שיווק בוידאו

כל התורה בסרט אחד

שיווק בוידאו הוא הכלי האפקטיבי ביותר באינטרנט כיום .

סרט וידאו מאריך את שהות של הגולש הממוצע באתר שלך ב-2 דקות בממוצע, מגביר את הסיכוי לכבוש את העמוד הראשון בגוגל פי 52 ומגביר את אחוז האינטראקציה שלך ברשתות חברתיות בעשרות מונים.

בעוד שבעולם ה- Seo הדברים ברורים כשזה נוגע לתמונות או טקסט, כשזה מגיע לשיווק באמצעות סרטי וידאו הדברים מסתבכים והולכים.

בכתבה זו אנסה להעביר את התורה כולה של שיווק בווידאו דרך סרט אחד.

הסרט המדובר שייך לערוץ Fine bros – אחד הערוצים המצליחים ואהובים עלי בצינור, ולסדרת Kids react to  והפעם- Kids React to Gay Marriage

                 הסרט זכה ל-10,000,000 צפיות – אז איך ולמה הוא עשה את זה:

א.       לרכב על הלוויתן:

Kids react to  היא סדרה שעולה שלוש פעמים בשבוע ובה ילדים/בני נוער או זקנים צופים ומגיבים לסרטים הויראלים שכבשו את הרשת ובכך הם עונים על אחד החוקים החשובים ביותר בעולם השיווק ברשת- תהיה רלוונטי או כפי שאני קורא לו – ‘תרכב על הלוויתן’.

רכיבה על נושא חם ורלוונטי היא אחד הדרכים לייצר באזז, מודעות צפיות ואינטראקציה עם הקהל.

עצם זה שהסדרה מטפלת בדרך קבע בנושאים החמים ביותר ברשת, עניין זה מבטיח להם התעניינות גבוהה בקרב הגולשים.

ב.       Thumbnail

– Thumbnail או בעברית התמונה שמייצגת את הסרט היא הדבר הראשון שבו נתקלים הגולשים, לכן היא פרמטר חשוב למיקום הסופי של הסרט שלך במנוע החיפוש של גוגל או יו טיוב.

Kids react to תמיד ייצרו thumbnail אטרקטיבי שימשוך עוד ועוד קליקים.

מסקנה: היום ביו טיוב מאפשרים לכל בעל ערוץ שותף לעלות תמונה שתייצג את הסרט. השקיעו מס’ שעות מול הפוטושופ והעלו את התמונה המסקרנת ביותר.

ג.        פרוגרמינג- על כמות ואיכות

Fine bros מעלים שלושה סרטים חדשים מידי שבוע, למען הדיוק מידי ראשון, שלישי וחמישי- העובדה שהגולשים יודעים שמדובר בתוכן סדיר שעולה באופן קבוע מובילה לעוד ועוד נרשמים לערוץ שנהנה מקרוב ל-7,000,000 מנויים ביו טיוב.

אז נכון שמעט מאוד מותגים מסוגלים להרשות לעצמם לייצר שלושה סרטים חדשים מידי שבוע אבל עדיין הרעיון לייצר משהו רציף ולאורך זמן אפקטיבי הרבה יותר ברשת מאשר סרט אחד מושקע שאמור לייצר זבנג וגמרנו, רוצה לומר, שיווק בווידאו היא אסטרטגיה ולא סטוץ חד פעמי.

ד.       שיחה בעזרת וידאו (Video Conversation) –

הנושאים הנבחרים לככב בסדרה נבחרים ע”י הגולשים. מדי תכנית צועקים הילדים את הנושא הנבחר ומציגים את הגולש שביקש זאת.

אינטראקציה ודו שיח עם הגולשים הם המהות של עבודת וידאו נכונה ועבודה באינטרנט בכלל, לכן, לא מפתיע שהסרטון הספציפי הזה זכה ל-180,000 לייקים וקרוב ל-10,000 תגובות ביו טיוב בלבד.

כמו בכתיבה בפייסבוק כך גם בשיווק בווידאו – זכרו שאתם באינטרנט ובדקו כיצד אתם יכולים לייצר שיחה עם הגולש

ה.       רפי תרגש אותי-

סרט טוב הוא סרט שמעורר בך משהו, הסרט הזה ספציפית מרגש מאוד, סרטים אחרים מצחיקים כך שלמרות אופיו הארוך יחסית לסרט ביו טיוב (15 דק’) הגולשים שנגעת בהם נשארים אתך עד הסוף.

ו.        פשוט וטוב-

מעל לכל, התוכן הוא המלך ופורמט הסדרה פשוט וטוב, כך שהטיפ החשוב ביותר שאני יכול להעניק לכם שלפני כל האסטרטגיה ופריסת המדיה יש צורך בחשיבה מעמיקה.

אם אתה היית נהנה לראות את הסרט ואף יותר מכך, היית מעלה אותו לפייס?

מקווה שעזרנו ולו במעט 🙂

פוסטים נוספים בנוגע לשיווק בווידאו ניתן למצוא כאן למטה,

ואנחנו תמיד כאן לכל הערה/הארה.

בהצלחה,

הנאנוקים

שיווק בוידאו