המדריך המלא להפקת
סרטי תדמית באנימציה לסטארטאפים  (Explainery Videos)

סרטוני אנימציה לסטארטאפים שמסבירים את המיזם  הפך לכלי חובה באתר הבית
ובישיבות מול משקיעים.
בלעז סרטים אלה זכו לשם – explainer videos
מאחר שהם מסבירים דברים אנחנו קוראים לסרטוני האנימציה לסטארטאפים  סרטוני Kiss.
‘סרט תדמית באנימציה שלוקח חומר סבוך, אפרורי ומורכב והופך אותו לסרט קצר, ענייני ומגניב’ 

בפוסט הקרוב אשתדל לרכז את החוקים המרכזיים ליצירת סרט תדמית באנימציה לסטארטאפים
שיסביר את המוצר שלך בצורה הטובה ביותר למשקיעים/לעולם

1.  מי יצפה בסרטון?

חשוב, מי קהל היעד?
את מי אתה רוצה לשנות?

כל קהל מעוניין לקבל מידע אחר לדוגמה:
משקיעים מעוניינים להבין מתי תוך כמה זמן הם יחזירו את ההשקעה במיזם שלך ויתחילו לראות רווחים
בעוד שהמשתמש הסופי (במקרה של B2C) ירצה לדעת כיצד הרעיון שלך יעזור ל בחיים
ולקוח ה-B2B שואל את עצמו האם הצטרפות למיזם תגרום לפיטוריו

והנה לכם שלושה סוגי צופים שלכל אחד יש להתאים סרט אחר.

הסרט שהפקנו עבור המיזם VocalZoom מותאם למשקיעים
דרכו ניסינו להסביר בדיוק לאיזה עולמות המיזם מתאים.
ניסיון לפגוע במס’ קהלים בסרט אחד יובל לרוב לסרט מבולבל ולא ממוקד


 

2. מה הבעיה שלך?

כל מוצר  עונה על בעיה מסוימת אחרת אין בו ממש תכלית.

הגדרת הבעיה ואף יותר מי כך הבאת הגולש לכך שיזדהה עם הבעיה היא צעד הכרחי להצלחת הסרטון.

לרוב, סטארטאפיסטים  בטוחים שמאחר שהם עובדים על פתרון הבעיה 24/7
כך גם כל העולם מכיר ומודע לבעיה שהמוצר שלהם פותר.

בפסיכולוגיה קוראים לזה השלכה וזה לא עוזר לסרט שלכם.

אתם חייבים לשים את עצמכם בנעליים של  משתמש הקצה
ולבדוק איך תוכלו לחבר אותו לבעיה בצורה הטובה והויז’ואלית ביותר .

רק לאחר שתצליחו תוכלו להתחיל למכור לו את הפתרון.

3. הפתרון- גם וגם זה מגמגם

אחרי הגדרת הבעיה שלוקחת כ-30 שנ’ בממוצע בסרטון אנימציה לסטארטאפ מגיע שלב הפתרון

הרבה פעמים בשלב זה אנחנו נתקלים בלקוחות שמנסים לירות לכל הכיוונים באוטומט ולקוות שלפחות משהו אחד יפגע.

מוצר שעושה גם את זה וגם את זה וגם וגם….
לא עושה למעשה כלום ומשדר חוסר ביטחון.

ושאתה מכוון לקהל יעד מסויים זה לא שאתה מפסיד את שאר הקהלים
אתה מרוויח את קהל היעד שאתה רוצה.

שלב ההתמקדות הוא השלב הקשה ביותר במהלך כתיבת התסריט
אבל ככל שתתמקדו יותר כך הסיכוי שלכם לפגוע ולהניע את קהל היעד גבוה יותר.

סרט שמכוון לכו…לם לא יפגע באף אחד

4. ת’שמע סיפור

אומנות הקולנוע  ולא משנה מאיזה ז’אנר הוא סוג היא קודם כל סיפור דרך תמונות.

הגולש/הצופה מצפה ממך שתספר לו סיפור ולא תראה לו פרזנטציה בתנועה
בסרט תדמית באנימציה שיצרנו עבור מוטורולה (דוגמה למעלה) ומיועד לראשי עיריות
סיפרנו את הסיפור של תושב וכיצד מוצרי מוטורולה משתלבים במהלך יומו.

5. תצחיק אותי

בכל רגע נתון נחשף הגולש ברשת לעשרות גירויים בו זמנית- באנרים, פוסטים, סרטים אחרים וכדומה….

אחת הדרכים להשאיר אותו מול התוכן שלך היא  להצחיק אותו.

הומור יחדד את אוזנו של הגולש וידאג להשאיר אותו בתוך הסרט 
ובתוך התוכן שאתה רוצה להעביר לו, אף אחד לא רוצה להפסיד את הבדיחה הבאה.

מי צד שני, סרט כבד וחסר מעוף יעורר פיהוקים וייצר תחושה של מוצר אפרורי ומשעמם.

על סיבות נוספות מדוע אתה צריך להתייחס ברצינות לשימוש בהומור בסרטון ה- Kiss שלך תוכל למצוא כאן (קליק)

6. Be a pro- Use a pro  

הסטארט אפ הוא הבייבי של היוצר שלו.

הוא משקיע בו את מרבית חייו, מרצו ולרוב גם את כספו

לכן, הקושי הגדול ביותר בו אנו נתקלים בעבודה עם סטארט אפיסטים היא חוסר היכולת לשחרר או בלעז To let it go .

מבט אובייקטיבי חיצוני חיוני לתפוס ולהעביר את התמונה כולה.

שימוש בחברה מקצועית תייצר עבורך עבודה מקצועית
כשמדובר בבייבי שלך לא הייתה רוצה שום עבודה אחרת

7. אז מה עכשיו?

סרטון Kiss ראוי שיסתיים בהנעה לפעולה או בשפה המקצועית ‘Call to Action’

הסבירות לגולש מה אתם רוצה שיעשה עכשיו? שיוריד את האפליקציה, יעשה לכם לייק לפייסבוק או יפיץ את זה במייל לחבריו

גם כאן רצוי להתמקד ולבקש מהגולש לבצע פעולה אחת בלבד

 

להזמנת סרטון Kiss  או לפגישת ייעוץ חינם הקליקו או דברו איתנו : 0773219090

נ.ב 1.- מדריך זה נכתב בדם לאחר עבודה מול עשרות סטארט אפים- נשמח לתגובות, המלצות והערות

נ.ב 2: כל סרטוני האנימציה בפוסט הופקו ע”י נאנוק (למעט הסרט איך להיות עשיר). לצפייה בסרטוני אנימציה לסטארטאפים נוספים שיצרו לחצו כאן

תודה,

 

הנאנוקים