יוטיוב נתונים שכל עסק צריך לדעת

נתונים על יוטיוב מתוך הקורס Youtbuemania (לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן)

בוא נשים את הדברים על השולחן:
התקשורת המסורתית הולכת ונשחקת: הפרינט חווה את אחד המשברים הגדולים מאז המצאת הדפוס
ובעולם ובמדיה האלקטרונית, אם רק אתמול דיברנו על ערוץ 2 כעל “מדורת השבט”,
היום אנחנו מבינים שמדובר באינספור מדורות קטנות, שמתחברות במקום אחד – בגוגל.

היום גוגל הוא שמעצב את הדרך בה אנו רואים את העולם
והוא למעשה זה שמאפשר שליטה במדיה על ידי יצירת תוכן איכותי בעשרות הכלים החינמיים שמספקת הרשת,
דוגמת בלוגים ורשתות חברתיות.
שימוש מושכל בכלים אלה מאפשר לבנות קהילה הולכת וגדלה של גולשים הצמאים לתוכן, ואחד הכלים האפקטיביים ביותר ליצירת תוכן רלונטי ואטרקטיבי הוא הוידאו.
זאת משום שאיננו מורגלים בקריאת טקסטים ארוכים על צג המחשב
והן משום שזרימת התוכן היא כרגע לעבר המכשירים הסלולריים, שם הטקסט אינו רלוונטי כלל.
אם תחברו כל זאת יחד תבינו שסרט הוא המדיה השיווקית האפקטיבית ביותר (מלבד אולי פגישת פנים מול פנים).
ואם כבר סרט – למה לא ללכת עד הסוף ולפתוח ערוץ וידאו לעסק שלכם ביוטיוב?

יוטיוב נתונים שכל בעל עסק צריך לדעת:

אז מה זה בכלל ערוץ וידיאו?

הערוץ הוא בית.
בית לכל הסרטים והקהילה (חברים ומנויים) שלכם בכל אחד מאתרי שיתוף קבצי הווידיאו דוגמת מטא-קפה, פליקס ויוטיוב.

יוטיוב, האתר השלישי בגודלו בישראל (ע”פ נתוני  Tim האחרון),
מאפשר למתג את הערוץ ובכך למעשה להפוך אותו לזרוע שיווקית נוספת לעסק.
זרוע באחת הקהילות הגדולות בעולם (אם יוטיוב היה מדינה, הוא היה המדינה השלישית בגודלה בעולם אחרי סין והודו).

הנהירה של גופים עסקיים לעבר יוטיוב ברורה: הקהל נמצא שם בהמוניו.

ועוד מס’ נתונים על יוטיוב:

• יוטיוב הוא קהילה עצומה שרעבה לתוכן וידאו איכותי.

• ביוטיוב אפשרויות שיתוף התכנים פשוטות מאוד הן בתוך הצינור והן בשאר השלוחות ברשת – פייסבוק, אתר הבית של העסק וכו’.

• יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני ברשת (אחרי גוגל) והסרטים שתייצרו יקדמו אתכם במנועי החיפוש גם מחוצה לו, דוגמת גוגל.

• יוטיוב הוא חלק מגוגל, וכך נותן את הגב של האתר החזק בעולם.

המותגים הגדולים בעולם כבר רכשו ערוץ פרטנר ביוטיוב, המאפשר בין השאר לייצר לינקים לכל מקום אחר ברשת,
להעלות באנרים ובכך למעשה להפוך אותו לאתר נוסף של המותג.

בעזרת הכלים החינמיים שיוטיוב מציע ניתן לייצר קהילה סביב העסק תוך
שיתוף עם שאר הרשתות החברתיות שאתם מנהלים. ועכשיו, עם אפשרות ה-video promotion ושכבת ה-call to action תהליך ההפצה ממוקד ופשוט מעין כמוהו.

הנה מספר סיפורי הצלחה שיווקיים ביוטיוב שאולי יגרו את תיאבונכם ואת דמיונכם:

1. הסיפור של Rice Bunny הלוא היא מישל פאן (Michelle Phan)
הוא עוד אחד מסיפורי סינדרלה שצמחו ביוטיוב.
מישל (קליק לערוץ) החלה לייצר סרטוני הדרכה פשוטים בנושא איפור כבר ב-2006.
נכון להיום הערוץ שלה מכיל כ-100 סרטונים שנצפו יותר מ-209,000,000 פעמים ולקהילה שלה שייכים יותר מ-866,000 חברים.

בסרטון “Lade Gaga poker face tutorial” שכאן למטה
בו היא מסבירה איך להתאפר במראה “ליידי גאגא”
זכה ל-20,000,000 צפיות והשיג לה חוזה שמן עם ענקית הטיפוח לנקום.
היום מישל משמשת דוברת הווידיאו של החברה.

הרעיון בערוץ הוא לייצר הרבה סרטים זולים יחסית להפקה
(מישל צילמה את כל הסרטים שלה בעזרת macbook) ולהעלות אותם בקצב של סרט לשבוע בממוצע.

2. רשת הום-דיפו הפיקה סרטי הדרכה בסיסיים בסיסמה ‘Save more do more’
והשיגה יותר מ-4,000,000 צפיות.

3. ואצלנו, בפורטל הגאדג’טים הישראלי TGspot צפו
קרוב ל-400,000 גולשים בסרטי סקירת המוצרים שהפיקו חברי הפורטל עם מצלמה חובבנית.

4. הערוץ הסאטירי לאטמה מבית הג’רוזלם פוסט
הוא אולי הדוגמה המובהקת ביותר לנכונותה ולגודלה של הקהילה היו-טיובית בישראל.
הערוץ הישראלי שנולד כאלטרנטיבה לאומנית כנגד ‘התקשורת השמאלנית’ כהגדרתו
זכה לתהילה בפרשת המשט הטורקי כשהציג מערכונים סאטיריים
שנצפו על ידי מיליונים וזכו לחשיפה בכלי תקשורת בארץ ובעולם.
תוך זמן קצר הפכה לאטמה לחוד החנית במלחמת ההסברה
שמתקיימת ביוטיוב בין ישראל לשאר העולם. נכון להיום יש ל’לאטמה’ יותר מ-5,000 מנויים ו-3,000,000 צפיות בכל הסרטים.

יוטיוב מציע את ‘השילוש הקדוש’:
רשת הטלוויזיה הגדולה בעולם,
מנוע החיפוש השני בגודלו
ורשת חברתית – מה שהופך אותו למקום הטוב ביותר להגיע לקהל המטרה שלכם
ולתקשר איתו בדרך האפקטיבית ביותר – דרך הווידיאו.

בקורס YoutubeMania אנחנו מלמדים אותך שלב אחר שלב
את השפה היוטיוב וכיצד לכבוש את העמוד הראשון בגוגל עם סרטון

לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן

ן

.