shufersal

עשרות בקשות החברות החדשות שאני מקבל למייל מידי יום מערוצים ישראלים חדשים  ביו טיוב מבהירות לי דבר אחד, היו טיוב הזה מתחיל לתפוס: מהמותגים הגדולים דרך , מוזיקאים, פוליטיקאים, מאפרים,,ספרים  בני נוער וסתם אנשים מהיישוב כולם מתחילים להבין את נפלאות הצינור (סליחה על האסוציאציה הפורנוגראפית משהו) מהרגע שהתחילו לטעום מהמתוק מתוק הזה של הטלוויזיה הגדולה . זה נפלא, זה מרגש ויפה שעה אחת קודם.

אחד מאותם מותגים גדולים שהתוודעתי אליהם ביו טיוב לאחרונה הוא לא אחר מהסופר שלנו ה-שופרסל (קליק לערוץ ביו טיוב). נכון, לרוב אני מנסה לספק בבלוג שלנו דוגמאות מובילות לפעילות נכונה בטיובה אבל בערוץ של שופרסל הצליחו לייצר את כל הטעויות האפשרויות בהתתמדה ראויה לציון עובדה שהפכה אותו לכל כך מחפיר, כל כך מזיק למותג כאילו התעקשו לפנק את המתחרים במגה בול.

מה גם, שאין דרך טובה יותר ללמוד מאשר מטעויות ובטח טעויות של אחרים:

א. פרסומות זה לא ממש תוכן:

כל סטודנט שנה א’ ב-‘בצפר’ ידע לדקלם לך שפרסומות הם לא התוכן המועדף על הגולשים ברשת. בטח לא פרסומות לכרעיים ב-14.90 .

לא שאסור לשים את הפרסומות הטלוויזיוניות בערוץ  שלך במיוחד אחרי שהשקעת בה כל כך הרבה תקציב. אבל לא על כרעיים ב-14.90 לבדם, הערוץ של שופר סל מכיל אך ורק פרסומות.

מרשת מזון גדולה כל כך שהחליטה לייצר זירה שיווקית נוספת ביו טיוב הייתי מצפה ליצר תוכן מקורי שמותאם לערכי המותג מחד ולאופייה של הפלטפורמה מאידך.

מומלץ להציץ בערוצים של רשתות דומות מחו”ל  כגון wall mart (קליק לערוץ) ו-asda (קליק לערוץ) גם הם דרך אגב מבליטות את המחירים האטרקטיביים אבל בדרך שמתאימה למדיום ולא אך ורק ע”י פרסומות אלא ע”י יצירת תוכן ייחודי לערוץ והרבה, תוכן שמייצר שיחה עם לקוחות הרשת.

יו טיוב הוא שיחה (דו כיוונית) הפרסומת היא צעקה (חד כיוונית) והבעיה בצעקות ברשת שאפשר לצעוק עליך חזרה

ב. כשהשיחה יוצאת משליטה

shufersal2

(מתוך הערוץ של שופר סל)

החלטתם לפתוח ערוץ באתר השלישי/הרביעי בגודלו בארץ ההמלצה שלי היא לקפוץ לשם לביקור מידי פעם ע”מ לבדוק מה בדיוק הולך שם- אולי אנשים באמת רואים  את זה (בכל זאת) יו טיוב הוא הטלוויזיה הגדולה בעולם.

חוסר התייחסות מצד שופר סל לערוץ הוביל להשתלחות חסרת רסן של לקוחות לא מרוצים (בלשון המעטה) בעמוד הערוץ (המקביל היו טיובי ל-WALL של פייסבוק) – אותו עמוד שזוכה להפניה הן בסרטים הממומנים של שופרסל והן באתר הרשמי של הרשת.

או במילים אחרות שהגולש היחידי שיוצא לזכותך עונה לשם GOLDGUNXD אתם בבעיה.

ג. לא נולדנו מספיק עשירים ע”מ לקנות בזול

אז נכון, ספק עם שופר סל השקיעו שקל בערוץ שלהם, ונכון שפתיחת ערוץ ביו טיוב אינה עולה כסף אך היא מחייבת תשומת לב ומחשבה.

פתיחת ערוץ בכל רשת חברתית משמע אני כאן ע”מ להשמיע אבל גם ע”מ להקשיב לצרכנים שלי– זו אמירה חזקה-  זו אמירה עם לא מעט אחריות

שופר סל לא לבד אני נתקל לא אחת במותגי ענק דוגמת סלקום, נטוויז’ן ששמעו על הבאזז היו טיוב, קפצו למים, פתחו ערוץ והחליטו (משום מה) לא לנהל אותו ובכך הפכו אותו לזירת התגוששות חד כיוונית בהם גולשים זועמים שופכים את חמתם בערוץ המותג בלי מענה (קליק לערוץ של סלקום, קליק לנטוויז’ן)

האמת, חבל לי לראות את זה – בכל זאת מדובר בסופר שלי