מצד אחד, אפשר להגדיר את  RocketBoom כמטאור- התגשמות החלום האמריקאי של שניים: בחור ניו-יורקי צעיר ואנגליה חיננית שהחליטו (בעקבות צפיה ב-lonelygirl15) לפתוח וידאו- בלוג  יומי ותוך 4 שנים חתמו על חוזה הפצה שמן  עם לא אחרת מאשר ענקית המדיה Sony.

מי צד שני מדובר בהרצת וידאו בלוג (vblog)  יומי שמספק כל 24 שעות תוכנית איכותית בת 5 דק’ מעשה ידיהם של שניים: אנדרו בירון בתפקיד הבמאי/מפיק/כותב/עורך והמגישה החיננית מולי וידמן (כוכבת יו-טיובית משל עצמה) זו עבודה קשה, אינטנסיבית וסיזיפית לפחות עד שסוני נכנסו לתמונה.

בלוג הוידאו  RocketBoom יצא לדרך  ב-2004. מדובר בתוכנית חדשות בת 5 דקות שמסקרת/חוקרת את הרשת ובכלל כל מה שמעניין את אנדרו ומולי  (יש להם חיבה חולנית לעובדות ומספרים). מרגע עלייתה לאוויר  התפשטה התוכנית בצורה ויראלית בקרב ה-web junkies והכפילה פי 100 את מס’ הצופים בה תוך פחות משנה (מ-700 ל-70,000 צפיות לתוכנית תוך 10 חודשים). מהר מאוד גם התקשורת נכנסה לסיפור וכתבות אודות כוכבי הרשת החדשים התפרסמו ב-NBC,wired וב- business week.

הסדרה המשיכה לצבור תאוצה עד שב-2008 חברת ההפצה של סוני נכנסה לתמונה עם חוזה בן שבע ספרות ותוכנית הפצה לכל עבר (עשרות מקומות ברשת, סלולרי,tivo וטלוויזיה).

RocketBoom חיה ובועטת עד היום ,התחלפו מס’ מגישות מ-2004 (כולן אנגליות ואולי זה מה שעושה את ההבדל?) עם תוכנית החדשות היומית ועוד סדרות שלא התאימו לפורמט החדשותי דוגמת הסדרה השבועית המצליחה: Know your Meme.

(קליק) לאתר (קליק) לערוץ ביוטיוב ושיעור חשוב מתוך הסדרה ‘know your meme’ הפעם על ההתפרצות הויראלית של הסיפור שהסעיר את אמריקה לפני מס’ שבועות ה-Bubble boy.

תבלו,


אחלה סופ”ש,
הנאנוקים