במהלך הסופ”ש האחרון היה לי קשה להוציא מהראש את הקמפיינים הויראלים הזוכים בקאן.

שני הקמפיינים שנבחרו ע”י מפרסמים מכל העולם מנציחים את העובדה שעולם הווידאו באינטרנט ככלל והעולם הויראלי בפרט הגיעו לרמה של שלמות והשפעה שקשה למצוא במדיומים פרסומיים אחרים.

דבר נוסף שהקמפיינים הזוכים מוכיחים הוא שהחברות הגדולות הפנימו את היתרון הענקי בתפוצת מפה לאוזן אשר מייחדת את המדיום הנ”ל- לא עוד חלק מעוגת הפרסום אלא כל הבופה (סליחה על המטאפורה הקלוקלת משהו)

ואחרי בניית מתח מפוברק לא נותר לי אלא לעבור לזוכים:

 1. “The Whopper Freakout”-

דמיינו לכם עולם בלי וופר של בורגר קינג.

בחברת הפרסום האמריקאית   Crispin Porter & Bogusky החליטו ליישם  את התסריט האפקוליפטי הזה ולהוציא למשך שבוע את הוופר מהתפריט של רשת ההמבורגרים האמריקאית.
במסגרת הפקת הקמפיין  נפרסו  עשרות מצלמות במס’ סניפי הרשת אשר תיעדו  במשך שבוע את תגובותיהם של באי המקום שגילו לתדהמתם ש- whopper is gone (ציטוט של אחד הלקוחות).
התוצאה היא דרמה מרתקת שנבנת כולה מאנשים אמיתיים ותגובות אמיתיות.

הרעיון (גאוני בפשטותו) מגובה במיני סייט, ראיונות של לפני ואחרי עם לקוחות, מאחורי הקלעים ועוד…

 


 

 2. ” Halo 3″

 לפני שבוע הוזמנו לישיבת קריאייטיב באחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ.

 במהלך הפגישה העלה מנכ”ל האינטראקטיב את המש’ האלמותי שאנחנו שומעים כמעט מכל תקציבאית בשנתיים האחרונות: “רק אל  תשכחו, מדובר באינטרנט- התקציב כאן לא גדול!”.

למזלם של אנשי מקאן ו-T.G.A במיקרוסופט שכחו שמדובר ‘רק’ בקמפיין ויראלי באינטרנט והחליטו לשפוך הרבה מאוד כסף על קמפיין משחק המחשב של החברה Halo 3.

הקמפיין שמכיל 4 סרטונים (קשה להגיד סרטונים על יצירות מופת שמתוקצבות כמו סרטי קולנוע מושקעים).

הסרטונים שונים זה מי זה ובכלל דרמטים מאוד, מלאי חשיבות ובעיקר שונים מכל מה שהקרנו כויראלי עד עתה.

 לאחר הצפייה בסרטונים מומלץ בחום להמשיך ולשוטט בערוץ halo3 בטיוב ולראות את מאחורי הקלעים (המושקעים גם הם) של הסרטונים הנ”ל.
באתר הקמפיין ניתן להכנס למוזאון הקרבות, לטוס במטוס ולשמוע את עדויות הלוחמים שהיו שם.

במילה אחת- WOW