אמיץ מול קהל ביישן מול מצלמה – טיפים להופעה מול מצלמה

בשנים האחרונות סייענו ללמעלה מאלף בעלי עסקים
לצאת לאור, לשים את עצמם במרכז ולבנות אוטוריטה.

קהל הלקוחות שלנו נע מאלה ששמים תמונת פרופיל של הכלב שלהם בפייסבוק
למנהלים שרגילים להופיע ולהעניק פרזנטציות מול מאות עובדים
ועדיין כשמדובר בלהופיע מול מצלמה משהו תוקע אותם והם משתתקים כמו דג
הם מבינים שבעולם דיגיטלי
שעובר יותר ויותר לדו שיח של מסכים התקיעות הזאת תוקעת אותם מאחור.

אם גם אתם שייכים לסוג השני

בפוסט זה נעניק מס’ טיפים שיעזרו לכם לעשות את הצעד הראשון בהופעה מול מצלמה:

1. אתם בסדר

רבים מהמנהלים שנתקעים מול מצלמה חשים שמשהו אצלם דפוק
אז חדשות טובות. זה לא אתם זה העולם
אם אתם בני 30 ומעלה, אתם שייכים לדור שלם שלא נולד עם אייפון ביד
המצלמה היא גוף סטטי זר והמבוכה מול מצלמה היא טבעית
ושכיחה הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים
נכון, כשאתם עוברים על הפיד ורואים את כל אותם מנהלים ועסקים שמופיעים מול מצלמה
בקצב שאתם מחליפים גרביים אתם לא רואים את אותם מנהלים שעדיין נמצאים בחושך
היום אנחנו כאן עבורם.

2. גלגל הצלה

התכנית ‘מי רוצה להיות מיליונר’ מרכזת את האנשים החכמים ביותר שההפקה יכלה להשיג
וגם לאותם חכמים מציעים 3 גלגלי הצלה אחד מהם הוא חבר/ה טלפונים.
אחד הדברים הקשים לאלו שרגילים בעמידה מול קהל ומתקשים בעמידה מול מצלמה
היא חוסר היכולת לדעת כיצד הצופה מגיב בזמן אמת לדברים שלך.
עמידה מול קהל מאפשרת לך להסתכל בפניהם של הצופים ולהבין בדיוק היכן אתה עומד
הם אוהבים/לא אוהבים, מבינים לא/מבינים ואיך מתקדמים הלאה

העזרו בחבר/עובד 

את העובד תציבו בדיוק מאחורי המצלמה כך שהמבט שלכם תמיד ישאר לכיוון הצופה
עצם הנוכחות של אדם נוסף, תשבור את הקרח ותעמיד אותך במצב הרבה יותר נח

3. רשמו תסריט

הפרזנטציה היא אמצעי עזר נהדר בהרצאות
היא מדייקת אותך, משאירה אותך במסלול ועוזרת לך להיות קוהרנטי ולהתקדם
מנהלים רבים חושבים שדיבור למצלמה דומה לשיחה עם חבר/ה
אז חבל על ההשקעה של כתיבת תסריט.
זה לא מדויק, המצלמה לא מגיבה לדברים שאת/ה אומר
לכן, ההשקעה בכתיבת תסריט והבנה של מפת הדרכים של הסרטון שלך
היא אחת ההשקעות החכמות שתוכל לעשות.
חברי המועדון לצמיחה בוידאו נהנים מהקורס הדיגיטלי שלנו לכתיבת תסריט שיווקי שמוכר

4. לא לקרוא את הטקסט לחיות אותו

הפתגם הידוע אומר ‘התסריט הוא אויבו הגדול של השחקן’
לעיתים קרובות החשש לא לזכור את הטקסט, לגמגם, להתבלבל
מוביל אנשים לקרוא מטלפרומטר, בריסטול או לפטופ
אנחנו לא רק רוצים לעשות סרטונים אנחנו רוצים לעשות סרטונים שישפיעו על הקהל
לכן אנחנו לא רוצים שתקרא את הטקסט (זה משעמם) אנחנו רוצים שתחיו אותו
אז גם שימוש בטלפרומטר זאת מומחיות שמעטים יודעים ליישם.

כמו שלא נכון להצמד לפרזנטציה
כך לא נכון להצמד לתסריט אלא להשתמש בו כמפת דרכים למסר שלך
אם כל הכבוד (ויש כבוד) אנחנו לא שייקספיר. לא כל מילה חשובה
מה שחשוב הוא הרעיון והמסר שאנחנו רוצים להביע.
איך נדאג שלא נתבלבל?
לא נדאג! ברגע שתערכו את הדברים תורידי מהגב את החשש לטעות ותפתחו את ההזדמנות
לתקן בעריכה. לחצו כאן להורדת מדריך עריכת סרטוני בקמטסיה.

5. שמרו את זה קצר

בשיעור הראשון בלימודי הנהיגה אמרו לנו
הטיפ החשוב ביותר שאנחנו יכולים לספק לכם הוא סעו כמה שיותר מהר
ככל שתסעו יותר מהר, כך תהיו פחות זמן על הכביש והסיכוי לתאונה קטן’

נסו לקצר את המסר שלכם לדקה וחצי (כ-180 מילה)
אני טוען שאם אתם לא מצליחים להעביר את המסר בדקה וחצי
משהו במסר לא טוב, חזרו לתסריט ונסחו את זה שוב

6. תעשו, תעשו, תעשו

אין תרופה טובה יותר לחשש מצלמה מאשר אימון מתמיד
האימון מכניס אותך לקצב, משפר אותך מסרטון לסרטון
והכי חשוב הופך את העשייה להרגל!

80% מהפעולות שאנחנו מבצעים במהלך היום הם הרגלים
הרגל הוא משהו שאנחנו עושים מבלי לחשוב יותר מידי (No brainer)
הדרך הבטוחה לצמיחה ולדיבור בכריזמה מול מצלמה
היא לעשות טוב ואז טוב יותר.

אהבתם? מוזמנים לשתף

לשיחת ייעוץ קצרה ללא עלות מלאו את הפרטים:

    השם שלך

    מייל

    טלפון