סרט תדמית לגיוס כספים

סרט תדמית לגיוס כספים האפקטיבי ביותר שראיתי בחיי

 וראיתי לא מעט 🙂

על מה אנחנו חושבים שנזרקת לאוויר המילה אפריקה? עוני, פשע, אותו ילד רעב עם זבובים על כל הפנים נכון?

ארגון RadiAid הנורווגי יוצא נגד התפיסה הקלישאית בה אנחנו חושבים על אפריקה, עמותות ועל עולם השיווק בכלל, בסרט תדמית לגיוס כספים שפשוט אסור לכם לפספס:

עובדה, כולנו חיים בתוך קלישאות (גם אני).

במסגרת עבודתי כאיש התוכן בנאנוק התבקשתי לא פעם לייצר תסריט עבור עמותה כזאת אחרת.

למרות שכל עמותה מתעסקת בנושא ועולם אחר של ערכים ומסייעת לסוג אחר של אוכלוסיה, עדיין כולם חזרו על אותה בקשה : תדאג שיהיה מרגש.

בשפה המקצועית של עולם העמותות קוראים לזה ‘תסמונת הילד העצוב’.

אני רק מדמיין את אותו תורם יהודי עשיר בארה”ב שצריך לשבת ולצפות בעשרות סרטים שכולם לוחצים חזק על אותן הנקודות- הקריינות הכבדה, מוזיקת הכינורות והפסנתר ברקע ורק הילד העצוב מתחלף-פעם עם כיפה, פעם עם כאפייה ופעם הוא בכלל ניצול שואה זקן.

איזה סרט היה תופס את ליבו לדעתכם?

Radi Aid מכריחים אותנו לחשוב מחוץ לקופסה ולראות את המציאות בצורה אחרת ומפוקחת יותר, אך זה לא ההישג הגדול ביותר שלה. הבוקר, בדרך למשרד צפיתי בהרצאתה של רוסלינדה טורס – מה הופך מנהיג למנהיג ? (קליק להרצאה בטד).

במהלך הסרט שואלת טורס כמה מאיתנו מוכנים לעזוב את הישן, הנוח והמוכר ולצעוד בדרך חדשה אל הלא נודע? – זו אחת התכונות שמאחדת מנהיגים פורצי דרך בכל העולם, זה הכח האמיתי של הארגון והסרט- הוא מוביל חברתי.

עכשיו עם יד על הלב- כמה מאיתנו אמיצים מספיק לצאת למסע הזה?

משאיר אתכם עם פרסומת מופתית נוספת מבית Radi Aid -פרודיה על כל ה- live aids שהציפו אותנו בשנות השמונים (ותודה לבוב גלדוף):

רק דברים טובים,

הנאנוקים

סרט תדמית לגיוס כספים - אפריקה