שיווק בפייסבוק

האם פייסבוק משתלטת על עולם הווידאו במובייל?

פייסבוק נגד יוטיוב

לפני כחודשיים פרסמנו כאן על הניסיון של פייסבוק לנגוס במונופול של יו טיוב וגוגל על סרטי הווידאו ברשת (קליק לכתבה).

צחקו עלינו, גדפו אותנו וקראו לנו עוכרי ישראל אבל עכשיו כשהפיד שלנו מופצץ בסרטים שהועלו ישירות לפייסבוק ומתחילים להתנגן אוטומטית (Autoplay) – העניינים מתחילים להתבהר:

צוקרברג מאס בעובדה שתכני הווידאו זוכים לחשיפה ושיתופים אצלו באתר והתוכן עצמו אינו שייך לו אלא ליו טיוב המתחרה הגדולה.

לכן, במספר צעדים קלילים ובזמן קצר פייסבוק שידרגה את מערכת פרסום סרטי הווידאו באתר, נתנה עדיפות ברורה של קידום אורגני לסרטים שמועלים ישירות אליה  (מעל ל-30% קידום אורגני מול כל תוכן אחר), מאפשרת לנו לעשות מוניטוריזציה לסרטי הווידאו שלנו, והוסיפה אפשרות Call to action לסרטים.

התוצאות לא אחרו לבוא, ה- Social Bakers  בדקו כ-180,000 פוסטים שמכילים וידאו והמגמה היא ברורה – יותר ויותר מותגים מעלים את הסרטים שלהם ישירות לפייסבוק. נכון להיום נצפים בפייסבוק יותר סרטים שהועלו ישירות אליה מאשר סרטים ששותפו ביו טיוב.


מדד ה- Social Bakers

 

עכשיו פייסבוק מעוניינת לקחת את יו טיוב לזירה הבאה, אזור שם היא מרגישה הרבה יותר נח המובייל.

בימים האחרונים החלו אינסטגראם (בבעלות פייסבוק) בפיילוט למודעות וידאו בנות 15 שניות. 

המודעות משתלבות בפיד התמונות שלנו בניגון אוטומטי (בדיוק כמו בפייסבוק כיום).

נכון לעכשיו מדובר במס’ מותגים מצומצם דוגמת- דיסני, בננה ריפבליק שלוקחים חלק בפיילוט.

זהו ניסיון ראשון להחדיר פרסומות בפלטפורמת התמונות המצליחה וע”פ מגזין Adweek בשלב הראשוני כל הפרסומות יבחנו ויאושרו ע”י אנשי פייסבוק שהתנאי הוא פרסומות בנות 15 שנ’ שאינן פרסומות, כלומר סרטונים קצרים בעלי תוכן מהנה לגולש ולא הארד קור מכירתי.

כך לדוגמה, בפרסומת האינסטגראם החדשה של דיסני לסרט החדש Big Hero, גיבורי הסרט מצטלמים לסלפי :

וכך נראת פרסומת האינסטגראם למשחק המחשב Call of Duty מבית XBOX

עכשיו כל מה שנותר לראות הוא כיצד יו טיוב וגוגל יגיבו.

מלחמת פייסבוק יו טיוב