סרטוני וידאו – סיכום 2014 ביו טיוב

מתוך כתבה שלנו בפורטל איגוד השיווק

אז מה היה לנו ב-2014

כמידי שנה יו טיוב יוצאים בסרט מושקע לסיכום השנה החולפת בצינור וזה בדיוק זמן מצוין לסכם מה היה לנו? מה נעלם? ולאן הרוח נושבת בכל הקשור לאתר השלישי בגודלו בעולם – יו טיוב.

ולהלן המסקנות:

YouTube Killed the movie stars:

2014 תיזכר בעיקר כשנה בה נפרצה תקרת הזכוכית ופתאום המותגים הגדולים גילו את כוכבי היו טיוב על מאות אלפי הצפיות שלהם לכל סרטון וקהילות הענק שהם מנהלים על בסיס יומיומי.

 

אם אפשר לסכם את 2014 ביו טיוב בשלוש אותיות הייתי קורא לה שנת ה- MCN  (Multi Channel Network).

ה-MCN – סוכנויות הטאלנטים צמחו השנה כמו פטריות אחרי הגשם, והוכיחו סופית שיו טיוב זה מזמן כבר לא מקום לצפות בסרטוני חתולים אלא ביזנס לכל דבר שמגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה.

הסוכנות הידועה והגדולה שבהם Movie makers בהנהלת הישראלי ינון קרייז נרכשה ע”י דיסני בחצי מיליארד דולר ומייצגת את כל השמות החמים ביו טיוב.

הסוכנות היא גשר, החוט המחבר- היא מציעה לכוכביה סיוע בהפקה, שיתופי פעולה עם כוכבים דומים והגעה לקהלים חדשים, והכי חשוב הסוכנות מייצרת את החיבור למפרסמים.

חיבור שמשמש במרבית המקרים חבל חמצן ליו טיובר להמשיך ליצור ולעשות מזה כסף מחד ומן הצד השני מחדירה את המותג בצורה טבעית לקהילות הענק שמנהלים הכוכבים.

המחשה לכוח העצום של כוכבי היו טיוב ניתן היה לראות רק לפני שבועיים כשתוכנית הרשת המצליחה: Comedians in Cars Getting Coffee בכיכובו של ג’רי סיינפלד, החליטה לחרוג ממנהגה ובמקום ללוות קומיקאי מצליח התלוותה לכוכבת יו טיוב צעירה שעונה לשם Miranda Sings ).

מפגש הענקים בין גדול הקומיקאים האמריקאי בשנות ה-90 לכוכבת הצעירה הביא למיליון צפיות תוך ימים ובכך הפך לפרק הנצפה ביותר בתולדות הסדרה שנכנסה השנה לעונתה החמישית אחרי ראיונות עם גדולי הקומיקאים האמריקאים כיום.

Express Yourself:

מאחר ובאינטרנט עסקינן וכל אחד היום נושא מצלמת וידאו באיכות HD .

סרט וידאו הוא הכלי הטוב ביותר לערב את הגולשים ולייצר תופעות ויראליות דוגמת הקליפ Happy של פרל וויליאמס שזכה השנה למאות חיקויים, או אתגר דלי הקרח של ALS ששטף את הרשת מאובמה, ביל גייטס, צוקרברג ועד אחרון המתלהבים.

אני באופן אישי מאוד אוהב את הגירסה הזאת:

מה לא היה לנו?

לא היה לנו השנה Old Spice כלומר קמפיין פרסומי מושקע של מותג שהחליט לשים את כל כובד משקלו ביו טיוב. נכון היו סרטים ויראליים דוגמת סרטון הנשיקה הראשונה שזכה ל-94,000,000 צפיות אך המותג לא עמד במרכז, הכיוון הוא לזרוק את ספר המותג ולהשתלב בתוכן, לא לאנוס את השיחה או להכתיב אותה אלא לראות איך אפשר להעשיר אותה.

לא היו ניסיונות אינטראקטיבים כמו בטלוויזיה. במשך שנים גם יו טיוב חיפשה את הדרך לייצר חוויה אינטראקטיבית עם הגולש, קמפיינים שנעים על הציר של בין סרט וידאו למשחק מחשב. היום ניתן להגיד שניסיונות אלו כשלו. הגולש נכנס ליו טיוב כדי לצפות בתוכן איכותי, לשתף ולדבר על זה, בשביל לשחק אלוהים המציא את ה-X BOX.

הזווית הישראלית:

השנה ניתן לומר שלראשונה גם ארצנו הקטנטונת עומדת בסנכרון מלא עם המתרחש בעולם.

הזירה הישראלית זוכה לעדנה עם יוצרי רשת מקוריים שזוכים לעשרות אלפי צפיות לכל סרטון דוגמת: גדי וילצ’רסקי (תכלס) , גיא הוכמן ולי להב.

עדות נוספת לכך היא תחרות ‘יוצרים ברשת’ של יו טיוב ואיגוד מפיקים, שהשתתפו בה השנה עשרות יוצרים שהעלו תוכן מקורי ומופלא.

מצרף את התרומה הקטנה של עבדכם הנאמן לתחרות – סדרת רשת שכונתית

שתהיה לכולנו שנת יצירה, אהבה ושלום,

אסף חמץ

סיכום 2014 בוידאו