לפני מס’ ימים נשלח מכתב זועם מאנשי נענע(ערוץ)10 למנכ”לית החינוכית ומי שם לתקשורת

בתוכן המכתב מחו אנשי נענע נגד החינוכית שהחליטה לספק לוואלה (הפורטל המתחרה) את תכניה וזאת ללא מכרז  (קליק לכתבה)..

המכתב העלה על פני הקרקע את מרוץ החימוש המטורף שמקיימות ענקיות האינטרנט הישראליות בחודשים האחרונים.

מטרת המירוץ – להשיג כמה שיותר תוכן מקורי טוב  ומהר.

הסיפור הוא כזה, כבר למעלה מחצי שנה נדחקים האתרים הישראלים הגדולים קרי ynet ו-walla מהמקומות הראשונים בטבלת האתרים הנצפיים בישראל ואת מקומם תופסים האימפריות הבינלאומיות קרי פייסבוק, יו טיוב וכמובן גוגל.

האימפריות המקומיות לא יוותרו בלי מאבק והחלו במרדף אחר המשאב היחידי שיעניק להן יתרון: תוכן ישראלי ואם אפשר תוכן ווידאו ישראלי

כך בשבועות האחרונים, וואלה התחברה עם ענני תקשורת(מפעילת ערוצי החיים הטובים), טלעד (זכיינית ערוץ 2 לשעבר), ערוץ ייעודי לצעירים (ugly) וכאמור החינוכית וזאת בנוסף לרכישת יד2, מקושרים והשת”פ עם yes

ynet התחבר עם רשת, hot והתחילה לשדר שידורים ישירים של ארועי חדשות

mako מתחיל לייצר עוד ועוד תכנים ייחודיים דוגמת פורטל ילדים חדש

ותפוז מנסה בכל כוחו להשאיר את פליקס בתמונה

כי אין מה לעשות התוכן הוא עדיין המלך הוא מביא את האנשים והוא גורם להם להשאר ולחזור שוב ושוב. התוכן מניע את האינטרנט

הקונספציה (אם אפשר להשתמש במונחים מ-73)  ששמענו לא פעם בשנים האחרונות אנחנו לא משלמים על תוכן התגלתה כשגויה מיסודה- המרדף אחר רכישה וקניית מדיה הוא חשוב אבל לאן כל המדיה הזאת הולכת אם בסופו של יום מדובר בתוכן רדוד וזול. עובדה, אותם גופים שהחזיקו באידאה של לא משלמים על תוכן משלמים עכשיו פי כמה על כל פיסת ווידאו דוברת עברית שעוד נותרה באזורנו.

שלא תבינו אותי לא נכון, אין רע במלחמה הזאת נהפוכו מדובר בחלון הזדמנויות נפלא וחד פעמי לכולנו.

אנחנו נדהמים לגלות שכמעט כל תוכן שייצרנו כאן בנאנוק בשנה האחרונה זכה להתעניינות מי צד הגופים הגדולים שרצו לאמץ אותו ובכך לחשוף אותנו לקהל העצום שלהם. גופים שבתחילת דרכנו דרשו שנפתח את הארנק רק בשביל להפגש איתם עכשיו מחזרים אחרי כל פיסת וידאו עברית שמועלת ברשת.  

מי שישכיל, דווקא עכשיו, וייצר תוכן וידאו איכותי יזכה להגיע לקהלים שהוא לא חלם להגיע אליהם אתמול

חג שמח,

הנאנוקים

נשמח לשמוע את דעתכם,

צוות נאנוק