אני שולמן גאה- עצמאי ורע לו

אני חבר באחת מקבוצות הפייסבוק המתפתחות בקצב המהיר ביותר במרחב הפייסבוקי הישראלי
מדובר בקבוצת אני שולמן’  קבוצה של בעלי עסקים קטנים ועצמאיים שתוך כמה ימים הגיע ל-65,000 חברים והזרוע נטויה.

מסתבר, שהבטן שלנו העסקים הקטנים והעצמאיים מלאה מיחס המדינה:
ממס הכנסה, ביטוח לאומי, תנאי התשלום שהורגים אותנו
חוסר היכולת לקחת חופשת לידה, ימי מחלה ודמי אבטלה.
אנחנו קורסים תחת הנטל ועשרות אלפי עסקים נסגרים מידי שנה.

שינוי המדיניות הוא קריטי להצלחה שלנו אבל בפוסט זה אני רוצה לדבר על שינוי אחר
שינוי וטוויסט בהבנה.
תובנה שאם אני הייתי מפנים כשפתחתי את העסק לפני 13 שנים
הייתי חוסך מיליוני שקלים ואני לא מגזים.

העניין הוא כזה:

רבים מאיתנו טועים לחשוב שאם אני כישרוני במשהו, למדתי אותו באוניברסיטה ואני מבצע את עבודתי באופן מעולה
זאת ערובה שאני יצליח כבעל עסק

לדוגמא:

אם אני כשרונית בהכנת תכשיטים אני ימלא את הסדנאות שלי בקלות

זאת טעות מרה! 

בכדי להצליח לקיים עסק מצליח צריך קודם כל להיות כשרוני בניהול עסק! 

שזה אומר (בגדול מאוד) שליטה מוחלטת בשני אלמנטים:

  • ניהול העסק:
    הכרות אינטימית עם כל שקל שנכנס וכל שקל שיוצא מהעסק
    מה הולך למיסים, מה לשיווק, מה לחיסכון ומה חוזר הביתה.
    לא למדנו את זה בבית ספר, לא באקדמיה ועדיין ניהול עסק ללא הבנת המספרים
    משולה לנהיגה עם עיניים מכוסות – ההתנגשות בקיר בלתי נמנעת.
  • שיווק העסק:
    בנייה של מערך שיזרים לקוחות הולך וגדל שישלמו (לא בלייקים ולא בשיתופים)
    אלא אנשים אמיתיים שיוציאו את הויזה וישלמו עבור המוצר והשירות שלכם.מדובר בהיכרות מוחלטת מי הלקוחות שלכם, איך הם הגיעו, למה הם הגיעו?
    כמה כסף הם משאירים בקופה?
    ומאיפה אתם מגייסים עוד ועוד מהמתוק מתוק הזה.?אם אתם מעוניינים לגייס אותו דרך האינטרנט
    האינטרנט היא ספינת ענק שמונעת ע”י דלק מסוג אחד – תוכן
    פייסבוק, גוגל, אינסטגרם כל פלטפורמה שלא תבחרו מוזנת בתכנים שאנחנו יוצקים לתוכה בחינם,
    במקרה שלנו מטרת התכנים היא אחת:
    לבנות אמון ולהוביל את הקהל המתאים להצטרף אלינו (כלומ להוציא את הויזה ולשלם)

    שלושת סוגי התוכן הם:
    טקסט, תמונה או וידאו

    וידאו היא הדרך האפקטיבית ביותר כי היא כוללת את כל האלמנטים בתוכה: את הטקסט והתמונה
    היא מעבירה אותך כפי שאתה באופן בלתי אמצעי ישירות לקהל שלך ממש כמו שיחה של אחד על אחד מבלי להיות נוכח
    וידאו היא גם הפלטפורמה המקודמת והמועדפת היום ע”פ הגולשים
    לכן היא גם הזולה והמשתלמת ביותר!

    אם מאיזו שהיא סיבה אתם מסרבים בתוקף לחשוף את עצמכם בוידאו זה לא סוף העולם
    השקיעו בלמידה של כתיבת טקסטים שיווקיים או צילום תמונות שיוקיות
    קל לכתוב ולצלם קשה לכתוב משהו שיגרום לאנשים לפתוח את הארנק
    זה דורש ידע ואימון תמידי.

    אם החלטתם כן להעמיד את עצמכם במרכז וליצור סרטונים – מעולה
    חשוב לדעת, זה אף פעם לא מסתכם ב ללחוץ על הכפתור האדום ולאכול ת’ראש (מי שמכר לכם את הלוקש הזה שיקר)
    זו הבנה של כל השלבים של כל השלבים שהופכים סרטון שיווקי למשהו שעובד ד
    וכאן יותר מאשמח לעזור לכם
    זה המקצוע שלי ועשיתי זאת בהצלחה ללמעלה מ-1000 בעלי עסקים בכל הגדלים.

ואם הגעתם עד לכאן ואתם אומרים:
‘באמשלך חמץ עזוב אותי’ אין לי כח לו לניהול ולא להשקעה בשיווק
תעשו לעצמכם טובה ענקית
קחו את הכשרון הזה ותעבדו כשכירים אצל מישהו שיודע לנהל ולשווק את העסק.
אחרת, אתם בבעיה ותקשיבו לשולמן

המדינה לא תבוא ותעזור

בהצלחה,
אסף