי פרסי ה-MTV האחרון מינו כתבת twitter שדיווחה חי מי האומנים החביבים על המצייצים ברגע זה והכול רוכז בטבלה ענקית שהוצגה במהלך התוכנית. מעל ל-2,000,000 ציוצים הועלו במהלך הטקס שזכה לרייטינג הגבוהה ביותר מאז הטקס ב-2002.

 httpv://www.youtube.com/watch?v=t2dVj8J93f0

לאן זה מוביל את עולם הפרסום והטלוויזיה? קשה לדעת, רק נודה שה-social tv הפיחה חיים בעולם הטלוויזיה ומאפשרת לה להיות מה שהיא תמיד חלמה להיות ולא הצליחה- אינטראקטיבית.

ספרו לי מה חשבתם על הכתבה?

אסף

asaf.tv@gmail.com