בשבוע האחרון יצא בנק לאומי בקמפיין חברתי ראשון מסוגו בארץ באמצעות חב’ Refresh.

במסגרת הקמפיין שמרכזו ביו טיוב יחלק הבנק כ-1,000,000 ש”ח לעמותה שתשלח את הסרט  שיסביר בצורה הטובה ביותר למה דווקא להם מגיע הכסף ויהנה ממס’ התגובות/לייקים הרב ביותר מקהל הגולשים.

הקמפיין עונה לשם ‘מיליון סיבות טובות’ (קליק לערוץ ביו טיוב).

httpv://www.youtube.com/watch?v=r7cSssBCwLk

בהצצה ראשונה , מדובר ב-‘ללכת על בטוח’ בנק לאומי פונה בשלב הראשון לעמותות שמעצם טבעם  רודפות אחרי תרומות שיאפשרו להם להתקיים, יש להם כבר כמה סרטים במזווה ומדובר בהעתקה לקמפיין מוצלח וענק בהיקפו הלא הוא ‘Pepsi refresh’ (קליק לסרט) – גם הסרטים הפותחים של שני הקמפיינים דומים בצורה מחשידה (עובדה מבאסת משהו…).

אבל מעבר לכך, יכול להיות שהקמפיין של לאומי יהווה אבן דרך בתעשיית הפרסום בארץ:

* מדובר בקמפיין מבוסס תוכן ווידאו גולשים– קמפיין זה דורש מי צד הגולשים יותר מאשר לצלם תמונת סטילס ולשלוח לחברים ללייקלק  (קמפיינים דומים שהתנהלו באתר פליקס הישראלי נכשלו בעבר )

מרכז הפעילות בקמפיין יושבת ביו טיוב בניגוד לשאר התעשייה ששוחה לה בביצת הפייסבוק

* נכון, לאומי הוא ללא ספק הבנק המתקדם ביותר מבחינת פעילותו ברשתות החברתיות אך עדיין מדובר בבנק שבמהותו הנו לקוח גדול מאוד אך גם שמרן מאוד

לאומי הניח על עצמו  אחריות כבדה על הכתפיים, ולא מדובר באחריות חברתית בלבד, הצלחת הקמפיין הנוכחי תחשוף בפני תעשיית הפרסום כולה את היכולות האדירות של יו טיוב להניע גולשים, לגעת ולשכנע אותם או בשפה המקצועית להביא מספרים.

כשלונו ישאיר את יו טיוב באפלה או במקרה הטוב הלקוחות השמנים יזרקו לכיוונו כסף למדיה (בעיקר בבאנרים)  בדרכם למכונת הלייקים המשומנת פייסבוק.

כי אם יש משהו שהלקוחות הגדולים מפחדים ממנו זה מהכשלון

כולי תקווה ‘שמיליון סיבות טובות’ יעניק מיליון סיבות טובות לתעשיית הפרסום בארץ להכיר את אחד מהכלים החזקים היום ברשת – את היו טיוב.

נשמח לשמוע את דעתכם על הקמפיין,

הנאנוקים